Polacy spędzają czas kwarantanny przed TV 0

Nielsen Media przygotował specjalny raport zatytułowany "Telewizja w czasach pandemii". Liczby widoczne na grafice pokazują, że konieczność pozostania w domach sprawia, że oglądamy TV nie tylko częściej, ale także dłużej.

Jak można się było spodziewać największy wzrost odnotowały kanały ( +76% ) i programy informacyjne ( +22% ), a także spory skok stwierdzono wśród kanałów dziecięcych. Przy telewizorze spędzamy także coraz więcej czasu i takie wzrosty odnotowano u każdej grupy, począwszy od najmłodszych i kończąc na seniorach. Co ciekawe nie wiąże się to ze wzrostem liczby reklam, na razie również nie odnotowano spadku ich ilości, także oznacza to, że kampanie reklamowe ciągle nie są wygaszane.

Nielsen Media

Epidemia koronawirusa i apele o pozostawanie w domach skutkują zmianami związanymi z konsumpcją mediów, szczególnie z oglądaniem telewizji. Podobnie jak to miało miejsce w przeszłości, w obliczu nagłych, poważnych wydarzeń, widzowie zwracają się w stronę telewizji, aby dowiedzieć się więcej i pozostawać na bieżąco z najnowszymi wiadomościami z kraju i ze świata. W efekcie możemy zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania kanałami i programami informacyjnymi. Jednocześnie rośnie ogólna konsumpcja treści telewizyjnych, gdyż przebywający w domach Polacy szukają sposobów na spędzenie czasu, a dzieci pozostające w domach po zamknięcie szkół i przedszkoli, chętniej się przed telewizorami. Podobne mechanizmy obserwujemy też w innych krajach, w których Nielsen mierzy oglądalność telewizji, a które dotknęła epidemia koronawirusa – stwierdziła Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce.

Źrodło: Nielsen Media

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 0

Skomentuj jako pierwszy.

Proszę czekać…