Węże 2020 - nominacje dla najgorszych polskich filmów roku 1
Popkulturalna Akademia Wszystkiego (PAW) w dniu 1 IV 2020 r. po raz dziewiąty przyzna wyróżnienia dla najgorszych polskich produkcji kinowych. Zanim jednak to nastąpi czas ogłosić nominacje.

Rok 2019 był świetnym rokiem dla polskiego kina – zarówno tego dobrego, jak i złego. Najlepsze polskie filmy zdobywały popularność i dobrą opinię w kraju i za granicą (aż do nominacji oscarowych włącznie). Te najgorsze czasem (przyznajemy) równie popularne w kinach żerowały na najniższych instynktach, przerażały błędami w filmowym rzemiośle, czasem wręcz obrażały dobry smak fanów kinowej rozrywki.
Nominacje do tegorocznych Węży pokazują, które tytuły udały się najgorzej i wywołały poważny sprzeciw. Równocześnie Akademia zauważa coraz ciekawsze próby tworzenia polskiego kina gatunkowego i nadążania za światowymi trendami. Czasami z niezłym skutkiem. A czasami z gorszym. W tym roku zdecydowano zrezygnować z kategorii "Efekt specjalnej troski" – bo nic nami aż tak nie wstrząsnęło. Akademia zauważyła też lekką poprawę polskiego kina zaangażowanego i dlatego w miejsce kategorii "Żenujący film na ważny temat" wprowadzono nową "Najgorszy sequel, prequel lub remake". Pozostałe kategorie pozostają bez zmian.
Organizatorzy w niełatwych dla kultury, rozrywki a także życia społecznego czasach zdecydowali się nie organizować w tym roku gali Węży. Werdykt zostanie ogłoszony 1 kwietnia w internecie.
A oto nominacje:
Wielki Wąż 2020:
- Diablo. Wyścig o wszystko (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz)- za cudownie nieudolną wariację na "Szybkich i wściekłych" i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.
- Futro z misia (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) – za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.
- Jak poślubić milionera? (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei) -za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.
- Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska) -za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.
- Sługi Wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus) – za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).
Najgorsza reżyseria:
- Kacper Anuszewski (Serce do walki)
- Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (Futro z misia)
- Mariusz Gawryś (Sługi wojny)
- Michał Otłowski, Daniel Markowicz (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Kordian Piwowarski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Najgorszy scenariusz:
- Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (Futro z misia)
- Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (Sługi wojny)
- Ilona Łepkowska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Daniel Markowski, Michał Otłowski (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Karolina Szymczyk-Majchrzak (Jak poślubić milionera?)
Najgorszy sequel, prequel, remake:
- Kobiety Mafii 2 (reż. i prod. Patryk Vega)
- Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
- Sługi wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)
Najgorsza rola męska:
- Piotr Adamczyk (Kobiety Mafii 2)
- Michał Milowicz (Futro z misia)
- Mikołaj Roznerski (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Mikołaj Roznerski (Fighter)
- Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Najgorsza rola żeńska
- Grażyna Błęcka-Kolska (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Małgorzata Foremniak (Jak poślubić milionera?)
- Roma Gąsiorowska (Całe szczęście)
- Ewa Kasprzyk (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Karolina Szymczak (Diablo. Wyścig o wszystko)
Najgorszy duet na ekranie:
- Maciej Maleńczuk/wino (Solid Gold)
- Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (Futro z misia)
- Aleksandra Popławska/Otar Saralidze (Kobiety mafii 2)
- Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (Diablo. Wyścig o wszystko)
Występ poniżej talentu:
- Janusz Chabior (Kobiety mafii 2)
- Maciej Maleńczuk (Solid Gold)
- Cezary Pazura (Diablo. Wyścig o wszystko)
- Zdzisław Wardejn (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Wiktor Zborowski (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
Najbardziej żenująca scena:
- Goły tyłek Olbychskiego (Polityka)
- Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (Jak poślubić milionera?)
- Ogrodnik z pluszowym zającem (Ciemno, prawie noc)
- Piesek liżący penisa (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3)
- Warnke udzielająca wywiadu – "Dziewczyny, zrywamy pajęczyny" (Kobiety Mafii 2)
Najgorszy teledysk okołofilmowy
Bezczel – Żyć aż do bólu (Proceder) – reżyser nieznany
Pectus ft. Kasia Cerekwicka – Głowę noś do góry (Jak poślubić milionera?) – reżyser: Marcin Martinez Swystun
Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – Szukaj mnie (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3) – reżyser nieznany
Sobota ft. Kabe – 6 rano (Kobiety Mafii 2) – reżyser: Wini
Mateusz Ziółko i Tabb – Legiony (Legiony) – reżyser Alan Kępski
Najgorszy plakat
- Całe szczęście
- Diablo. Wyścig o wszystko
- Fighter
- Futro z misia
- Serce do walki
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego
Dogonić marzenia – org. Ride Like a Girl
Impostor – org. The Hole in the Ground
Królowe zbrodni – org. The Kitchen
Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki – org. Gaston Lagaffe
Na zawsze razem – org. Amanda
Najwięcej nominacji:
Misz Masz czyli Kogel Mogel 3 – 11
Diablo. Wyścig o wszystko – 8
Futro z misia – 7
Kobiety Mafii 2 – 6
Jak poślubić milionera? - 5
Sługi Wojny – 4
Źrodło: weze
Kategoria Najgorszy przekład Tytułu Zagranicznego jest dość rozczarowująca. "Ride like a girl" i "the Kitchen" można spokojnie wybronić, ale największym niedopatrzeniem jest brak filmu "Crawl" aka. "Pełzająca śmierć" (kto po tytule zgadł że w filmie atakuje aligator?).