Pierwsza część monumentalnego dzieła Ilji Chrżanowskiego jest wprowadzeniem w skonstruowany z niebywałym rozmachem świat DAU. Wstrząsająca, transowa, chwytająca bohaterów i widzów w pułapki długich ujęć Natasza opowiada o samotnej kierowniczce kantyny w zamkniętym mieście-instytucie. Rzecz rozgrywa się w przeciągu kilku dni w 1952 roku, a Chrżanowski czyni nas świadkami dramatycznego uwikłania tytułowej bohaterki. Kamera (kręcono na taśmie 35 mm!) jest jak szpicel niespuszczający oka z Nataszy, kiedy ta wydaje obiady, flirtuje, prowadzi pijackie rozmowy, uprawia seks czy też pijana szarpie się z młodą pomocnicą. Nieświadoma, że jej banalne marzenia o miłości i drobne oszustwa w pracy stanowią pożywkę dla bezwzględnej totalitarnej władzy. DAU odsłania skrupulatnie jej mechanizmy. Na potrzeby filmu na terenie nieczynnego kompleksu wodnego w Charkowie zostało wybudowane miasto-instytut, w którym twórcy zamknęli na wiele miesięcy ochotników: naturszczyków i aktorów. Całość zaś rozrosła się w radykalny, kontrowersyjny eksperyment z pogranicza kina, sztuk wizualnych, psychodramy i nauk społecznych.
Nagrody i nominacje 6 dodaj nagrody

Aktualizacja danych na tej stronie należy dokonywać poprzez stronę nagród

Berlinale Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie

2020 Udział w konkursie
Złoty Niedźwiedź

Najlepszy film

2020 Zwycięzca
Srebrny Niedźwiedź

Za wybitny wkład artystyczny

Europejska Nagroda Filmowa Europejska Akademia Filmowa

2020 Nominacja
Europejska Nagroda Filmowa

Najlepsza aktorka europejska

Haifa International Film Festival

2020 Udział w konkursie
Konkurs międzynarodowy

Nagroda Carmel

2020 Zwycięzca
Konkurs międzynarodowy

Specjalne wyróżnienie

Festival du nouveau cinéma de Montréal Montréal Festival of New Cinema

2020 Udział w konkursie
NOUVEAUX ALCHIMISTES

Nagroda EXPÉRIMENTATION

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…