Filmy maszyna do pisania, pisarstwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje maszyna do pisania, pisarstwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Początkujący pisarz odnajduje w kupionej niedawno maszynie do pisania film, zawierający zapiski Paolo Zedera. Zafascynowany postanawia dowiedzieć się więcej o tajemniczych strefach kappa i poprzednim właścicielu maszyny. Nie trzeba długo czekać by odkrył przerażającą prawdę, ale cena jaką przyjdziemy za to zapłacić będzie wysoka.

Lśnienie

8,1
Szukający natchnienia pisarz Jack Torrance, przyjmuje posadę stróża w hotelu Overlock. Kilka dni później przeprowadza się tam wraz z żoną i synkiem, na okres zimy. Początkowo ich Życie w hotelu toczy się spokojnym i monotonnym rytmem, niczym nie zakłócanym. Po jakim jednak czasie Danny, dzięki swym telepatycznym zdolnościom zaczyna widzieć duchy. Zjawy zaczynają powoli opętywać Jacka, powodując u niego szaleństwo, które zaczyna zagrażać jemu i jego rodzinie.

Pokuta

7,3
7,3
Trzynastoletnia Briony niesłusznie oskarża Robbiego o potworną zbrodnię. Jedyną osobą, która wątpi w jej wersję wydarzeń jest jej starsza siostra, Ceciia. Odtąd ich życie nie pozostanie takie samo. Film oparty na powieści Iana McEwana.


Listopad 1984 r., Izba Zatrzymań Hohenschönhausen. Kapitan Gerd Wiesler (Ulrich Mühe) skutecznie i bezlitośnie przesłuchuje więźnia podejrzanego o pomoc przyjacielowi w ucieczce z kraju. Wiesler nagrywa przesłuchanie, żeby zaprezentować metody używane dla pozyskania zeznań jako przykład swoim uczniom w Wyższej Szkole Stasi. Na premierze sztuki Georga Dreymana (Sebastian Koch), Wiesler ma okazję obserwować autora i odtwórczynię głównej roli, piękną aktorkę Christę-Marie Sieland. Wkrótce Anton Grubitz (Ulrich Tukur), zarządzający Departamentem Kultury w Stasi, wyda Wieslerowi rozkaz prowadzenia stałego nadzoru nad pisarzem, którego minister Hempf (Thomas Thieme) podejrzewa o nielojalność wobec Niemieckiej Socjalistycznej Partii Jedności.
Minęły miesiące od czasu, gdy pisarka Joan Wilder (Kathleen Turner) i romantyczny zawadiaka Jack Colton (Michael Douglas) pożeglowali w siną dal. Żeglują nadal, ale sprawy nie mają się dobrze; Joan brakuje natchnienia, a w Jacku buntuje się jego awanturnicza dusza, która aż rwie się do jakiegokolwiek czynu. Także Ralph (Danny DeVito), który ostatnie pół roku spędził w kolumbijskim więzieniu, nie ma zbyt wielu powodów do radości. Wszystko się zmienia, gdy trójka naszych bohaterów dowiaduje się o tajemniczym, bezcennym Klejnocie Nilu. W mgnieniu oka przenosimy się w świat bajecznych przygód, bezwzględnych złoczyńców i politycznych intryg.
Młody, inteligentny i niedoświadczony autor wystawianych na Broadwayu sztuk Barton Fink przybywa w 1941 do Hollywood, gdzie na zlecenie despodycznego magnata filmowego ma napisać scenariusz dla trzeciorzędnego filmu o zapaśnikach. Przeżywa on niemoc twórczą podczas desperackiej próby sprawdzenia się w gatunku twórczości, do którego nie ma żadnego stosunku. Musi też uznać wyobcowanie w kontakcie z pospolitą kulturą mieszczańską, z którą właściwie czuje się związany. Urozmaicenie przynosi mu znajomość z nieco maniakalnym, ale przyjaznym lokatorem z sąsiedniego pokoju. Kiedy później okazuje się, że jest on wielokrotnym mordercą, Barton Fink zostaje wplątany w niebezpieczne wydarzenia, z których z trudnością uchodzi z życiem.
Lata siedemdziesiąte. Raoul Duke i Dr Gonzo (w tych rolach Johnny Depp i Benicio Del Toro) podążają do Las Vegas - miasta wiecznego hazardu i zatracanych pieniędzy. Jak się okazuje, są oni uzależnieni od róznego rodzaju używek typu Eter, LSD, Kokaina i wiele innych. Podający się za dziennikarza (R. Duke) oraz Prawnika (Dr. Gonzo) przyczyniają się do całkowitej destrukcji miejsc, w których przebywają. Ich głównymi celami są pokoje hotelowe, gdzie po zameldowaniu traktują je jak typową stajnie, w której przeżywają "odloty" swojego życia. Czarna Komedia mówiąca nam, o tym, jakie są przemyślenia, halucynacje i motywy do czynów po spożyciu środka odurzającego.
Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
W 1946 roku, będąca w Londynie, pisarka Julia Ashton (Lily James) rozpoczyna listowną korespondencję z człowiekiem z wyspy Guernsey, która znajduje się pod niemiecką okupacją. Kobieta jest zmuszona do odwiedzenia tego miejsca. Widzi na własne oczy, jak wygląda życie mieszkańców wyspy podczas okresu podległości Niemcom.
Trójka młodych przyjaciół poszukuje duchów w starej willi w Goa, ale kiedy wprowadza się do niej nowa rodzina, przeszłość domu przypomina o sobie w przerażający sposób.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…