Tatarak 2009

Historia starzejącej się, doświadczonej życiem i schorowanej doktorowej Marty, borykającej się z nudą i wspomnieniami. Żyje ze swym mężem w małym miasteczku. Przypadek sprawi, że przypomni sobie, czym jest miłość, a nawet fizyczna fascynacja. Spotkanie z młodym mężczyzną i jego tragiczna śmierć w trakcie wspólnej kąpieli… zobacz więcej

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 1 zwiastun

Zdjęcia Zobacz wszystkie 18 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Krystyna Janda
jako Marta
Paweł Szajda
jako Boguś
Jan Englert
jako Doktor, mąż Marty
Jadwiga Jankowska-Cieślak
jako Przyjaciółka
Julia Pietrucha
jako Halinka
Roma Gąsiorowska
jako Gosposia
Krzysztof Skonieczny
jako Stasiek
Paweł Tomaszewski
jako Brydżysta
Mateusz Kościukiewicz
jako Brydżysta
Marcin Łuczak
jako Brydżysta

Fabuła

Historia starzejącej się, doświadczonej życiem i schorowanej doktorowej Marty, borykającej się z nudą i wspomnieniami. Żyje ze swym mężem w małym miasteczku. Przypadek sprawi, że przypomni sobie, czym jest miłość, a nawet fizyczna fascynacja. Spotkanie z młodym mężczyzną i jego tragiczna śmierć w trakcie wspólnej kąpieli wywołują w niej uczucia i reakcje, jakich sama się nie spodziewała. opis dystrybutora

Gatunek
Dramat
Słowa kluczowe
miłość, spowiedź, śmierć, śmiertelna choroba zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2009-04-24 (kino), 2009-02-13 (świat), 2009-10-22 (dvd)
Dystrybutor
ITI Cinema
Kraj produkcji
Polska
Inne tytuły
Sweet Rush (tytuł międzynarodowy) (tytuł festiwalowy)
Czas trwania
85 minut

Wiadomości zobacz wszystkie 4 wiadomości

Recenzje

Nie mamy jeszcze recenzji do tego filmu, bądź pierwszy i napisz recenzję

Czy wiesz, że?

Pressbook

"Tatarak" i jego sukces w Berlinie — Tatarak na IFF w Berlinie Jury 59. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie przyznało Andrzejowi Wajdzie nagrodę im. Alfreda Bauera za film Tatarak. Nagroda ta przyznawana jest reżyserom, którzy wyznaczają nowe perspektywy sztuki filmowej. Nazwano ją na pamiątkę założyciela festiwalu, Alfreda Bauera. Zdaniem Wajdy "nowym horyzontem" w sztuce filmowej jest... zobacz więcej

Komentarze 14

Avatar square 200x200

Jana 2011-07-18 6

przekonać siebie:) – Po raz drugi obejrzałam "Tatarak", aby przekonać się do tego filmu… Niestety, poza świetnym aktorstwem Jandy nic mnie nie przekonało. Nie wiem czy był to chaos zamierzony, czy tak panu Wajdzie "wyszło". Kto nie czytał wcześniej opowiadania, trudno się "połapać". Przeplatające się dwa plany czasowe nieco komplikują narrację, ale może tak miało być?

Everblue 2010-03-12

3/10 NUDA – jedeno slowo okresla caly film – Czemu POLSKIE KINO tak nisko upadlo?? WAJDA why?

TCksp 2010-02-21 4

Słaby – Chyba najgorszy film Wajdy. Szkoda prądu!

Redox 2009-12-29 5

5/10 – Wajda eksperymentuje. Pierwszy raz napotykam taki zabieg jak "film w filmie" (no może prócz "Hotelu" Figgisa). Reżyser łączy monologi Krystyny Jandy, która straciła męża – operatora z opowiadaniem Iwaszkiewicza. Te pierwsze zostały zrealizowane na medal. Kipi z nich cierpienie, ból, zmęczenie życiem. Natomiast o swoistej adaptacji opowiadania tego już nie można powiedzieć. Doceniam te wszystkie zabiegi. Można powiedzieć, że to nowatorstwo w polskim kinie, ale czy efekt końcowy na pewno się udał?

Do tego ładne zdjęcia i oświetlenie planu.

Jana Redox 2009-12-30 6

Ten zabieg pt."film w filmie" to Wajda zrealizował już ponad 40 lat temu w filmie "Wszystko na sprzedaż"…
Tak że nie jest to taka nowość w ogóle, ani u Wajdy też:)!

Redox Redox 2010-02-08 5

Nie napisałem, że zabieg ("film w filmie") jest nowatorski. Po prostu pierwszy raz z czymś takim się spotykam…

Beznickowy 2009-10-16 5

Kolejny zamęt u Wajdy – Miałem mieszane uczucia, oglądając "Tatarak". Mimo że zwierzenia Jandy w postaci monologów były na wysokim poziomie, to strasznie mnie denerwowało przeplatanie ich z filmem. Ciekaw jestem, czym ten obraz byłby bez Jandy. Chyba tylko: "Spotkanie z młodym mężczyzną i jego tragiczna śmierć w trakcie wspólnej kąpieli wywołują w niej uczucia i reakcje, jakich sama się nie spodziewała". Ten opis to przecież maksymalne streszczenie całej fabuły. Pan Wajda mógłby się zdecydować, co chce kręcić. Mogło być naprawdę nieźle (zdjęcia Edelmana, bardzo dobra obsada), a znów scenariusz i reżyseria zniszczyła cały projekt. Przykro mi, że muszę to powiedzieć, ale Andrzej Wajda już powinien przejść na emeryturę. Jego dokonania z PRL-u są o wiele bardziej lepsze niż te ostatnie.

Współtworzą