Filmy siedemnasty wiek

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje siedemnasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Czerwony orzeł 7.0

Czerwony Orzeł to przydomek tajemniczego bohatera, który pomaga prześladowanym oraz poszukuje zabójców swojej młodej żony. Gonzalo Montalvo po śmierci ukochanej postanawia szukać sprawiedliwości w przebraniu tajemniczego mściciela. O jego miłość zaczną zaś walczyć dwie kobiety, z których jedna okaże się śmiertelnie niebezpieczna. Nikt poza służącym nie wie o podwójnym życiu Gonzalo, nawet jego synek Alonso, który podziwia Czerwonego Orła.

Horrible Histories 8.0

Grupa brytyjskich komików pokazuje tę stronę historii, jakiej nie uczą w szkołach - od epoki kamienia łupanego do problemów XX wieku.

Wersal. Prawo krwi 7.4

Młody król Ludwik XIV, postanawia zmienić stary pałacyk myśliwski w najwspanialszy pałac na świecie.


Podróż do Nowej Ziemi 6.4

W pierwszych latach XVII wieku Północna Ameryka wygląda tak samo, jak przez minione 5 000 lat. Na olbrzymim, bogatym w lasy i zwierzynę terenie mieszka wiele różnorodnych i żyjących w zgodzie z przyrodą plemion zachowujących miedzy sobą wątły rozejm. Niewiele trzeba, aby go zerwać. Wiosną, w kwietniu 1607 roku do brzegów Wirginii przybijają trzy okręty wraz ze 103 osobami na pokładzie. Przybyli z Anglii, by dla zatrudniającej ich firmy - Virginia Company, założyć w Nowym Świecie - jak wtedy określano Amerykę - pierwszą brytyjską kolonię. Wśród pasażerów jednego ze statków jest buntowniczy, 27-letni John Smith (Colin Farrell). Weteran wielu europejskich wojen jest skazany na śmierć za niesubordynację, ale kiedy tylko statki przybijają do brzegu zostaje ułaskawiony przez kapitana Christophera Newporta (Christopher Plummer). Newport wie, że Nowy Świat kryje w sobie wiele niebezpieczeństw i tylko od doświadczonego oraz niestroniącego od ryzyka Smitha może zależeć bezpieczeństwo przyszłej kolonii.

Milczenie 6.6

W XVII wieku dwóch jezuickich księży wyruszyło do izolowanego od wszelkich zewnętrznych kontaktów Królestwa Japonii, by odnaleźć ich mentora i sprawdzić jak wiodą się jego misje ewangelizacyjne. Na miejscu stają się świadkami prześladowań japońskich chrześcijan przez ich własny rząd, który chce zniszczyć wszelkie wpływy zachodniej kultury.

Potop 7.5

Andrzej Kmicic przypadkowo podsłuchuje rozmowę szwedzkich dowódców, że kolejnym celem ich ataku jest jasnogórski klasztor i jego skarby.

Przyczajony tygrys, ukryty smok 7.4

Gwiazdy azjatyckiego kina - Chow Yun-Fat, Michelle Yeoh i Ziyi Zhang - w oskarowej superprodukcji. Li Mu Bai chce podarować swój miecz panu Te. Prosi Yu Shu Lien, która skrycie go kocha, by zawiozła broń do Pekinu. Miecz zostaje skradziony. Li Mu Bai wraz z Yu Shu Lien chcą znaleźć złodzieja. Trop wiedzie ich do arystokratki Jen Yu, córki urzędnika, która potajemnie ćwiczy sztuki walki.

Anioł ciemności 7.1

Angel, wampir z duszą przybywa do Los Angeles, żeby pomagać ludziom mającym problemy i w ten sposób zyskać odkupienie.

Żegnaj, królowo 5.9

Sidonie Laborde (Léa Seydoux) pracuje jako służąca i z poświęceniem służy kapryśnej królowej Marii Antoninie (Diane Kruger). Zamieszki w Paryżu zwiastują wybuch rewolucji.

Wszystkie poranki świata 7.3

Akcja toczy się pod koniec XVII wieku. Starzejący się dworski kompozytor Marais (Gérard Depardieu) wspomina lata młodości i naukę u swego mistrza, Sainte Colombe'a (Jean-Pierre Marielle). Spotkanie z tym niezwykłym człowiekiem było kluczowym wydarzeniem w życiu muzyka. Wiele lat wcześniej, po śmierci żony, Sainte Colombe, słynny wirtuoz gry na viola da gamba, wycofał się ze światowego życia, zbudował dom w odludnej okolicy i zaszył się tam, by samotnie wychować dwie córki i, przede wszystkim, w spokoju oddawać się muzyce. Mimo ponawianych zaproszeń Ludwika XIV, który chciał widzieć mistrza w Wersalu, Colombe konsekwentnie bronił swojej izolacji, nie przyjmował też uczniów. Pewnego dnia do chaty samotnika zawitał jednak 17-letni Marin Marais (Guillaume Depardieu - syn Gérarda). Nieprzeciętny talent muzyczny młodego człowieka przełamał opory wirtuoza. Marais został uczniem Colombe'a i zarazem kochankiem jednej z jego córek. Mistrz próbował przekazać piekielnie zdolnemu młodzieńcowi coś więcej niż tylko umiejętność gry na violi da gamba. Młody Marais zdradził jednak starego wirtuoza i wybrał drogę, z której Colombe dobrowolnie zrezygnował - dworską karierę, światową sławę i poklask. Jak zwodnicze są to wartości Marin zrozumie dopiero po wielu latach, kiedy wypalony i zmęczony pustką swojego życia, pojmie słuszność filozofii bezwzględnego oddania sztuce, której starał się go nauczyć Sainte Colombe.

Słowa kluczowe