Filmy włochy, katolicyzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje włochy, katolicyzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Benedetta

6,4
7,2
Pod koniec XV wieku, kiedy szalała zaraza, Benedetta Carlini (Virginie Efira) wstąpiła do nowicjatu w klasztorze Pescia w Toskanii. Jest zdolna od dzieciństwa do cudów. W zgromadzeniu cierpi z powodu niepokojących wizji religijnych i erotycznych. Towarzyszy jej zakonnica, z którą wchodzi w romantyczny związek.
Angelo i Kasia poznają się w skąpanych słońcem Włoszech i zakochują w sobie od pierwszego wejrzenia. Ich związek zostaje jednak gwałtownie przerwany decyzją dziewczyny o wstąpieniu do klasztoru i jej wyjazdem do Polski. Angelo rusza za ukochaną, aby nakłonić ją do zmiany zdania. Zatrudnia się w międzynarodowej korporacji, a jego zwierzchnikiem zostaje bezwzględna i cyniczna szefowa – Kris. Wspierana przez gotową na wszystko asystentkę Mirę, kobieta będzie próbowała zmusić podwładnego do złamania wszystkich zasad, którym zawsze był wierny.
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.


W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.
Wypalony reżyser filmowy, nie ma już weny aby nakręcić kolejny film. Ucieka w świat fantazji przed przytłaczającym go otoczeniem.
Trzydziestoletnia Valeria Billi (Sophia Loren), piosenkarka, odkrywa, że jej kolejny mężczyzna jest żonaty, i postanawia popełnić samobójstwo. Męski głos z „telefonu pomocy”, pełen ciepła i zrozumienia, odwodzi ją od tego. Nie przeszkadza jej to w połykaniu dużej ilości tabletek. Na łóżku szpitalnym prosi o spotkanie z mężczyzną, który ją pocieszył. Okazuje się, że głos ten należy do księdza Don Maria (Marcello Mastroianni). Wkrótce niedoszła samobójczyni zakochuje się w nim i uwodzi duchownego. Jemu trudno oprzeć się wrażeniu, jakie wywiera na nim młoda kobieta, i prosi kościelne władze Rzymu o zgodę na zawarcie małżeństwa. Otrzymuje luksusowe mieszkanie i jednocześnie bardzo honorową propozycję: godność biskupa, ale musi zapomnieć o swoich planach na małżeństwo z Valérią…
Po dziesięciu latach mieszkania ze swoją rodziną w Szwajcarii, trzynastoletnia Marta powraca do regionu Włoch, w którym się urodziła – Reggio Calabrii. Dziewczynka nie czuje się dobrze w nowym dla niej otoczeniu i z uwagą obserwuje życie codzienne wokół niej. Kiedy Marta zaczyna uczęszczać na kościelny kurs przygotowujący do bierzmowania, zauważa, że głoszone religijne nauki nijak mają się do postawy ludzi wokół niej. Ojciec Don Mario zarządza parafią bardziej jak przystało na biznesmana, a prowadząca kurs Santa również nie wzbudza katolickiego szacunku. Bohaterka jednak, wraz z innymi dziećmi, podekscytowana oczekuje na dzień ceremonii przyjęcia Ducha Świętego, ale powoli zaczyna rozumieć, że sama musi odnaleźć w życiu odpowiednią drogę dla siebie.
Historia życia świętej Rity Lotti. XIV wiek. Piękna i odważna Rita (Vittoria Belvedere) mieszka w mieście Cascia, którym rządzą bogate włoskie rodziny. W nietuzinkowej dziewczynie zakochuje się jeden z członków zamożnego rodu Mancinich, przystojny rycerz Paolo (Martin Crewes). Kobieta musi odnaleźć się w świecie patriarchatu, przemocy i wendety. Dzięki uporowi i silnej wierze udaje się jej przezwyciężać kolejne przeciwności losu i wnosić pokój nie tylko do serca męża.

Omen

5,7
Bohaterem historii jest Amerykanin, którego syn umiera tuż po narodzinach. Mężczyzna w trosce o swoją żonę nieświadomą śmierci nowonarodzonego dziecka, wyraża zgodę na adopcję innego noworodka, Damiena, który od tej pory będzie wychowywany w luksusach godnych arystokraty. Małżonkowie nie wiedzą jednak, że Damien przyszedł na świat o bardzo specyficznej porze - szóstej godziny, szóstego dnia, szóstego miesiąca...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…