Filmy Izrael

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Izrael. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Fokstrot

Pewnego dnia zwyczajne izraelskie małżeństwo, Michael i Daphna Feldmannowie, zostaje zdruzgotane niespodziewaną wiadomością. U progu ich domu pojawiają się żandarmi i informują o śmierci ich syna Jonathana podczas służby na niemal opustoszałym posterunku wojskowym. Z biegiem czasu Michael staje się coraz bardziej sfrustrowany niekończącymi się wizytami całej armii krewnych i biurokratów. Podczas gdy jego żona przeżywa żałobę w ciszy i spokoju, Michael wpada w spiralę gniewu, który przybiera coraz bardziej absurdalne rozmiary – analogicznie do surrealistycznych doświadczeń wojennych jego syna...

Droga Aszera 7.0

Fabuła koncentruje się wokół 17-letniego Aszera, któremu impulsywna natura od zawsze przysparza kłopotów w szkole i poza nią. Ojciec chłopaka widzi w synu przede wszystkim spadkobiercę, któremu powierzy rodzinną firmę zajmującą się budową rusztowań. Tymczasem Aszer nawiązuje bliską relację z nauczycielem literatury Ramim, dzięki któremu odkrywa, że istnieje świat poza biznesem ojca. Przynajmniej do chwili, kiedy tragiczny wypadek wszystko zmienia...

Podwójna gra 8.0

Pięcioro obywateli Izraela dowiaduje się z mediów, że odpowiedzialni są za brutalne porwanie irańskiego ministra obrony, do którego doszło w Moskwie. Chociaż cała sprawa wydaje się być pomyłką, wkrótce okazuje się, że każda z tych osób ma coś co ukrycia.


Split

Serial "Split" opowiada historię nastolatki, która wraz z przyjacielem rozpoczyna naukę w liceum. Dyrektorem szkoły jest surowy i zimny członek organizacji walczącej od 1000 lat z wampirami. Życie dziewczyny zacznie się komplikować gdy odkryje tajemnice o swoim życiu i zakocha się w nowym, tajemniczym uczniu.

Fauda

Wyśmienity izraelski agent wraca do czynnej służby, by dopaść palestyńskiego bojownika, który teoretycznie miał już nie żyć. Rozpoczyna się chaotyczne polowanie.

Walc z Baszirem 7.7

Podczas wieczornego spotkania w barze z przyjacielem reżyser Ari Folman, słyszy opowieść o powracającym koszmarze, który nęka jego starego kompana z wojska. We śnie goni go 26 wściekłych psów, każdej nocy dokładnie tyle samo. Przyjaciele dochodzą do wniosku, że ma on związek z misją, którą odbyli na początku lat 80-tych w Libanie. Ari ze zdziwieniem odkrywa, że praktycznie nic nie pamięta z tamtych wydarzeń. Wyrusza więc podróż w poszukiwaniu dawnych towarzyszy, aby odkryć prawdę o tym co działo się ponad 20 lat wcześniej, ale także o sobie...

Liban 6.4

Pierwsza wojna libańska, początek czerwca 1982 roku. Czterech młodych czołgistów, wspartych niewielką grupą żołnierzy piechoty, zostaje wysłanych na swoją pierwszą walkę. Łatwa na pozór misja sprawdzenia obcego terenu przeradza się jednak w horror, okazuje się śmiertelną pułapką, a czwórka izraelskich żołnierzy jest zdana wyłącznie na siebie… Liban to film wyjątkowy. Nikt wcześniej nie pokazał bowiem wojny w taki sposób, w jaki uczynił to Maoz. Świat zewnętrzny możemy oglądać tylko z perspektywy uwięzionych w czołgu żołnierzy, obserwując go przez wizjer lufy, co jeszcze bardziej potęguje wrażenie klaustrofobii.

Oczy szeroko otwarte 6.8

Aaron prowadzi koszerny sklep mięsny w dzielnicy zamieszkałej przez ultra-ortodoksyjnych Żydów. Wraz z żoną i czterema synami wiedzie spokojne, pobożne życie. Zostaje ono zakłócone pojawieniem się zagubionej duszy – studenta Ezriego, który budzi w Aaronie zakazane uczucia.

Ajami 6.1

Dzielnica Ajami w Jaffie jest tyglem kulturalnym, wybuchowym miejscem, w którym obok siebie żyją Żydzi, muzułmanie oraz chrześcijanie. Tragiczna w skutkach kruchość życia, a także konieczność wzajemnej koegzystencji kilku różnych narodowości i kultur jest codziennym doświadczeniem mieszkańców Ajami. Najbliżsi sąsiedzi okazują się być największymi wrogami. Nie ma zatem lepszego miejsca na pokazanie nie tylko kolizji, lecz także dążenia do zachowania wolności odmiennych od siebie kultur. Wrażliwy trzynastolatek, Nasri (Fouad Habash), oraz jego starszy brat, Omar (Shahir Kabaha), żyją w strachu o rodzinę po tym, jak ich wuj zranił ważnego członka klanu. Naiwny młody uciekinier z terytoriów palestyńskich Malek (Ibrahim Frege), pracuje nielegalnie, aby zarobić na operację matki. Bogaty Binj (Scandar Copti) marzy o przyszłości ze swoją żydowską narzeczoną, a policjant Dando (Eran Naim) obsesyjnie próbuje odnaleźć brata, który niedawno zaginął.

Kongres 6.2

W Kongresie zacierają się granicę między rzeczywistością i fikcją: Robin Wright gra tu samą siebie. Mieszka z dwójką dorastających dzieci na ranczo, z dala od cywilizacji, kiedy wielkie hollywoodzkie studio zwraca się do niej z niezwykłą propozycją. Wright dzięki zaawansowanej technologii cyfrowej może zostać "zeskanowana", osiągając w każdym kolejnym filmie wieczną młodość. Od tej pory wszystkie jej role zagra wirtualna kopia. Decyzja, którą podejmuje kobieta, by móc dysponować nieograniczonym czasem dla najbliższych, okazuje się początkiem jej podróży przez świat przyszłości, w którym potężne studia filmowe i koncerny farmaceutyczne oferują totalne formy rozrywki, manipulując ludzką świadomością. Kongres to film nowatorski i odważny, pełen pomysłów ukazujących w krzywym zwierciadle świat nieograniczonych możliwości technologicznych, które już wkrótce mogą wyznaczyć granice naszej wolności i dyktować pragnienia.

Słowa kluczowe