Interstellar 2014

Historia grupy badaczy, którzy dzięki nowo odkrytemu tunelowi czasoprzestrzennemu pokonują granice do tej pory przekraczające ludzkie możliwości podróżowania w innym wymiarze. Film oparty jest na teorii naukowej opracowanej przez fizyka z Caltech Kipa Thorne'a.

Reżyseria
Scenariusz
,
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 4 zwiastuny

Zdjęcia Zobacz wszystkie 62 zdjęcia

Obsada Zobacz pełną obsadę

Ellen Burstyn
jako Starsza Murph
Mackenzie Foy
jako Murph (10 lat)
John Lithgow
jako Donald
Timothée Chalamet
jako Tom (15 lat)
David Oyelowo
jako Dyrektor szkoły
Collette Wolfe
jako Pani Hanley
Bill Irwin
jako TARS
Anne Hathaway
jako Amelia Brand
Andrew Borba
jako Smith
Wes Bentley
jako Doyle

Fabuła

Historia grupy badaczy, którzy dzięki nowo odkrytemu tunelowi czasoprzestrzennemu pokonują granice do tej pory przekraczające ludzkie możliwości podróżowania w innym wymiarze. Film oparty jest na teorii naukowej opracowanej przez fizyka z Caltech Kipa Thorne'a. opis dystrybutora

Gatunek
Sci-Fi, Akcja, Dramat
Słowa kluczowe
robot, kosmos, czarna dziura, obcy zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2014-11-07 (kino), 2014-11-04 (świat), 2015-03-31 (dvd)
Dystrybutor
Warner Bros.
Wytwórnia
Lynda Obst Productions
Paramount Pictures
Syncopy zobacz więcej
Kraj produkcji
USA, Wielka Brytania
Inne tytuły
Flora's Letter (USA) (fałszywy tytuł roboczy)
Untitled Steven Spielberg Space Project (USA) (tytuł roboczy)
Wiek
od 12 lat
Czas trwania
169 minut

Wiadomości zobacz wszystkie 42 wiadomości

Recenzje

Recenzja filmu Nolana "Interstellar" 7
  • 2014-11-07
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Wokół Interstellara wytworzyła się atmosfera tajemniczości i wyjątkowości poprzez dość oszczędną akcję promocyjną, która ujawniała jak najmniej z możliwych informacji, podsycając naszą ciekawość. Czy w ten sposób film jest w stanie sprostać oczekiwaniom? Nolan pokazuje, że jest w formie, ale nie tworzy obrazu równie dobrego jak Incepcja , wyraźnie skupiając się na koncepcji i technice, pozostawia sporo niedociągnięć w scenariuszu.

W złowrogą sytuację planety Ziemi wprowadzają nas „gadające głowy”, niczym z filmu dokumentalnego, rozprawiające o zniszczeniach i rychłym upadku naszej cywilizacji. Ludzie tracą zapasy jedzenia, zboża nie przynoszą plonów, a świat pokrywa brud i kurzy z nieustannie wiejących silnych wiatrów. Naukowcy i badacze zostali zdegradowani do roli podrzędnych farmerów, a NASA zaprzestała oficjalnej działalności. W takiej apokaliptycznej wizji rzeczywistości odnajdujemy Coopera (Matthew McConaughey), opiekującego się dwójką dzieci, który przez przypadek trafia do ośrodka badawczego NASA i natychmiast wyrusza na ratunek światu w służbie idei profesora Branda (Michael Caine) wierzącego w istnienie alternatywnej przestrzeni w kosmosie, w której ludzi mogliby zacząć życie od nowa. Wraz z doktor Brand (Anne Hathaway) oraz dwoma astronautami przekracza stratosferę i eksploruje kolejne planety spoza naszego Układu Słonecznego, aby ostatecznie dotrzeć do czarnej dziury.

Streszczenie fabuły brzmi już absurdalnie, ale nie zapominajmy, że poruszamy się w graniach gatunku science-fiction i twórcy mogą pozwolić sobie na dużą dozę fantazji. A po twórcy Prestiżu można spodziewać się rozbudowanych dygresji, filmowych odwołań czy intelektualnych rozgrywek. Nolan doskonale buduje kosmiczny świat, który zachwyca ogromem przestrzeni i scenograficzną kompozycją. Ta wizja jest równie przytłaczająca jak w Grawitacji Cuarona, ale daje nadzieję na odkrywanie nowych zjawisk, przewidując odnalezienie bezpiecznego miejsca dla ludzkości. Czy kosmos z Interstellar przeraża i daje poczucie zagrożenia? Aktorskie poczynania obsady dają minimalne poczucie grozy, pozostawiając skrajne wrażenia, gdzie Hathaway wygłasza napisane dla niej kwestie, podczas gdy McConaughey gra na granicy przeszarżowania. Promykiem w obsadzie jest Jessica Chastain, której emocjonalne rozedrganie sprytnie posuwa akcję do przodu.

Interstellar nie jest filmem jednoznacznym, nie wywołuje westchnień zachwytu, gubi się w fabularnych wątkach i kliszach, wprowadzając nieco chaosu, a wiele rzeczy wydarza się bez wyjaśnień. Mimo topornych dialogów, apoteozy miłości i siły propagandy otrzymujemy poprawne kino rozrywkowe z nutką intelektualnych niuansów zatopionych w kosmicznych przestrzeniach wypełnionych przez muzykę Hansa Zimmera, który w końcu odszedł od wieloletniego schematu i stworzył coś świeżego. Christopher Nolan zagina czasoprzestrzeń i zabiera nas z fantazją do piątego wymiaru.

4 z 7 osób uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Scenariusz oparty jest na pracach teoretycznych fizyka Kipa Thorne. zobacz więcej

Komentarze 26

LoAnn 2018-08-10

Na zmianę odczucia WOW i WTF..

simonperch 2018-03-15 9

Dosłownie kilka filmów w życiu obejrzałem ponownie. Ten oglądam po raz czwarty. Będąc świadomym wad, za każdym razem odbiera mi mowę i absorbuje całkowicie.

tropical 2016-09-06

kolejny amerykański film o ratowaniu świata; najpierw popatrzyłem na średnią filmu, poczytałem o zachwycie nad Interstellar co było błędem z mojej strony (znowu), bo napaliłem się na jakiś totalnie przełomowy film, a tu znowu obejrzałem "Armageddon"; fabuła jest troszeczkę bardziej pokręcona w środku, ale schemat całkowity filmu jest oklepany do bólu – dzielny Amerykanin ratuje świat przed zagładą

Chemas 2016-06-19 8

Przegadany nieco film, denerwujące typowo amerykańskie dialogi. Plusy za zdięcia, efekty, poważne podejście do tematu i muzykę, jednak czasami zbyt nachalną.

miotacz_onucowy 2015-08-19 10

Kanon kina s-f – Powiem krótko: ścisła czołówka filmów s-f w historii kina.

Współtworzą