Filmy malarz, śmierć, pogrzeb

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje malarz, śmierć, pogrzeb. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.

Venus

6,7
Maurice i Ian to dwaj starzejący się aktorzy. Niegdyś wielkie postacie londyńskich teatrów i kina, dzisiaj pozostały im tylko wspomnienia i czekanie na śmierć. Chociaż starają się do tego podejść z dystansem, rutyna wdarła się już do ich życia. Przerywa ją pojawienie się młodej siostrzenicy Iana, Jessie. Zamknięta i opryskliwa z początku dziewczyna wywraca ich życie do góry nogami.

Hotel 52

5,9
Autorski serial Polsatu, którego akcja rozgrywa się współcześnie w luksusowym, warszawskim hotelu. Codzienne perypetie osobiste i zawodowe pracowników i gości są pretekstem, aby pokazać życie hotelu od zaplecza. Główną bohaterką jest studentka malarstwa Natalia Lipska (Laura Samojłowicz), która z dnia na dzień zostaje właścicielką tytułowego hotelu. Jego menedżerką jest wieloletnia kochanka ojca Natalii - Iwona (Magdalena Cielecka). Miedzy obiema paniami dochodzi do licznych spięć – różnią się bowiem charakterami, a w przeszłości nigdy nie były sobie bliskie. Teraz muszą grać w jednej drużynie, co nie jest dla nich łatwe.


St. Trinian niesławna szkoła dla młodych dam po raz kolejny staje w obliczu kryzysu finansowego. Ponieważ dyrektorka szkoły Camilla Fritton jest zajęta powstrzymywaniem nowego ministra edukacji przed zamienieniem jej anarchicznej placówki w bardziej tradycyjną, odpowiedzialność za uratowanie szkoły przed zamknięciem spada na uczennice.
Seks, władza, pieniądze. Mroczne losy angielskiej rodziny z klasy średniej rozgrywające się na przełomie wieków. Trzynastoodcinkowy serial opowiada o trzech pokoleniach szanowanej, szczycącej się bogactwem i pozycją społeczną rodziny Forsytów. Główną postacią jest Soames Forsyte, bogaty i odnoszący sukcesy partner w rodzinnej firmie prawniczej oraz jego piękna żona Irene. Ich trudny, burzliwy związek trudno nazwać szczęśliwym. Młoda, piękna kobieta o romantycznej duszy w skrytości serca pogardza wszystkim, co reprezentuje sobą jej mąż. W beznamiętnym małżeństwie czuje się nieszczęśliwa i uwięziona. Jej życie na zawsze odmienia znajomość z Philipem Bosinneyem - architektem, wynajętym przez Soamesa. Otwarty, seksowny i czarujący idealista szybko zdobywa serca Irene. Ich romans staje się katalizatorem tragicznych wydarzeń, które prowadzą do rozbicia rodziny Forsytów.
Alma Schindler jest córką znanego malarza, Emila Schindlera. Młodej Almy nie pociąga jednak malarstwo, a komponowanie i doskonalenie swojej sztuki pianistycznej. Dziewczyna coraz szybciej zyskuje uznanie jednej z bardziej utalentowanych pianistek. Dzięki licznym protekcjom udaje jej się spotkać z jednym z najbardziej cenionych wiedeńskich kompozytorów, Gustavem Mahlerem. Oboje zakochują się w sobie i podejmują decyzję o małżeństwie, mimo że kompozytor jest o dwadzieścia lat starszy od dziewczyny i jest Żydem.

Satyricon

6,8
Rzym, I wiek n.e.. Dwóch studentów przyjaciół, Encolpio i Ascilto, spierają się o to do kogo należy chłopiec, Gitone. Chłopiec, mając możliwość wyboru z kim idzie, wybiera Ascilta. Tylko nagłe trzęsienie ziemi ratuje Encolpio od popełnienia samobójstwa...
Tuż przed śmiercią malarz Jean-Baptiste Emmerich zapowiada, że "ci, którzy go kochają, wsiądą do pociągu". Następnie umiera. Do pociągu na cmentarz Limoges wsiadają wszyscy jego przyjaciele, ci prawdziwi i fałszywi, spadkobiercy z prawego i nieprawego łoża, bliższa i dalsza rodzina - niektóre rodziny spotykają się wyłącznie na pogrzebach.
Finansowy superman Sherman McCoy (Tom Hanks) wiedzie spokojne życie, aż do chwili, gdy jego kochanka Maria Ruskin (Melanie Griffith) potrąca jego samochodem czarnoskórego chłopca. Kiedy dziennikarz Peter Fallow (Bruce Willis) podburza opinię publiczną serią wykręcających fakty artykułów w brukowcu, ta sprawa zostaje nagłośniona i wykorzystana przez ludzi pragnących za jej pomocą zrobić karierę polityczną.
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…