Ranking: Najlepsze premiery marca wg portalu FilmKrytyk 0
Która z marcowych premier została najwyżej oceniona przez rodzimych krytyków i recenzentów? Z pomocą przychodzi portal FilmKrytyk, na którym możemy sprawdzić takie informacje. Poniżej znajdziecie ranking pięciu najlepiej ocenionych filmów minionego miesiąca.
Zanim przejdziemy do przedstawienia zestawienia, chciałem tylko dodać, że w rankingu mogły znaleźć się tytuły, które mają co najmniej trzy recenzje na portalu. W przypadku, gdy ocena poszczególnych filmów jest taka sama, decyduje ilość pozytywnych recenzji. Zaczynamy!
MIEJSCE 5: SALA SAMOBÓJCÓW. HEJTER
To smutny obraz współczesności pełnej nierówności i nienawiści jako jedynej skutecznej metody do przetrwania, będącej synonimem tlenu.
Zamiast jednak dzielić publiczność na zwolenników i przeciwników, raczej nimi potrząśnie. "Hejter" to film, jakiego w Polsce jeszcze nie było.
Rzetelne, piekielnie mocne, odpychające momentami kino, które warto ozdobić pozytywnymi hasztagami i wyniesionymi w górę kciukami.
MIEJSCE 4: PRAWDA
Prawda to wyzwanie. Opowieść nienachalna, pełna ostrego i zuchwałego humoru pokazująca, że w każdym domku jest pełno potworków.
"The Truth" to kino prawdziwie kobiece. Panowie zostają w nim sprowadzeni do roli służących: gotują, bawią się z dziećmi, zadowalają bohaterki w sypialni.
Koreeda jednak do niemalże dokumentalnego naturalizmu człowieka musi dodać szczyptę iluzji, zabarwiającej jego filmową codzienność ulotną baśniowością.
MIEJSCE 3: NAPRZÓD
I ty możesz zostać zbiegiem ze świata pragmatyzmu. Animacja mająca świadomość swojej potężnej siły kreacji i wolności z charakterkiem, a nie cukrem w cukrze.
Pixar znowu dostarcza film, którego nie da się nie lubić. A w dodatku taki, który jeszcze bardziej polubią dzieciaki.
"Naprzód" to naprawdę wzruszająca, ale nie łzawa, opowieść o poszukiwaniu ojca oraz o tęsknocie, która potrafi zdefiniować całe życie.
MIEJSCE 2: BIAŁY, BIAŁY DZIEŃ
Dużo ciemności w tym białym dniu. Wylęgarnia ciężarów i emocji.
Niewątpliwie perspektywa Pálmasona jest dojrzała, bogata i zaskakująco bliska realizmowi psychologicznemu, ale przy tym sprzężona z formalnym wyrafinowaniem, metaforami, alegoriami, symbolizmem.
Palmason, mimo momentów zadumanego spowolnienia, przedstawia tu rzeczywistość jak najbardziej przystępną, zachowaną w tempie europejskiej naturalności. Ingimundur, zmęczony niedawną stratą protagonista, odbudowuje dom.
MIEJSCE 1: NIEWIDZIALNY CZŁOWIEK
Najnowszy film studia Blumhouse Productions ściera kurz z klasycznych horrorów.
Elisabeth Moss daje popis aktorskiego rzemiosła. Śledząc podróż, jaką odbywa – emocjonalną, emancypacyjną – sam Hitchcock by się nie nudził.
"Niewidzialny człowiek" nie wpada w różne pułapki gatunku i stanowić może wzorowy przykład przenoszenia starych opowieści na poletko współczesnego kina.
Źrodło: FilmKrytyk
Spojrzenie na pierwsze zdjęcie i od razu myśl – badanie na koronawirusa.