Czeski sen 2004

Český sen
Film

Dwaj czescy studenci, Filip Remunda i Vit Klusák, postanowili nakręcić film o tym jak Czesi, podobnie zresztą jak i inne społeczeństwa krajów postkomunistycznych, wpadli "w sidła" szalonego konsumeryzmu. Aby uzyskać efekt skrajnego realizmu, zaaranżowali kampanię promocyjnš dla nieistniejšcego supermarketu Czeski Sen.… zobacz więcej

Reżyseria
,
Scenariusz
,

Dwaj czescy studenci, Filip Remunda i Vit Klusák, postanowili nakręcić film o tym jak Czesi, podobnie zresztą jak i inne społeczeństwa krajów postkomunistycznych, wpadli "w sidła" szalonego konsumeryzmu. Aby uzyskać efekt skrajnego realizmu, zaaranżowali kampanię promocyjnš dla nieistniejšcego supermarketu Czeski Sen. Wynajęli w tym celu specjalistów od reklamy, którzy zajęli się przygotowaniem przebiegu całej kampanii. Powstało logo supermarketu, reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki, plakaty, a przede wszystkim wybudowana na krótko przed dniem "wielkiego otwarcia" fasada Czeskiego Snu. Film odsłania kulisy pracy ludzi, którzy mają ogromny wpływ na podejmowane przez potencjalnych konsumentów decyzje. Tym, co jednak najbardziej interesuje młodych reżyserów, jest rosnące znaczenie supermarketu w życiu codziennym Czechów. Staje się on ważnym punktem w cotygodniowym rozkładzie zajęć, a także docelowym miejscem wycieczek. Zaopatrzeni w wózki zdobywcy wyruszają na podbój kolejnych regałów. Ukoronowaniem ich dnia staje się efektowny zachód słońca podziwiany z parkingu - supermarketowej platformy widokowej. Otwarcie sklepu spełnia marzenia, promocje je podtrzymują. Młodym reżyserom udaje się zgromadzić na podmiejskiej łące blisko 2000 ludzi, którzy chcą się o tym przekonać. Zaczyna się "wielki bieg przełajowy" z metą w nieistniejących drzwiach nieistniejącego supermarketu. Anonimowy

Gatunek
Dokumentalny
Słowa kluczowe
supermarket
Szczegóły dodaj informacje
Premiera
2006-02-24 (kino), 2004-03-30 (świat), 2006-09-08 (dvd)
Dystrybutor
Gutek Film
Kraj produkcji
Czechy
Inne tytuły
Czech Dream (tytuł międzynarodowy)
První česká filmová reality show Český sen (Czechy) (tytuł rozszerzony)
Czas trwania
87 minut

Pokazuje konsumpcjonizm trawiący nas, mieszkańców pierwszego świata. Pracę tych wszystkich speców od marketingu, którzy kreują wizerunki firm, manipulują wyborami ludzi i sterują opinią publiczną. przeczytaj recenzję

Jacek Łaszcz krytyk

Panowie Vít Klusák i Filip Remunda, para zachwyconych sobą debiutantów od „Czeskiego snu”, nie powinni zapominać w swej kampanii „zachęcania przez zniechęcanie”, że zwracają się do recenzentów. Błąd. przeczytaj recenzję

Nie mamy jeszcze recenzji użytkowników do tego filmu, bądź pierwszy i napisz recenzję.
Komentarze do filmu 2
Czechu 6

Prowokacja całkiem fajna, – lecz ogólnie jako film trochę słabo nakręcone, momentami chciałem wyłączyć tv, lecz końcówka w której są wypowiedzi "klientów" jest chyba najbardziej ciekawa. 6/10

dannyXXX

czeski heh – hehe czyli czeski film-nikt nic nie wi;) oglądał to ktoś?

Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:

1
Aladyn
30 pkt.
2
k_malecki
30 pkt.
3
blesav
24 pkt.
4
Hsi_Nao
23 pkt.
5
tarkan18
5 pkt.
6
Mierzwiak
5 pkt.
7
Asia
4 pkt.
8
Jankes
4 pkt.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Pozostałe

Proszę czekać…