33-letni Morgan Spurlock to „bezczelny” dokumentalista, porównywany do nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes Michaela Moore’a, który w swoim debiutanckim filmie atakuje amerykańską świętość: hamburgera z frytkami. Film Super Size Me robi furorę w USA, Kanadzie i Australii. McDonalds stworzył specjalną kampanię reklamową w odpowiedzi na ten film.„ Super Size Me” to maksymalnie powiększony zestaw serwowany w restauracjach McDonald’s i to właśnie daniami z tej restauracji postanowił żywić się przez miesiąc reżyser Super Size Me. Pomysł nakręcenia filmu przyszedł Spurlockowi do głowy podczas Święta Dziękczynienia w 2002 roku. Zobaczył wtedy reportaż o dwóch młodych kobietach z Nowego Jorku, które wniosły do sądu pozew przeciwko McDonald’sowi, oskarżając restaurację o spowodowanie ich otyłości. Rzecznik korporacji tłumaczył, że ich jedzenie jest zdrowe i pożywne. „Skoro tak, pomyślałem, hamburgery nie powinny mi zaszkodzić nawet, gdybym je jadł codziennie” – mówi reżyser.
Zwiastuny
Więcej informacji

Proszę czekać…