Bohaterka filmu niedawno straciła wzrok. Wraca do domu, do męża. Najgorsze są lęki i fantazje, które próbuje tłumić słuchając muzyki rockowej przez słuchawki.
Trzydziestoparoletnia bohaterka filmu – Ingrid – niedawno straciła wzrok. Z każdym dniem izoluje się od świata zewnętrznego, który przestaje być dla niej przyjazny. Przesiaduje na rudym fotelu, słucha muzyki, popija herbatę. Boi się wychodzić z domu, bo przeraża ją obcy, niewidzialny świat. Siedzi więc całymi dniami w bezpiecznym mieszkaniu, próbując wypełnić jakoś czas podczas nieobecności męża, Mortena. Zaczyna pisać powieść. Najpierw dlatego by zatrzymać w ten sposób zapamiętane miejsca, przedmioty i barwy. Następnie, by dać upust swoim niepokojom wynikającym z podejrzeń o niewierność męża. Bohaterem powieści zostaje Morten. Ingrid wplątuje go w internetowy romans z samotną matką, Elin. Ale Elin to nie tylko kochanka, najwyraźniej może uchodzić za alter ego autorki, zwłaszcza od chwili kiedy też traci wzrok. Jest jeszcze trzecia postać, Einar – podglądacz i pasjonat pornografii. To bohater „zapasowy”, na wypadek gdyby Morten wrócił skruszony do Ingrid, wówczas autorka mogłaby wspaniałomyślnie skłonić drugą parę ku sobie. Ale ta historia, w miarę pisania, coraz bardziej się komplikuje. Do tego stopnia, że przejście od fikcji do realu staje się dla autorki coraz bardziej złożone. To film oparty na grze wyobraźni, swobodnie przeskakującej z poziomu na poziom. Śledzenie jak te dwie rzeczywistości nawzajem się przenikają, może uważnemu widzowi dostarczyć sporo satysfakcji. Pod warunkiem, że zechce podjąć tę grę. opis dystrybutora
Ślepowidzenie to ekscentryczna podróż wgłąb skutków kultury indywidualizmu - samotności, wycofania, lęku przeczytaj recenzję
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Ogólne
Czy wiesz, że?
Pozostałe
Proszę czekać…
Precyzyjny, ale spłynął po mnie. Teoretycznie zacna powściągliwość ostatecznie działa tu na niekorzyść – brakuje satysfakcjonującego rozwiązania akcji.