Opis filmu
ZASADY TRYLOGII
Część pierwsza ustala zasady.
Cześć druga je nagina.
W trzeciej części wszystko jest możliwe
Krzyk 3 kończy niezwykle popularną trylogię horroru Wesa Cravena w mrożącym krew w żyłach stylu. Dwie pierwsze części Krzyku nie tylko pozwoliły na odrodzenie gatunku, ale wprowadziły również nowe pokolenie w świat wywołujący dreszcze grozy połączonej ze zdrową dozą śmiechu. Dłuższy i bardziej skomplikowany niż poprzednie części, finał Krzyku 3 trzyma się jednej prostej zasady: jeśli chodzi o trylogię, nie stawiaj na nic!
"Ten kawałek jest prawdziwą łamigłówką," mówi Wes Craven. "Wciąga widzów głęboko w rzeczywistość stojącą za rzeczywistością. Nic nie jest takie jakim się wydaje". "Od początku myśleliśmy o trylogii. Zarys części trzeciej istniał już w chwili, gdy rozpoczynaliśmy pracę nad pierwszą. Ujawniamy w niej wszystko co potrzebne, by rozwikłać zagadkę ciągnącą się od Krzyku, zamykając w ten sposób całą serię. Krzyk 3 nie jest, z całą pewnością, streszczeniem poprzednich części, w stylu "Reader's Digest"."
Ostatnia część trylogii ponownie doprowadza do spotkania reżysera Wesa Cravena z Davidem Arquette, Neve Campbell, Courtney Cox Arquette i Liev Schreiber. Do weteranów SCREAM dołączają Patrick Dempsey, Scott Foley, Matt Keeslar, Jenny McCarthy, Emily Mortimer, Parker Posey, Deon Richmond, Kelly Rutherford i Patrick Warburton. Akcja Krzyk 3 rozgrywa się w Hollywood podczas kręcenia "Cios 3, powrót do Woodsboro", filmu nawiązującego do zagadkowych i wstrząsających wydarzeń w małym miasteczku Woodsboro, które wciąż prześladują Sidney Prescott (NEVE CAMPBELL). Sidney w trzy lata po opuszczeniu Windsor College osiadła w Północnej Kalifornii i wiedzie tam ciche, samotne życie. Ten pozorny spokój przerywają jednak krwawe wydarzenia na planie filmu "Cios 3".
Gale Weathers (COURTNEY COX ARQUETTE), znana osobowość telewizyjna, ekspert od problemów Woodsboro, rusza na miejsce zbrodni na zaproszenie policji Los Angeles. Gale, rzecz jasna, pali się, by wziąć historię "Ciosu 3" w swe ręce. Nie jest jednak przygotowana na to, żeby zastać swą była miłość Dewey Riley (DAVID ARQUETTE), obecnie doradcę technicznego na planie "Ciosu 3", w związku z aktorką Jennifer Jolie (PARKER POSEY). Uciekając się do słynnej Metody, Jennifer gra Gale we wszystkich trzech częściach "Cios" i jest przekonana, że 'jej' Gale najlepiej się orientuje w pogarszającej się sytuacji na planie 'Cios 3'. Dewey i Sidney mają również do czynienia z aktorskimi wersjami samych siebie. Hollywoodzki przystojniaczek Tom Prinze (MATT KEESLAR) został obsadzony w roli zastępcy szeryfa Dewey, a Angelina Tyler (EMILY MORTIMER), naiwna dziewczyna wybrana spośród tysięcy kandydatek, gra Sidney. Kierujący ekipą filmową "Ciosu 3", Roman Bridger, (SCOTT FOLEY) awansował niedawno z pozycji reżysera teledysków do filmu fabularnego. Jego obsada obejmuje również Sarah Darling (JENNY MCCARTHY), doświadczoną "gwiazdeczkę", która ma już dosyć grania ról głupich laleczek, oraz Tysona Foxa (DEON RICHMOND), usiłującego nadać postaci "maniaka" z wypożyczalni video odrobinę godności. Weteran produkcji filmowej John Milton (LANCE HENRICKSEN) jest "umysłem", kryjącym się za trylogią "Ciosu 3".
Śledztwo na planie "Ciosu 3" prowadzi detektyw Mark Kincaid (PATRICK DEMPSEY) z policji LA. Roztrzęsiona Jennifer Jolie wynajmuje doświadczonego ochroniarza gwiazd Steve'a Stone (PATRICK WARBURTON). Cotton Weary (LIEV SCHREIBER), były więzień, oskarżony o morderstwo, w Hollywood zdobył fortunę i sławę za sprawą swego talk-show o nazwie "100% Cotton". Cotton mieszka
ze swoją dziewczyną Christine, (KELLY RUTHERFORD), która należy do licznej rzeszy jego fanów. Producentami Krzyku 3 są, podobnie jak w przypadku poprzednich części trylogii, Cathy Konrad i Marianne Maddalena. Trzecim producentem jest Kevin Williamson, pomysłodawca scenariusza pierwszego Krzyku i jego błyskotliwej kontynuacji. Scenariusz do Krzyk 3 napisał Ehren Kruger ("Arlington Road", "Reindeer Games"). Craven, Konrad i Maddalena ponownie zgromadzili na planie wyśmienitą grupę
współpracowników: kierownika produkcji Stuarta Bessera, operatora Petera Deminga, scenografa Bruca Alan Miller, kostiumologa Abigail Murray, montażystę Patricka Lussier, kompozytora Marco Beltrami i kierownika muzycznego Eda Gerrarda. Dan Arredondo, Dixie J. Capp i Julie Plec są współproducentami filmu.
Producent Cathy Konrad dokładnie pamięta wszystkie etapy powstawania Krzyku i towarzyszące im wyzwania. Od początku było wiadomo, że Krzyk będzie trylogią, utrzymanie napięcia we wszystkich jej częściach było niezwykle istotne. Między pierwszym a drugim filmem był tylko rok przerwy, a pomiędzy drugim a trzecim dwa." Przeprowadzając casting do Krzyku 3 (w istocie do "Ciosu 3") szukano aktorów, którzy byliby zdolni zachować najistotniejsze cechy postaci zagranych pierwotnie przez Davida Arquette, Neve Campbell i Courtney Cox Arquette. "Parker Posey oddała błyskotliwość i energię
Courtney," mówi Konrad, " Matt Keeslar miał w sobie sex-appeal Davida i niewymuszony styl gwiazdy filmowej. Emily Mortimer skoncentrowała się na przedstawieniu uosobienia uczciwości, Neve. Naprawdę nam się udało."
Cox Arquette była zaskoczona interpretacją Gale w wykonaniu Posey. "Parker jest wspaniałą aktorką i jestem zaszczycona tym, że to ona mnie zagrała. To, że jest do mnie tak podobna jest aż przerażające. "Patrzę się na nią i myślę: >, a dopiero potem uświadamiam sobie, że to nie ja, tylko ona. W zasadzie mam wrażenie, że zaczęłyśmy wyglądać tak samo!" Posey też miała niezłą frajdę. "Bawienie się swoim wyglądem sprawiało mi wielką radość." Campbell, twardo stąpającej po ziemi, głównej bohaterce trzech części Krzyku, podobała się koncepcja filmu w filmie, która była okazją wplecenia w akcję humoru i ironii. "Te filmy są dobrą zabawą, bo nie biorą siebie zbyt poważnie. Kpią z horroru jako gatunku filmowego, z aktorów, a czasami nawet z widzów."
Mimo to główne postacie Krzyku muszą sprostać sytuacjom, które bez wątpienia zniszczyłyby słabsze osoby. "Sidney jest szalenie sprytna," mówi Campbell. "W miarę upływu lat staje się silną młodą kobietą. A co najważniejsze, nie godzi się na rolę ofiary." Craven potwierdza opinię Campbell. "Film zasadniczo ukazuje rozwój osobowości Sidney Prescott i otaczających jej ludzi, stawiających czoło kolejnym zagrożeniom," tłumaczy reżyser, " Sidney z dziewczynki przeistacza się w osobę dorosłą i ostatecznie rozgranicza to co jest prawdziwe, a co nie. Staje się młodą, niezależną kobietą, która rozlicza się z koszmarnymi przeżyciami sprzed lat i postanawia do nich nie wracać." Craven przedstawia swoją opinię na temat potencjalnego oddziaływania i znaczenia filmów grozy. "Trylogia Krzyku potwierdza moje przekonanie, że thrillery umożliwiają wykreowanie świetnych portretów postaci, sięgając głębi ludzkiej psychologii. Współczesna młodzież doświadcza wiele realnych i specyficznych dla tego pokolenia lęków i musi się nauczyć z nimi radzić w pozytywny i nie pozbawiony humoru sposób. Wszystkie części Krzyku pokazują jak realnie i z uśmiechem pokonywać stany silnego napięcia emocjonalnego." "Eksplozja napięcia może wywołać zarówno strach, jak i wesołość, jednocząc widownię oglądającą film."