Gdy w tajemniczej eksplozji na statku zakotwiczonym w porcie Los Angeles ginie 27 osób, policja przesłuchuje jednego z dwóch ocalałych przy życiu świadków tragedii, drobnego kryminalistę Verbala Kinta (Kevin Spacey). Kint stara się przekonać wszystkich, że odpowiedzialność za eksplozję ponosi mityczny król przestępczego półświatka, Keyser Soze, którego istnienie od dawna poddawane jest w wątpliwość. Twierdzi, że dysponujący nadludzkimi niemal mocami Soze wciągnął jego samego i czterech jego wspólników w niebezpieczną rozrywkę, w której stawką był ładunek kokainy o wartości kilkudziesięciu milionów dolarów. Jego opowieść układa się w logiczną całość - może nawet zbyt logiczną...
Synchronizacja wizji i fonii
  • Kwestia, którą do Verbala Kinta wypowiada przy dokach Dean Keaton („If I don't get Kobayashi my way she'll get him her way”), nie pasuje do ruchu jego warg.
Niedopracowanie scenariusza
  • Na początku filmu widzimy policję z San Pedro, która jest portową częścią miasta Los Angeles. Zatem na miejscu zbrodni powinna być policja z Los Angeles, a dokładniej – policja z miejscowego posterunku portowego.
  • Po napadzie na radiowóz przyjeżdża straż pożarna, widać wówczas, że nowojorscy strażacy noszą kaski takie jak ci z Los Angeles.
Niespójności w fabule
  • W scenie pierwszego zabójstwa morderca w momencie strzelania nie ma rękawiczek, jednak chwilę później, kiedy wyrzuca niedopałek papierosa, widać, że ma je założone, a później – podczas ucieczki – znów nie posiada rękawic.
Pozostałe
  • Pistolet SIG-Sauer P228, który upada w garażu, zostaje zamieniony na browninga.
  • Gdy McManus oblewa benzyną radiowóz, a następnie podpala go, upuszczając zapalniczkę, ujęcie z góry pokazuje wtedy, że ogień zaczyna palić się na masce, dachu i bagażniku pojazdu.
  • W scenie strzelaniny w porcie odgłos karabinu Steyr AUG McManusa jest wyciszony, mimo że nie ma on założonego tłumika.
  • W scenie napadu napadu na radiowóz biała furgonetka uderza w tył pojazdu. Potem gdy van odjeżdża z miejsca przestępstwa, po uderzeniu nie ma żadnego śladu.
  • Gdy Kobayashi wraz ze swoimi ochroniarzami wchodzi do budynku biurowego, widać przechodzącą obok nich Afroamerykankę w białej bluzce. W następnym ujęciu, gdy mężczyźni idą korytarzem w stronę wind, po lewej stronie ekranu widać tę samą kobietę wychodzącą z windy.
  • Podczas przesłuchania Verbala jego kubek z kawą jest pusty, gdy kiedy bierze pierwszy łyk. W następnej scenie jest zapełniony.
Więcej informacji

Proszę czekać…