Dziewczyna z pociągu 2016

The Girl on the Train

Każdego dnia dokładnie o 8.04 wsiada do podmiejskiego pociągu i jedzie do pracy w Londynie. Każdego dnia spotyka tych samych ludzi i mija te same domy. Obserwuje. Rachel to samotna, uzależniona od alkoholu kobieta. Podczas podróży zaczyna obsesyjnie podglądać pewną parę i snuć ich wymyśloną historię. Pewnego dnia odkrywa, że w… zobacz więcej

Reżyseria
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 3 zwiastuny

Zdjęcia Zobacz wszystkie 35 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Rebecca Ferguson
jako Anna Watson
Emily Blunt
jako Rachel Watson
Luke Evans
jako Scott Hipwell
Edgar Ramírez
jako Dr Kamal Abdic
Justin Theroux
jako Tom Watson
Haley Bennett
jako Megan Hipwell
Allison Janney
jako Riley, detektyw
Lisa Kudrow
jako Monica
Darren Goldstein
jako Mężczyzna w garniturze
Nicole Bonifacio
jako Kobieta w bistro
Marko Caka
jako Biznesmen w galerii
Lana Young
jako Lekarka

Fabuła

Każdego dnia dokładnie o 8.04 wsiada do podmiejskiego pociągu i jedzie do pracy w Londynie. Każdego dnia spotyka tych samych ludzi i mija te same domy. Obserwuje. Rachel to samotna, uzależniona od alkoholu kobieta. Podczas podróży zaczyna obsesyjnie podglądać pewną parę i snuć ich wymyśloną historię. Pewnego dnia odkrywa, że w obserwowanym przez nią domu wydarzyła się tragedia. opis dystrybutora

Gatunek
Thriller
Słowa kluczowe
morderstwo, zdrada, zaskakujące zakończenie, śledztwo zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2016-10-07 (kino), 2016-10-05 (świat), 2017-02-22 (dvd)
Dystrybutor
Monolith Films
Wytwórnia
Amblin Entertainment
DreamWorks SKG
Marc Platt Productions zobacz więcej
Kraj produkcji
USA
Czas trwania
112 minut
Budżet
45 000 000 USD

Wiadomości zobacz wszystkie 6 wiadomości

Recenzje

"Pociąg" ominął najważniejsze stacje, takie jak zaskoczenie, napięcie i oczekiwanie. Spóźniony dotarł do celu i zatrzymał się w przewidywanym punkcie u kresu wędrówki. 3
  • 2016-10-09
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Thriller bez napięcia. Powolne studium aktorskich twarzy. Rozmycia i wrzucone gdzieniegdzie artystyczne kadry. Melancholia wtoczyła się na ekran i uparcie kroczy przez całą fabułę, nie dając chwili oddechu od dojmującego smutku i przygnębienia. Dziewczyna w pociągu mogła być wyboistą drogą po palimpsestach przegranej kobiety. Tate Taylor niestety wykoleił się już na pierwszym zakręcie i tak już pozostał do samego końca.

Rachel (Emily Blunt) straciła wszystko: męża, dom, pracę i godność. Resztki świadomości topi w alkoholu. Jeżdżąc pociągiem tam i z powrotem, żyje życiem ludzi obserwowanych przez okno. Megan (Haley Bennett) staje się jej ulubienicą z pięknym domem i troskliwym mężem. Jej zaginięcie aktywuje Rachel do samodzielnego śledztwa, które bardziej przypomina mizerną próbę ponownego stanięcia na nogi przez uparte dążenie do wyznaczonego celu.

Dziewczyna z pociągu jest filmem wyjątkowo jednostajnym, któremu brakuje krzty energii i charyzmy. Kto zna literacki pierwowzór autorstwa Pauli Hawkins, będzie zawiedziony bezradnością reżysera. Nic nie jest w stanie nas zaskoczyć. Taylor tonie w nieudanym scenariuszu, pełnym luk i ominięć. A próby ukrycia jego wad w usilnym przedstawieniu portretu kobiet na rozstaju tylko pogłębiają wrażenie chaosu i braku zdecydowania. Blunt, Bennett i Rebecca Ferguson tworzą smutne trio. Ich bohaterki zostały zbudowane na jednej cesze. Rachel to smutna alkoholiczka. Megan jest smutną kusicielką, a Lisa smutną matką i żoną. Jedyną ciekawą postacią jest Tom (Justin Theroux), który zostaje tylko figurą na usługach intrygi.

I choć książka nie była arcydziełem, niosła w sobie potencjał na ciekawe przedstawienie. Jednak reżyser Służących dość wiernie trzyma się koncepcji Hawkins, co nie sprawdza się na ekranie. Przeskakiwanie w czasie i narracja z offu mogły stanowić urozmaicenie, ale nużą przez nieudolne zawiązanie akcji. Zabrakło również psychologiczne pogłębienia postaci. Szczególnie, że Rachel stanowi doskonały materiał na studium upadku i zazdrości.

Emily Blunt po fenomenalnej roli w Sicario trafiła na ciężki orzech do zgryzienia. Nieatrakcyjna alkoholiczka pochłonięta przez demony przeszłości z łatwością mogła stać się karykaturą. Aktorce udało się uniknąć groteski i przerysowania, co jest jedynym atutem filmu. Niestety to za mało, aby zainteresować widza prowadzonym dochodzeniem.

Choć film momentami przypomina Zaginioną dziewczynę, do Davida Finchera jednak mu daleko. To, co działało u reżysera Podziemnego kręgu to suspens i powolne łączenie elementów układanki. Dziewczyna z pociągu składa się z porozrzucanych puzzli, ale obraz, który się z nich wyłania jest bezbarwny i nieciekawy. *Pociąg ominął najważniejsze stacje, takie jak zaskoczenie, napięcie i oczekiwanie. Spóźniony dotarł do celu i zatrzymał się w przewidywanym punkcie u kresu wędrówki.*

1 z 4 osoby uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Powieść, na której powstał film była na 1. pozycji w New York Times Fiction najlepiej sprzedających się w roku 2015 i pozostała na pierwszych pozycjach przez 15 tygodni. Książka sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy w samych Stanach Zjednoczonych, począwszy od lipca 2015 r. zobacz więcej

Komentarze 6

Wafel88 2017-01-09 7

Dobry film. Nie jakiś przełomowy ale dobrze się oglądało. Niby na początku tajemniczy, ale od połowy przewidywalny.

Khaosth 2017-11-01 8

Solidny (choć niezbyt szarpiący nerwy) thriller opowiedziany z perspektywy postaci której zeznania można posądzać o wszystko prócz wiarygodności. Świetna Blunt!

Byrhugig 2017-01-11 6

Prawie cały film strasznie mi się dłużył, wydawał się być zupełnie bez sensu, nie minęła nawet połowa, a już chciałam go wyłączyć. Ale dooglądałam do końca. Film można obejrzeć, tylko dzięki końcówce.

i_darek1x 2016-12-11 3

Przereklamowany ! Liczyłem na coś interesującego ? i co i nico ! W ogóle jakoś mnie nie zainteresował … może za mało poświęciłem mu uwagi ? Ogólnie mi nie przypadł do gustu ? Ale niech każdy sobie obejrzy i sam oceni film ! ;)

olucha90 2016-11-09 10

Nie wyobrażam sobie lepszej aktorki do tytułowej roli niż Emily Blunt. Genialnie wpisuje się w swoją rolę. Film trzymał w napięciu w zasadzie do ostatniej minuty, skłaniał do myślenia i prowokował do samodzielnego rozwikłania zagadki.

Współtworzą