Filmy morderstwo, małżeństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, małżeństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

III Powstanie Śląskie, na którego tle przedstawione zostały dzieje robotniczej rodziny Milcarków. Barbara, córka polskiego górnika, kocha Niemca Kurta, który jest w kopalni sztygarem. Wbrew woli rodziny wychodzi za niego za mąż… W kopalni wybucha strajk przeciwko wynikom plebiscytu. Polacy przygotowują powstanie. Kurt ma wysadzić tamę, aby woda zalała kopalnię. Usiłuje mu w tym przeszkodzić teść, stary Milcarek, który ginie z ręki zięcia. Czy Kurtowi uda się dokonać sabotażu i założyć ładunek wybuchowy?
Chris Wilton, młody, wywodzący się z biednej irlandzkiej rodziny instruktor tenisa, dostaje szansę awansu społecznego. Ma mu go umożliwić małżeństwo z córką zamożnego przedsiębiorcy, która przychodzi do niego na lekcje. Chris wplątuje się jednak w kolejny romans, a wkrótce okazuje się, że jego miłosne problemy może rozwiązać tylko pozbycie się jednej z kobiet.


Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.
Ojciec Chrzestny to szczery, brutalny i poruszający portret sycylijskiej rodziny, która desperacko stara się zachować swoje wpływy w pełnej korupcji, oszustw i zdrady powojennej Ameryce. Coppola rozpoczyna swą legendarną trylogię, po mistrzowsku balansując, ukazując zarówno prywatne życie rodziny Corleone, jak i ciemne interesy, w jakie jest zaangażowana. Oparty na bestsellerowej powieści Mario Puzo, znakomity film z wielkimi kreacjami Ala Pacino, Jamesa Caana i Roberta Duvalla.

Gorączka

8,2
Nakręcony w Los Angeles film skupia uwagę na dwóch antagonizujących ze sobą postaciach: przestępcy dokonującym zuchwałych i misternie zaplanowanych napadów – Neilu McCauleyu (Robert De Niro) – oraz nie mniej intensywnie kroczącej przez życie osobowości, choć pojmującej porządek tego świata z punktu widzenia stróża prawa – przebiegłym i wytrawnym oficerze z wydziału do spraw zabójstw policji Los Angeles – Vincencie Hanna (Al Pacino).

Excalibur

7,0
Kolejna wersja legendy o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu, której głównym elementem jest tytułowy Excalibur - magiczny miecz, będący symbolem prawowitej władzy. Epoka magii, wielkich namiętności, krwawych walk w imię wyższych celów, epoka miłości i zdrady.
Z samolotu zestrzelonego nad Sacharą Beduini ratują ciężko poparzonego pilota. Dwa lata później ów człowiek leży w polowym szpitalu wojskowym we Włoszech, gdzie opiekuje się nim kanadyjka Hana . Po katastrofie pilot stracił pamięć. Nie zna swego nazwiska i nazywany jest po prostu "angielskim pacjentem". Wojna mocno doświadczyła Hanę, zabierając jej bliskich. Tym bardziej poświęca się nieznajomemu. Wie, że zostało mu niewiele życia. Gdy dochodzi do ewakuacji szpitala, ciężki stan pacjenta nie pozwala na podróż, która mogłaby go zabić. W tej sytuacji Hana decyduje się zostać z chorym w klasztorze, skąd mają być zabrani później. Pielęgniarka znajduje przy swoim podopiecznym osobiste listy, szkice, zdjęcia. czyta je pacjentowi i słuchając jego majaczeń, ze strzępów wspomnień pilota Hana zaczyna składać historię jego życia. Węgierski podróżnik i badacz hrabia Laszlo de Almasy, bo tak brzmi nazwisko pacjenta, sporządzał mapy Afryki Północnej. Łączyło go wielkie uczucie z angielką z wyższych sfer, Catharine Clifton, żoną kolegi. Żarliwy romans kochanków okazał się jednak fatalny w skutkach. Tymczasem w zrujnowanym klasztorze pojawiają się Kip, hinduski saper, w którym zakochuje się Hana, oraz Kanadyjczyk Caravaggio, więziony za kradzieże, następnie zwerbowany przez aliantów do misji szpiegowskiej w Afryce gdzie był właśnie zestrzelony hrabia Almasy...

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.
Historia trzech przyjaciół, którzy decydują się na założenie fabryki włókienniczej.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…