Filmy Chile

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Chile. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Boska miłość

Brazylia, rok 2027. Państwem rządzi religia, która została włączona do wszystkich aspektów życia obywateli. Joana (Dira Paes) jest bogobojną kobietą po czterdziestce, która dzięki pracy w kancelarii notarialnej stara się realizować misję ratowania zwaśnionych par przed rozwodem. Kobieta w końcu staje przed kryzysem w swoim własnym związku, który ostatecznie zbliża ją do boga.

Kto tam? 5.2

Mąż i ojciec, Evan Webber (Keanu Reeves) zostaje sam w domu na weekend. Ma robotę do wykonania. Na zewnątrz leje jak z cebra. Dwie młode kobiety Genesis (Lorenza Izzo) i Bel (Ana de Armas), przemoczone do suchej nitki, niespodziewanie zapukały do jego drzwi o pomoc. Zaprasza je, daje gorący napój i zaczyna się niebezpieczna gra uwodzenia. Śmiertelna gra w kotki i myszkę.

Seks i miłość 6.6

Film przedstawia pełną humoru historię rodziców, którzy rozmawiają jak powinni radzić sobie z edukacją seksualną swoich dorastających dzieci. Jednak powszechnie wiadomo, że seksualność jest nadal problem wstydliwym dla wielu rodziców, więc przedstawienie jej dzieciom to dopiero nie lada problem.


Piosenka bez tytułu

Peru, rok 1988. Szczytowy moment kryzysu politycznego. Georgina (Pamela Mendoza) jest młodą kobietą z Andów, której nowonarodzona córka zostaje uprowadzona w fałszywej klinice. Zrozpaczona kobieta robi wszystko, aby znaleźć swoje ukochane dziecko. W końcu trafia do siedziby poczytnej gazety, gdzie poznaje samotnego dziennikarza Pedro Camposa (Tommy Párraga), który rozpoczyna śledztwo.

Nona

Zemściła się na byłym kochanku, a teraz musi uciekać. Daleko. 66-letnia Nona dociera aż do nadmorskiego miasteczka, gdzie okoliczne domy zaczynają trawić tajemnicze pożary. Co ciekawe, dom Nony pozostaje nietknięty…

Czarne popioły

Selva ma trzynaście lat i jest sierotą. Mieszka z dziadkiem w kostarykańskiej prowincji Limón wśród lasów deszczowych, które tętnią życiem. Wszystkie kobiety, które mogłaby być wzorem do naśladowania, znikają z jej życia. Teraz jeszcze dziadek gotów jest do odejścia. Selva odkrywa, że śmierć nie jest taka straszna, jak mogłoby się wydawać. Kiedy umieramy, po prostu zrzucamy skórę. Możemy wtedy przemieniać się w wilki, kozy, cienie lub co tylko chcemy. Intymna i magiczna opowieść o dojrzewaniu. Między tętniącą życiem przyrodą, bliskimi przyjaciółmi w szkole i zawsze obecnymi duchami tych, którzy odeszli, Selva musi znaleźć własną drogę do dorosłości.

Fantastyczna kobieta 6.0

Orlando (Francisco Reyes) planuje urodzinową niespodziankę dla znacznie młodszej od niego partnerki, Mariny (Daniela Vega). Prezent wręcza jej podczas romantycznego wieczoru, który para spędza w Santiago na kolacji i tańcach. Po powrocie do mieszkania mężczyzna nieoczekiwanie słabnie. Marina zabiera go do szpitala, gdzie musi skonfrontować się z rodziną Orlanda, a także z wrogo nastawioną służbą zdrowia i policją. Wskutek tragicznych wydarzeń będzie musiała zawalczyć o prawo do swoich uczuć, godności, a nawet przeżywania żałoby.

Nikt nie wie, że tu jestem

Memo Garrido był dziecięcym artystą w latynoskiej branży muzycznej we wczesnych latach 90. Kilka dekad później żyje w odosobnieniu na południu Chile, praktycznie odcięty od świata. Niespodziewana wizyta Marty odmienia jego świat na zawsze i zmusza go do stawienia czoła incydentowi, który zrujnował jego karierę.

Gloria Bell 6.6

Samotna kobieta po 50-tce szuka miłości w klubach tanecznych Los Angeles.

Ema

Nieuchwytna jak płomień, białowłosa, uwodzicielska Ema roznieca ogień wszędzie tam, gdzie się pojawia. Pożar, o którym opowiada nowy film Pabla Larraína (Jackie) zaczyna się od kontrowersyjnej decyzji Emy (magnetyczna Mariana Di Girolamo) i jej męża Gastona (Gael Garcia Bernal), by oddać adoptowanego syna. Na zgliszczach małżeństwa i teatru (on jest choreografem, ona tancerką w grupie tanecznej), w rytm seksualnego, agresywnego reggaetonu, Ema tworzy nowy porządek. W nowym świecie pożądanie nie musi być binarne, kobiety mogą tańczyć tak, jak chcą, o rodzinie nie decyduje pokrewieństwo i każdy sam tworzy choreografię własnego życia.

Słowa kluczowe