Konwój 2016

Transport niebezpiecznego przestępcy wymyka się spod kontroli. Eskorta traci panowanie nad sytuacją, a dyrektor więzienia próbuje ukryć niewygodną prawdę.

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Na platformach streamingowych

Zwiastuny Zobacz wszystkie 2 zwiastuny

Zdjęcia Zobacz wszystkie 35 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Robert Więckiewicz
jako Sierż. Andrzej Zawada
Tomasz Ziętek
jako Feliks
Janusz Gajos
jako Nowacki, dyrektor więzienia
Łukasz Simlat
jako Kpr. Maciąg, funkcjonariusz GISW
Ireneusz Czop
jako "Nauczyciel"
Przemysław Bluszcz
jako Sierż. Berg
Agnieszka Żulewska
jako Ewa, córka Nowackiego, żona Feliksa
Dorota Kolak
jako Nowacka
Łukasz Lewandowski
jako Prokurator
Marek Kalita
jako Fus, lekarz więzienny
Zbigniew Stryj
jako "Chudy"
Jarosław Boberek
jako Pielęgniarz bez palca

Fabuła

Kierujący aresztem śledczym dyrektor Nowacki (Janusz Gajos) odnajduje ukrywającego się przed światem sierżanta Zawadę (Robert Więckiewicz). Doświadczony funkcjonariusz wraca do gry i dostaje nowe zadanie – zostaje dowódcą konwoju, który ma przetransportować więźnia do szpitala psychiatrycznego. Członkowie jego ekipy to ludzie ze skomplikowaną przeszłością, mający odmienne motywacje udziału w akcji. Wśród nich jest także pełen ideałów Feliks (Tomasz Ziętek), prywatnie mąż córki dyrektora Nowackiego (Agnieszka Żulewska), który z tajemniczych powodów nigdy nie powinien był znaleźć się w więźniarce. Wkrótce okazuje się, że strażnicy wiozą kompletnie innego człowieka niż myśleli – o wiele bardziej niebezpiecznego – i tylko nieliczni znali całą prawdę przed ruszeniem w trasę. Między mężczyznami narastają konflikty i rośnie napięcie, z każdą minutą następują nieoczekiwane zwroty akcji. Wydarzenia nabierają dodatkowo tempa, gdy w pościg za konwojem wyrusza Nowacki. Od tej pory sprawiedliwość może być wymierzona na własną rękę. opis dystrybutora

Gatunek
Thriller, Kryminał
Słowa kluczowe
więzienie, morderstwo, śledztwo, prokurator zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2017-01-13 (kino)
Dystrybutor
Kino Świat
Wytwórnia
Profil Film
Polski Instytut Sztuki Filmowej (współfinansowanie)
Telewizja Polska (koprodukcja) zobacz więcej
Kraj produkcji
Polska
Wiek
od 15 lat
Czas trwania
92 minut
Budżet
5 172 741 PLN

Wiadomości zobacz wszystkie 8 wiadomości

Recenzje

Maciejowi Żakowi udało się stworzyć opowieść, która rezonuje po obejrzeniu. To, co wydaje się scenariuszowym niedostatkiem, po dłuższym namyśle zaczyna pracować na korzyść filmowego świata. 7
  • 2016-12-22
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Prawdziwie aktorskie kino drogi, które nie mami tanimi chwytami obliczonymi na radosne zabawianie przekleństwami czy wybuchami. Podwójna moralność zamknięta w małej przestrzeni wątpliwości. I choć Maciej Żak, podobnie jak Patryk Vega w efektownym Pitbullu, opowiada o sprawiedliwości, granicach dobra i zła oraz prywatnym kodeksie zasad bohaterów, robi to w o wiele bardziej wyważony sposób. Konwój staje się przez to kameralną opowieścią pełną zmian postaw i poszukiwania odpowiedzi.

Warszawskie więzienie. Dwóch więźniów ma być przetransportowanych na drugi koniec Polski. Domniemany pedofil i morderca trafia do okratowanego samochodu, gdzie staje się całkowicie zdany na konwojentów. Czterech mężczyzn z bronią przy pasie będzie się musiało zmierzyć z oczekiwaniami kolegów, rozkazami dyrektora więzienia i własnym sumieniem. Maciej Żak doskonale wymieszał postawy postaci: Berg (Przemysław Bluszcz) chce po prostu dostarczyć więźnia na miejsce, były wojskowy (Łukasz Simlat) nie zawaha się przed użyciem siły, Zawada (Robert Więckiewicz) staje się narzędziem dyrektora (Janusz Gajos), który samodzielnie wymierza sprawiedliwość oraz pełen ideałów Feliks (Tomasz Ziętek) stający w obronie człowieczeństwa przestępcy. Samochód jedzie, antagonizmy narastają, a proste zadanie coraz bardziej się komplikuje.

Konwój posiada bardzo prostą konstrukcję. Bohaterowie zostają wrzuceni do małej przestrzeni, a wszelkie fabularne rozwiązania opierają się na ich relacji i poglądach. Z biegiem czasu i zbliżania się do celu podróży ich przekonania ewoluują, doprowadzając do licznych zmian tempa i temperatury opowiadania. Cały urok i siła tkwi w polaryzacji między postaciami, która jest niezwykle intrygująco odegrana przez aktorów. Żak sprawia, że nikogo nie można ocenić jednoznacznie. Powoli odkrywa karty, nakreślając psychologiczne portrety i motywacje.

Reżyserowi Supermarketu udało się stworzyć opowieść, która rezonuje po obejrzeniu. To, co wydaje się scenariuszowym niedostatkiem po dłuższym namyśle zaczyna pracować na korzyść filmowego świata. Niedopowiedzenia pozwalają na budowanie dwuznaczności, a proste zadanie zmienia się w pościg na śmierć i życie. Konwój trzyma napięcie i wprowadza ciekawą polemikę z system więziennictwa.

0 z 1 osoba uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Komentarze 9

Sebioslaw 2017-05-12 6

Obejrzałem. Kolejny film z totalnie skopanym dźwiękiem. Aktorzy mamroczą pod nosem, wieża volume plus, nagle wchodzi głośny efekt, volume minus bo szyby w mieszkaniu trzeszczą. Ostatnio to norma w polskich produkcjach, lecz zawsze mam nadzieję, że tym razem weźmie się za miks, ktoś, kto ma oo tym pojęcie. Niestety…

i_darek1x 2017-05-12 3

Jakiś ten film niedopracowany ,nijaki ,bezpłciowy … ;) Reżyser się nie postarał ! Akcji tyle co kot napłakał ,dreszczowiec może być jak jest temperatura minusowa ;) Ogólnie ewentualnie obejrzeć i zapomnieć !

Sweet_Foxy 2018-07-01 6

Film nie jest rewelacyjny, ale zaciekawia, chce się oglądać dalej. Świetna obsada.

Patrict12 2018-02-01 6

Całą tą sprawę widziałbym w rozprawie sądowej, niż w dynamicznym ruchu. Końcówka jak to polskie filmy lubią, jest pełna domyślen i nieścisłości.

Asmodeusz 2017-05-17 6

Nie jest to mistrzostwo swiata, choć film posiada mroczna tajemnicę, która stopniowo się odsłania to całość nie powala, czegoś tu ewidentnie brakuje

Współtworzą