Filmy plakat filmowy

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje plakat filmowy. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Mgła

6,1
Po przejściu gwałtownej nawałnicy artysta, David Drayton i społeczność niewielkiego miasteczka stają się ofiarami morderczego ataku istot grasujących w gęstej i nienaturalnej mgle. Krążą wieści o eksperymencie zwanym "Projekt Grot Strzały", przeprowadzonym w położonej nieopodal tajnej bazie wojskowej, ale pytanie o pochodzenie śmiertelnych wyziewów jest drugorzędne dla grupy, jeśli chodzi o jej szanse na przetrwanie. Wycofując się do miejscowego supermarketu, Drayton i inni, którym udało się ocaleć, muszą najpierw stoczyć walkę pomiędzy sobą, zanim zjednoczą siły przeciw wspólnemu wrogowi, którego nie mogą nawet zobaczyć!
Komedia To już jest koniec to opowieść o sześciu kumplach-aktorach, uwięzionych w domu jednego z nich po tym, jak seria dziwnych i katastroficznych wydarzeń zmienia Los Angeles w kupę gruzu. Świat na zewnątrz się rozpada, a kurczące się zapasy żywności i przymusowe towarzystwo wewnątrz kryjówki sprawia, że kruszą się silne dotąd więzi przyjaźni. Ostatecznie nasi bohaterowi muszą wychynąć z kryjówki i stawić czoła przeznaczeniu, by odkryć, czym naprawdę jest męska przyjaźń.
Wybuchowa opowieść rozgrywająca się w dwóch światach - realnym i magicznym po drugiej stronie srebrnego ekranu. Dany uwielbia filmu a szczególnie serię przygód Jacka Slaytera. Pewnego dnia wybiera się do kina i dzięki magicznemu biletowi udaje mu się dostać do filmu, właśnie do najnowszej części przygód Jacka.


Dwóch scenarzystów ma pomysł na opowieść z udziałem kowboja oraz kelnerki z dzieckiem.
2 x 2 = 4 przez samych twórców określany jako plakat filmowy to typowy przykład przekazu agitacyjnego. Jego twórcy posługują się inscenizacją i komentarzem, które pełnią niemal wyłącznie funkcję perswazyjną. Celem ataku jest burżuazyjny porządek i niechęć klas wyższych do systemu komunistycznego.
Tadeusz Makarczyński w niezwykle nowatorski i kreatywny sposób wykorzystywał archiwa filmowe, tworząc z nich rodzaj filozoficznych impresji. Zestawiając obrazy wyrażające emocje i obawy, zdjęcia dzieł sztuki i katastrof, muzykę oraz autorskie ujęcia opowiada o losach gatunku homo sapiens – jego skrajnościach, radościach, doli, niedoli i... nieuchronnym końcu.
Film wzywa do uczestnictwa i poparcia referendum z 30 czerwca 1946 roku. Prezentuje pytania referendalne, a poprzedza je obrazami uzasadniającymi pozytywną odpowiedź. Czy jesteś za zniesieniem Senatu? – skoro senatorowie do tej pory bronili interesu klas uprzywilejowanych. Czy jesteś za reformą rolną? – skoro nie udało się przeprowadzić w międzywojennej Polsce. Czy chcesz utrwalenia zachodnich granic Polski? – skoro to odzyskanie ziemie piastowskie i przedłużenie granicy z Bałtykiem. Zarówno pytania, jak i argumentacja filmowa były tak poprowadzone, by możliwa była tylko pozytywna odpowiedź. Referendum było sprawdzianem poparcia Polaków dla władzy komunistów. Skalę i sposoby fałszowania jego wyników ujawnili po latach historycy. Dokument w konwencji plakatu filmowego, z perswazyjnym komunikatem, podkreślanym w napisach, komentarzu lektora i wyrazistej strukturze montażowej.
Wezwanie do zasiedlania po wojnie tzw. ziem odzyskanych. Nie tylko miast i miasteczek, ale również wsi, które oferują murowaną zabudową i żyzne ziemie. Zielonogórskie kusi klimatem sprzyjającym uprawie owoców. Pomorze Zachodnie i Olsztyńskie, pełne ziemi i zagród czekających na nowych gospodarzy. Wycieczki przewożą chłopów z Przykładowi bohaterowie: Stefan i Władka, Weronika z krakowskiego, Józef z kieleckiego odwiedzają już osiadłych gospodarzy w Owczarach Śląskich – w 8 hektarowym gospodarstwie, z murowanym domem ze światłem elektryczny, wodociągiem. Rząd oferuje bezzwrotne pożyczki na zakup bydła i koni. Animowana wstawka przedstawia w satyryczny sposób chłopów obawiających się zmian i powtarzających plotki. Mieszkańcy Owczar zwracają się wprost do kamery z zapewnieniem, że warto spróbować. Przedstawiony w filmie wybór między domem krytym strzechą w przeludnionych wsiach czy murowany dom na Ziemiach Odzyskanych wydaje się oczywisty. Wnioski rozpatruje Gromadzka Rada Narodowa. Dokument w konwencji plakatu filmowego, z perswazyjnym komunikatem, podkreślanym w napisach, komentarzu lektora i wyrazistej strukturze montażowej.
Propagandowy plakat filmowy podkreślający zdobycze Konstytucji Polski Ludowej, która weszła w życie 22 lipca 1952 roku. Objaśnia artykuł 62, który gwarantował obywatelom Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej dostęp do zdobyczy kultury i aktywny udział w rozwoju kultury narodowej. Marzenie romantyków o dotarciu z książką pod strzechy spełnia się w PRL. Prasa i literatura wydawane są nakładach na wielką skalę, a sieć świetlic i bibliotek sprawia, że trafiają nawet do najmniejszych miejscowości. Otwarte pałace umożliwiają zapoznawanie się z dziedzictwem malarstwa. Tradycja malarstwa realistycznego staje się punktem odniesienia dla współczesnego malarstwa rewolucyjnego. Przeciwstawia się im w ostrym perswazyjnym kontraście prasę i brukową literaturę amerykańską, której towarzyszy jazzowa ilustracja muzyczna. „The Wall Street Magazine”, „Newsweek”, „New York Times” donoszą o wynikach giełdy i sukcesach Amerykanów w wojnie w Korei. Z kolei „Życie Warszawy”, „Szatndar Młodych”, „Trybuna wolności” piszą o sprawach pokoju i poszukiwaniu dobrobytu dla wszystkich obywateli. Robotnicy to nie tylko odbiorcy, ale i współtwórcy kultury, zrzeszeni na przykład w przyzakładowych teatrach i zespołach świetlicowych. Materiał filmowy oparty jest na silnych kontrastach, przekaz wzmocniony bezdyskusyjnym komentarzem lektora. Pomija porażki ówczesnej polityki kulturalnej, stanowi instrument masowego oddziaływania na społeczeństwo dla poparcia władzy komunistycznej.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…