Filmy papież, kościół katolicki

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje papież, kościół katolicki. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Florencja, początek XV. wieku. Prawdziwa historia jednego z najpotężniejszych rodów w historii. Umiera Giovanni Medyceusz. Na czele potężnego rodu Medyceuszy staje jego syn, Kosma Medyceusz Starszy . Znaczną część olbrzymiego majątku rodziny bankierów młody mężczyzna chce przekazać na wspieranie artystów i podróżników, co bardzo nie spodoba się florenckiej szlachcie. Jednak mimo wszechobecnych wrogów, będzie rządził Florencją przez 30 lat, zasługując na miano jednego z inicjatorów epoki Odrodzenia.
Trzecia część sagi rodziny Corleone rozpoczyna się w Nowym Jorku w 1979 roku. Michael Corleone (Al Pacino) postarzał się już mocno, jednak nadal przewodzi rodzinie. Rozszedł się z żoną, a dzieci dorosły. Większość jego interesów jest zalegalizowana i przynosi poważne dochody. Powoli wycofuje się z przestępczej działalności i staje się szanowanym obywatelem. Zaczyna działać charytatywnie, nie skąpiąc dolarów na szlachetne cele, za co zaczyna go doceniać hierarchia kościelna. Ma nawet odebrać od nich nagrodę za swoje dobre uczynki, jednak – jak się okazuje – nie robi tego bezinteresownie. Od interesów i zbrodni przeszłości uciec i zapomnieć o nich nie jest łatwo, ale Michael jest już mocno zmęczony i postanawia wybrać następcę rodu. W kolejce po władzę rodziny staje ambitny i bezwzględny Vincent Mancini (Andy Garcia), nieślubny syn starszego brata Sonny'ego. Siostra Michaela, Connie, namawia go, aby zezwolił na przyjęcie nazwiska Corleone przez Vincenta, co uczyniłoby z niego pełnoprawnego członka rodziny. Jednak nic nie trwa wiecznie. Kiedy Vincent zaczyna uwodzić córkę ojca chrzestnego, przychylność Michaela zaczyna się kończyć.

Casanova

6,9
Wenecja, osiemnasty wiek. Giacomo Casanova, słynny uwodziciel, awanturnik i pisarz, spotyka Francescę Bruni, pierwszą kobietę, która skutecznie opiera się jego zalotom. Nie chce się przyznać sam przed sobą, że zakochał się od pierwszego wejrzenia w nieprzystępnej dziewczynie. Musi jednak stawić czoło nie tylko niespodziewanemu uczuciu, ale też wysłannikowi Inkwizycji, biskupowi Pucciemu, którego ambicją jest oczyszczenie Wenecji z siejących zgorszenie wolnomyślicieli – takich jak Casanova.


Ernesto, malarz i ilustrator bajek, jest zdeklarowanym ateistą. Pewnego dnia odwiedza go asystent kardynała. Przynosi mu zaskakującą nowinę - jego nie żyjąca od kilku lat matka może zostać beatyfikowana. Zaskoczenie Ernesta jest tym większe, że dowiaduje się, iż starania o kanonizację trwają już od trzech lat i rozpoczęły się z inicjatywy jego rodziny. Przekonuje się, jak niewiele wie o świecie, w którym żyje, i domyśla się, że będzie musiał stawić opór działaniom bliskich mu ludzi, którzy upatrują w beatyfikacji krewnej szansy na awans społeczny całej rodziny.

Rzym

7,1
Federico Fellini przedstawia nam poetycką wizję Wiecznego Miasta. Według reżysera, Rzym ma klika wymiarów, w których mieszają się przeszłość, teraźniejszość, przyszłość. Jest świetnym miejscem do oglądania widowiska życia. A także wielkiego widowiska końca świata. Wyobraża sobie, że koniec świata byłby w Rzymie spektaklem wysoko ocenionym i gorąco oklaskiwanym. Po czym wszystko można by zacząć od nowa, albo raczej odrodzić się. W filmie powracają liczne motywy i obsesje twórczości Felliniego.
Hlynur jest bezrobotny, mieszka z matką. Czas spędza beztrosko w licznych barach wraz ze swoimi kolegami. Sytuacja zmienia się, gdy poznaje on nauczycielkę flamenco, Lolę. Oboje przypadają sobie do gustu. Ich romans jest o tyle dziwny, iż Lola deklaruje, że jest lesbijką...
Akcja filmu zaczyna się od zamachu na życie Papieża Jana Pawła II w dniu 13 maja 1981 r. W retrospekcjach powraca do roku 1938, kiedy to Karol Wojtyła w Wadowicach debiutuje po raz pierwszy publicznie jako interpretator poezji. Większą część filmu zajmuje okres pontyfikatu Jana Pawła II i jego wpływ na sprawy związane z religią oraz na zmiany polityczne zachodzące na świecie.
Wenecja, XVI wiek. Żadna z kobiet nie miała w ówczesnym czasie takich przywilejów jak kurtyzany. Kiedy Veronica Franco dorasta, nie może poślubić Marco Verniera, ponieważ jej rodzina nie posiada majątku. Matka Veronici zaczyna uczyć córkę najstarszego zawodu świata, gdyż to jedyny sposób, aby pozostała ona blisko ukochanego. Po latach świetności jako kurtyzana zostaje oskarżona przez kościelną inkwizycję o czarownictwo.
Na początku XVI wieku Włochami rządzi potężna rodzina Borgiów, na czele której stoi Cesare Borgia i jego siostra Lukrecja. W bezwzględnej grze o władzę Cesare planuje zamordować męża swojej siostry.
Pochodzący z północnych Włoch młody Amedeo (Enzo Jannacci) udał się do Rzymu na audiencję u papieża. Ale jego upór wzbudza nieufność władz Watykanu, które zrobią wszystko, aby uniemożliwić mu osiągnięcie swoich celów...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…