Modelka 2016/I

The Model

Historia młodej duńskiej modelki, która staje u progu sławy i wdaje się w obsesyjny romans z fotografem męskiej mody.

Reżyseria
Scenariusz
,
Aktorzy
, ,

Na platformach streamingowych

Zwiastuny Zobacz wszystkie 2 zwiastuny

Zdjęcia Zobacz wszystkie 34 zdjęcia

Obsada Zobacz pełną obsadę

Maria Palm
jako Emma
Ed Skrein
jako Shane White
Marco Ilsø
jako Frederik
Claire Tran
jako Mika
Thierry Hancisse
jako Bernard
Virgile Bramly
jako Marcel
Dominic Allburn
jako Sebastien
Yvonnick Muller
jako André
Aleksandra Yermak
jako Farmaceutka
David L. Price
jako Agent nieruchomości
Elise Lissague
jako Elise

Fabuła

Młoda duńska modelka Emma marzy o wielkiej karierze w paryskim świecie mody. Jej podróż do stolicy mody, Paryża, oraz ekscytujące życie topmodelki zamienia się w prawdziwy dramat, gdy Emma poznaje fotografa mody - Shane'a White'a (Ed Skrein). Romans ze starszym mężczyzną otwiera dziewczynie drzwi do świata sławy, Jednak wkrótce Emma przekona się, że miłość ma też mroczną stronę, a jej marzenia zostaną zakwestionowane nie tylko przez Shane'a ale również przez jej własną obsesyjną naturę. Hsi_Nao

Gatunek
Dramat
Słowa kluczowe
modelka, fotograf, romans, sesja fotograficzna zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2016-05-13 (kino), 2016-02-04 (świat), 2016-09-22 (dvd)
Dystrybutor
Kino Świat
Wytwórnia
Zentropa Entertainments (producent)
Sputnik Film (koprodukcja)
Zentropa International Poland (koprodukcja) zobacz więcej
Kraj produkcji
Dania, Polska
Czas trwania
105 minut
Budżet
4 000 000 EUR

Wiadomości zobacz wszystkie 2 wiadomości

Recenzje

Modelka jawi się poprawnie jako subiektywna historia o dotkliwym złamaniu kręgosłupa moralnego, zawiniętego w bandaż Channel. 5
  • 2016-10-13
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Mads Matthiesen po raz kolejny buduje swoją historię, konfrontując dwie niepasujące do siebie płaszczyzny. Niestety, naczelna problematyka filmu, ukazująca rozdarcie między pogonią za marzeniami a obroną wartości moralnych wypada równie banalnie, jak klasyczna wizja zdegenerowanego świata mody. Całość jawi się poprawnie jako subiektywna historia o dotkliwym złamaniu kręgosłupa moralnego, zawiniętego w bandaż Channel.

Już w swoim pierwszym filmie pełnometrażowym Mads Matthiesen prezentuje postacie poszukujące swojego miejsca i spełnienia w obcych dla nich środowiskach. W Misiaczku narzędziem przekazu staje się nieśmiały i wrażliwy kulturysta oraz Tajlandka. Natomiast bohaterką jego najnowszego filmu jest równie plastyczna i rozpoznawalna postać młodej dziewczyny, która trafia z prowincjonalnego miasteczka do pozbawionej zasad moralnych stolicy mody – Paryża. Niestety, w Modelce twórca nakreśla problematykę produkcji już na samym początku filmu i trwa w niej, nie rozwijając kolejnych motywów ani wątków.

Świat mody widziany w produkcji Matthiesena zdominowany jest przez mężczyzn. Kobieta staje się obiektem ich conocnych fascynacji oraz monetą przetargową w promocji kolejnych sesji zdjęciowych. Jej uprzedmiotowienie staje się powodem różnych manipulacji projektantów mody oraz ludzi związanych z tą branżą. Z drugiej strony ukazany świat wyzbyty jest z głębszych emocji, a uczucia nie mają tu racji bytu. Sfery życia intymnego stają się elementami amoralnej codzienności, przypudrowanej kokainą i innymi substancjami odurzającymi. 16-letnia Emma (Maria Palm) przechodzi przyspieszony okres dorastania, wkraczając w dorosłość od niezdrowej, dysfunkcyjnej strony. To klasyczna ewolucja szarej myszki, która po zrzuceniu powierzchownego futra przeradza się w groźnego wilka.

Twórcy uwypuklają problem, uciekając się do infantylnych kontrastów: chłopak-romantyk kontra mężczyzna-amant, prowincja kontra europejska stolica mody. Emma, ku jej nieszczęściu, staje się złotym środkiem między dwoma światami, stopniowo przechodząc na czarną stronę, rządzoną przez stylistów i fotografów. Niestety, końcowa pretensjonalna dosłowność wprowadza Modelkę w sferę nieplanowanego kiczu, a powierzchowność nie wywołuje pożądanego szoku.

Podkreślenie niebieskiej barwy w prawie każdym ujęciu podkreśla depresyjną wymowę filmu, a rozchwiana kamera obrazuje niestałość głównej bohaterki. Modelka to film celowo brzydki – taki, jak świat, o którym opowiada. Równie nieperfekcyjna jest kreacja Marii Palm, ogrywająca każde z uczuć identyczną mimiką. Mimo realistycznej wizji świata mody, najnowszy film Madsa Matthiesena, to kino ubogie psychologicznie. Choć z drugiej strony wypełnia tym pustkę zaprezentowanych realiów funkcjonowania młodych modelek i szowinistycznych mężczyzn.

Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Film został nakręcony w okresie od października do listopada 2014 roku. zobacz więcej

Komentarze 4

Krzyk_Sowy 2016-10-09 7

Warto obejrzeć. Myślałam że bedzie gorzej. Może troche irytująca postać głównej bohaterki ale ogólnie jest ok

i_darek1x 2016-09-24 4

Samo życie kariera przez łóżko ! Czyli żadna nowość ! Film można obejrzeć czemu nie ? Szału nie ma ! Tak jak w przysłowiu od pucybuta do milionera tak tu od dziwki do modelki… ;)

Redox 2016-05-26
Szkoda, że dopiero pod koniec filmu robi się dość intensywnie. Nieciekawa główna kobieca postać.
ferhin2 2016-11-06 7

całkiem dobry.

Współtworzą