Filmy morderstwo, awangarda

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, awangarda. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W Twin Peaks zostaje odnalezione ciało uczennicy - Laury Palmer. Do miasteczka przyjeżdża agent federalny Dale Cooper i rozpoczyna śledztwo.
Akcja filmu rozgrywa się w przyszłości, w nieznanym mieście, choć niektóre szczegóły mogą wskazywać, że jest to Londyn bądź Nowy Jork. Obraz opowiada historię Alexa DeLarge, młodego, inteligentnego człowieka z dobrze ułożonej rodziny, miłośnika muzyki klasycznej (przede wszystkim Beethovena), zadawania gwałtu i przemocy. Alex jest przywódcą małej grupy podobnych mu przestępców. Podczas jednego z napadów wspólnicy Alexa zdradzają go i pozwalają mu wpaść w ręce policji. Oskarżony o morderstwo zostaje skazany na karę więzienia. Po dwóch latach zgadza się wziąć udział w eksperymencie, mającym na celu szybką resocjalizację więźniów przy pomocy tzw. techniki Ludovica.

Mapy gwiazd

6,0
5,7
Autor bestsellerowych poradników dr Stafford Weiss jest szanowanym nestorem hollywoodzkiej dynastii. Choć zbił fortunę na doradzaniu innym, nie do końca radzi sobie z sytuacją we własnym domu. Jego żona Cristina (Olivia Williams) większość czasu poświęca karierze ich 13-letniego syna Benjiego od kilku lat mającego poważane problemy z narkotykami. Ich dorastająca córka Agatha (Mia Wasikowska), u której lekarze zdiagnozowali piromanię, zaprzyjaźnia się z Jeromem (Robert Pattinson) – młodym szoferem, któremu marzy się aktorska kariera. Czy przepustką do niej będzie romans z pacjentką Stafforda, aktorką Havaną Segrand (Julianne Moore), która od lat nie potrafi poradzić sobie ze sławą swojej zmarłej matki?


Ameryka, lata 30. ubiegłego wieku. Ostateczna bitwa pomiędzy siłami Dobra i Zła zbliża się nieubłaganie, a Ben Hawkins i Brat Justin staną w tym starciu, by walczyć przeciwko sobie. Po śmierci matki 18-letni Ben Hawkins, oskarżony o morderstwo członek gangu, znajduje schronienie w podróżującej po kraju trupie cyrkowców, której szefem jest tajemniczy mężczyzna nazywany przez podwładnych "Dyrektorem". Od tej pory towarzyszami Hawkinsa będą między innymi karzeł, kobieta z brodą oraz siostry syjamskie. Jednak i Ben okazuje się osobą wyjątkową. Chłopak odkrywa u siebie zdolność uzdrawiania ludzi. Wydaje się, że dzięki niemu Dobro wreszcie zagości w umęczonym Wielkim Kryzysem kraju. Jednak Dobro nie może istnieć bez Zła... W kalifornijskim mieście Mintern nikczemny brat Justin Crowe zaczyna doświadczać apokaliptycznych wizji i snów. Duchowny jest przekonany, że oto przemówił do niego sam Bóg. Kiedy więc do Mintern przybywa uzdrowiciel Ben Hawkins, brat Jenkins bierze go za wysłannika szatana i wypowiada mu wojnę. Niebawem obaj przekonają się jednak, że są elementami toczącej się od wieków wojny pomiędzy siłami Dobra i Zła.
Naiwna blondynka Betty Elms (Naomi Watts) przybywa do Hollywood z marzeniem o karierze aktorskiej. Zanim jednak zdoła zrobić pierwszy krok w stronę Fabryki Snów, spotyka Ritę (Laura Harring). Przerażona, zakrwawiona kobieta pojawia się pewnej nocy w domu, w którym zatrzymała się Betty. Rita jest jedyną ocalałą osobą z koszmarnego wypadku samochodowego, który wydarzył się na Mulholland Drive. Przed kraksą kobietę usiłowali zgładzić płatni mordercy. Rita nie wie jednak dlaczego; w wyniku wypadku cierpi na amnezję: nie ma pojęcia skąd się wzięła, kim jest - i nawet jej imię nie jest prawdziwe; tajemnicza nieznajoma wymyśliła je patrząc na plakat z Ritą Hayworth. Poczciwa Betty postanawia pomóc Ricie w wyjaśnieniu jej zagadki. Prywatne śledztwo zaprowadzi dziewczynę dużo dalej niż mogłaby się spodziewać - do alternatywnej rzeczywistości, której istnienia nawet nie podejrzewała; to Fabryka Snów, tyle tylko, że sny są tu dusznymi koszmarami.
Film zrealizowany przez Piera Paolo Pasoliniego. Jest to historia grupy młodych ludzi, uprowadzonych na polecenie faszystowskich dygnitarzy. Niewinni i niczego nieświadomi stają się częścią chorych i perwersyjnych zabaw o podłożu seksualnym.
Do ostatniej kości to opowieść o pierwszej miłości między Maren (Taylor Russell), młodą kobietą, uczącą się, jak przetrwać na marginesie społeczeństwa, a Lee (Timothée Chalamet), porywczym wyrzutkiem i włóczęgą. W czasie wspólnej odysei na dystansie tysiąca mil poznają boczne drogi, ukryte zaułki i rozmaite pułapki Ameryki epoki Ronalda Reagana. Pomimo wysiłków nie mogą jednak uciec od tragicznej przeszłości. Ostatecznie będą musieli zdecydować, czy ich uczucie jest w stanie pokonać ich odmienność.
W obliczu tajemniczej epidemii ślepoty, władze decydują się poddać chorych kwarantannie, w opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Wraz ze wzrastającą lawinowo liczbą pacjentów załamuje się system szpitalny– zaczyna brakować jedzenia, warunki stają się tragiczne, zmarli leżą niepogrzebani. Koszmar nasila się, gdy buntowniczy pacjent (Gael Garcia Bernal) posuwa się do niewyobrażalnej brutalności, żeby przejąć kontrolę nad szpitalem i resztkami żywności. Na szczęście, dla pozostałych pacjentów, kwarantannie zostaje też poddany trzeźwo myślący lekarz (Mark Buffalo), w ślad za którym do szpitala przedostaje się jego zdrowa żona (Julianne Moore). Wzajemnie, prowadzą pozostałych do walki, rzucając na szalę całą odwagę, jaką jeszcze w sobie mają, aby uwolnić się z tego piekielnego więzienia i powrócić do ludzi. Ta podróż zaprowadzi ich do świata, w którym nie ma ludzkich pragnień i słabości, do świata, w którym będą musieli na nowo odkryć dawno zapomnianą ludzką przyzwoitość i wrażliwość.
Nikki Grace i Devon Berk to aktorzy zaangażowani w najnowszy projekt reżysera Kingsley'a Stewarta pod tytułem "On high in blue tomorrows". Scenariusz został oparty na cygańskiej legendzie z Polski i jest uważany za przeklęty, gdyż kilka lat wcześniej, podczas próby produkcji, dwoje głównych aktorów zostało zamordowanych. To jednak nie zniechęca Kingsleya, który głęboko wierzy, że ta produkcja przyniesie mu wielką sławę. Tymczasem Nikki i Devon przekraczają linię czystych relacji aktorskich i stają się kochankami. Wtedy zacierają się granice między światem realnym a fikcją filmową...

Kret

6,9
Kultowy film Jodorowskiego o grzechu, korupcji i oświeceniu doznanym na pustyni. Trudny do zaklasyfikowania z powodu swojej gęstej symboliki, perwersji, okrucieństwa oraz obrazowego odmalowania korupcji, degradacji i deformacji.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…