Ogłoszono nominacje do Węży - który polski film będzie najgorszy? 2
Popkulturowa Akademia Wszystkiego przyznająca rokrocznie antynagrody WĘŻE ogłasza nominację do dwunastej edycji WĘŻY – antynagród fimowych, dla produkcji, które miały premierę w 2022 roku oraz ich twórców. O tytuł Najgorszego Polskiego Filmu 2022 rywalizuje tym razem aż dziesięć tytułów!

Węże 2023 przyznawane zostaną aż w 14 kategoriach. Będą to m.in. najgorszy aktor, aktorka, duet, występ poniżej talentu. Akademia docenia także reżyserów i scenarzystów, żenujące sceny w polskim kinie, złe plakaty oraz teledyski. Specjalnie w tym roku dodano jedną zupełnie nową, najprawdopodobniej jednorazową kategorię. Biorąc pod uwagę obfitość dorobku ekranowego Rafała Zawieruchy, który zagrał w porażającej liczbie filmów, specjalnie z myślą o nim powstała kategoria Najgorsza rola Rafała Zawieruchy.
Z kolei filmy 365 dni: Ten dzień i Kolejne 365 dni z racji na dużą spójność przekazu w części kategorii traktowane były jako jeden tytuł. O wyborze nominowanych rokrocznie decydują członkowie Popkulturowej Akademii Wszystkiego, którą tworzą ludzie działający zawodowo w obszarze szeroko pojmowanej kultury.
Ogłoszenie werdyktów tegorocznych Węży nastąpi w kwietniu.
Poniżej pełna lista nominowanych:
WIELKI WĄŻ:
- 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
za filmową traumę, w której drugi i trzeci raz okazują się być jeszcze gorsze niż pierwszy. -
Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (reż. Heathcliff Janusz Iwanowski; prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski)
za przaśno-infantylne podejście do historii najnowszej, w której fryzury bohaterek są bardziej wyraziste niż fabuła. -
Gierek (reż. Michał Węgrzyn; prod. Jolanta Owczarczyk, Heathcliff Janusz Iwanowski)
za filmowopodobny wyrób propagandowy i samozachwyt jego autorów. -
Jak pokochałam gangstera (reż. Maciej Kawulski, prod. Tomasz Wardyn, Maciej Kawulski)
za pozbawiony akcji i napięcia gangsterski dramat, którego bohater próbuje zagadać nas na śmierć. -
Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łebkowska)
za próbę wyciśnięcia ostatnich kropel nostalgii do filmów, które polubiliśmy przed dekadami. -
Miłość, seks & pandemia (reż. i prod. Patryk Vega)
za banalną fabułę i udawanie, że chodzi tu o coś więcej niż wpływy ze sprzedaży biletów. -
Niewidzialna wojna (reż. i prod. Patryk Vega)
za brak umiejętności w opowiadaniu nawet o samym sobie. -
Plan lekcji (reż. Daniel Markowicz; prod. Mike Zawadzki, Daniel Markowicz)
za to, że nawet odkalkowanie prostej sensacyjnej fabuły okazało się tu zbyt dużym wysiłkiem. -
Powołany (reż. Jan Sobierajski; prod. Najświętsza Maryja Panna)
za amatorską, nadętą próbę ewangelizacji, która niezamierzenie bawi. -
Zołza (reż. Tomasz Konecki; prod. Małgorzata Kożuchowska, Klaudiusz Frydrych, Krzysztof Rak, Inga Kruk)
za udawany dystans i absolutny brak emocji u odbiorcy. I nieznajomość znaczenia słowa autobiografia.
Najgorsza reżyseria:
- Barbara Białowąs, Tomasz Mandes – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni
- Heatcliff Janusz Iwanowski – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
- Daniel Markowicz – Plan lekcji
- Patryk Vega – Miłość, seks & pandemia
- Patryk Vega – Niewidzialna wojna
- Michał Węgrzyn – Gierek
Najgorszy scenariusz:
- Duch Święty – Powołany
- Michał Kalicki, Krzysztof Krzyszowiecki – Gierek
- Blanka Lipińska, Tomasz Mandes, Mojca Tirs – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni
- Olaf Olszewski, Patryk Vega – Miłość, seks i pandemia
- Patryk Vega – Niewidzialna wojna
Najgorszy sequel, prequel bądź znowu ta sama historia:
- 365 dni: Ten dzień (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
- 8 rzeczy, których nie wiecie o facetach (reż. Sylwester Jakimov; prod. Tadeusz Lampka)
- Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
- Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łebkowska)
- Mój dług (reż. Denis Delic, Bogusław Job; prod. Bogusław Job)
Najgorsza rola męska:
- Sebastian Dela – Miłość seks i pandemia
- Michał Koterski – Gierek
- Michał Koterski – Krime story. Love story
- Antoni Pawlicki – Gierek
- Rafał Zawierucha – Niewidzialna wojna
Najgorsza rola żeńska:
- Małgorzata Kożuchowska – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
- Małgorzata Kożuchowska – Gierek
- Małgorzata Kożuchowska – Zołza
- Anna Mucha – Niewidzialna wojna
- Anna Maria Sieklucka – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni
Najgorszy duet na ekranie:
- 365 dni: Ten dzień i Kolejne 365 dni
- Michał Koterski i Małgorzata Kożuchowska – Gierek
- Anna Mucha i Rafał Zawierucha – Niewidzialna wojna
- Antoni Pawlicki i Sebastian Stankiewicz – Gierek
- Patryk Vega i Bóg – Niewidzialna wojna
Występ poniżej talentu:
- Piotr Cyrwus – Kryptonim Polska
- Krystyna Janda – Jak pokochałam gangstera
- Andrzej Seweryn – Każdy wie lepiej
- Cezary Żak – Gierek
- Cezary Żak – Krime Story, Love Story
- Artur Żmijewski – Zołza
Najgorsza rola Rafała Zawieruchy:
- Stefan Idziołek – Plan lekcji
- Łukasz "Krupnik" Krupiński – Miłość na pierwszą stronę
- Karol Lis – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
- premier Filip Rawicki – Gierek
- Patryk Vega – Niewidzialna wojna
Żenująca scena:
- Finałowe rozstrzygnięcie w ruinach pałacu, pojedynek braci – 365 dni: Ten dzień
- Gra w golfa – 365 dni: Ten dzień
- Jaruzelski ciągnący za włosy sekretarkę Gierka – Gierek
- Przesłuchanie do filmówki – Niewidzialna wojna
- Vega który dla Jezusa odmawia seksu oralnego – Niewidzialna wojna
Efekt specjalnej troski:
- Czołówka – Nie cudzołóż i nie kradnij
- Przemiana Vegi w grubego i z powrotem – Niewidzialna wojna
- Wykorzystanie fragmentów filmów Kubricka, Lucasa, Wachowskich na prawach cytatu – Niewidzialna wojna
- Wypadek samochodowy – Niewidzialna wojna
- Zombie – Apokawixa
Najgorszy teledysk okołofilmowy:
- Ania – Andrzej Piaseczny – Ania
- Gdybyśmy – Natalia Lesz – Gierek
- Jestem tylko dziewczyną – Maria Sadowska – Miłość na pierwszą stronę
- Puta Madre – Kacper HTA – Krime Story, Love Story
- Wartości – Kubańczyk, Ewelina Lisowska, DJ Slavic – Miłość, seks i pandemia
Najgorszy plakat:
- Apokawixa (prod. Anna Wiśniewska-Gill, Krzysztof Terej; dystr. Next Film)
- Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski; dystr. M2 Films)
- Krime Story. Love Story (prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski; dystr. Mówi Serwis)
- Miłość, seks & pandemia (prod. Patryk Vega; dystr. Kino Świat)
- Za duży na bajki (prod. Mikołaj Pokromski; dystr. Next Film)
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:
- Good Life – Greckie wakacje (dystr. Best Film)
- Lyle, Lyle Crocodile – Wielki zielony krokodyl domowy (dystr. UIP)
- Mainstream - Król internetu (dystr. Kino Świat)
- Paws of Fury: The Legend of Hank – Jak zostałem samurajem (dystr. Monolith Films)
- Viens, je t’emmène (francuski), Nobody’s Hero (międzynarodowy) – Biegacz, dziwka, Arab, mąż (dystr. Aurora Films)
Multinomicje dla fimów:
Niewidzialna wojna – 13
Gierek – 12
365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni – 9
Miłość, seks & pandemia – 6
Gdzie diabeł nie może tam baby pośle – 5
Krime Story, Love Story – 4
Plan lekcji – 3
Zołza – 3
Apokawixa – 2
Jak pokochałam gangstera – 2
Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 – 2
Miłość na pierwszą stronę – 2
Powołany – 2
Źrodło: facebook.com/nagrodyweze
Komentarze 0