Koniec XVII wieku to czas, gdy ludność w Europie dziesiątkowana była przez szalejącą epidemię. Zamożna rodzina młodej Benedetty Carlini, ujawniającej niespotykane talenty od najwcześniejszych lat, postanawia zawierzyć córkę Bogu. Trafia ona pod skrzydła siostry przeoryszy jednego z toskańskich klasztorów. Dziewczynka… zobacz więcej
Koniec XVII wieku to czas, gdy ludność w Europie dziesiątkowana była przez szalejącą epidemię. Zamożna rodzina młodej Benedetty Carlini, ujawniającej niespotykane talenty od najwcześniejszych lat, postanawia zawierzyć córkę Bogu. Trafia ona pod skrzydła siostry przeoryszy jednego z toskańskich klasztorów. Dziewczynka szybko wywołuje w nowym miejscu poruszenie, gdy podczas modlitwy w niewytłumaczalny sposób upada na nią figura Matki Boskiej. Po osiemnastu latach rola Benedetty (Virginie Efira) w klasztorze jest już zupełnie inna. Kobieta, regularnie nawiedzana przez mistyczne wizje, zaczyna być świadoma swojej siły i wpływu, jaki ma na otoczenie. Jednocześnie rywalizuje o władzę ze swoją przełożoną (Charlotte Rampling) i wdaje się w zakazany, płomienny romans. Obiektem westchnień bohaterki jest pochodząca z nizin społecznych Bartolomea (Daphné Patakia), która w klasztorze znalazła bezpieczną przystań. Rosnące wpływy Benedetty przysparzają jej również wrogów, i to na samych szczytach religijnej hierarchii. opis dystrybutora
Kino będące zbiorem przyziemnym przyjemności, czasami ironicznych, czasami aż nazbyt poważnych z bardzo łatwym do wychwycenia komentarzem Paula Verhoevena na temat władzy i korupcji. przeczytaj recenzję
"Benedetta" imponuje godnym podziwu dystansem i ostrą, ubraną w historyczny kostium satyrą. przeczytaj recenzję
Wywołuje emocje, a przecież o to tak naprawdę najbardziej w kinie chodzi — w tym przypadku to nawet nie balansowanie na cienkiej granicy kiczu, ale jej bezceremonialne, ale jakże czułe przekraczanie. przeczytaj recenzję
Dzieło odważne, niebezpieczne dla konserwatystów, intrygujące, zaskakująco świeże jak na wiek twórcy, a przy tym zostawiające z szeregiem niepokojów oraz wątpliwości aksjologicznych. przeczytaj recenzję
Verhoeven nie wyśmiewa, a raczej kręci swój film z uśmiechem na twarzy. Nie gardzi, ale po trosze kpi z kilku spraw. Jest przede wszystkim przenikliwy. przeczytaj recenzję
„Benedetta” to prawdopodobnie najbardziej bezkompromisowy i eksploatacyjny film tego roku, stworzone z totalną kontrolą artystyczną doświadczonego mistrza gatunku. przeczytaj recenzję
Początkowo premiera filmu była zaplanowana na Festiwal Filmowy w Cannes w 2019 roku, ale Paul Verhoeven niespodziewanie doznał kontuzji biodra podczas produkcji w grudniu 2018 roku. Aby mógł wyzdrowieć po operacji, postprodukcję w Amsterdamie trzeba było odłożyć do czerwca 2019 roku. Jednak późniejsze powikłania spowodowały niedrożność jelit, co zakończyło się zagrażającą życiu perforacją okrężnicy; na szczęście trafił na czas do szpitala. Verhoeven i producent Saïd Ben Saïd zgodzili się opóźnić premierę do 2021 roku, aby Verhoeven mógł odzyskać siły i być w pełni obecnym podczas procesu postprodukcji. zobacz więcej
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Pozostałe
Proszę czekać…