Filmy Portugalia

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Portugalia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Ornitolog 4.0

Fernando (Paul Hamy), samotny ornitolog, poszukuje czarnych bocianów. Płynie kajakiem w głuszy przez wirującą kaskadę. Pochłonięty widokiem majestatycznego krajobrazu, zaskoczony, wpada do wody. Zostaje uratowany przez dwie chińskie pielgrzymki. Po nabraniu sił pogrąża się w niesamowitym i ciemnym lesie, próbując z powrotem dostać się na właściwy tor drogi.

Śmierć Ludwika XIV 5.0

Sierpień 1715 roku. W drodze powrotnej do zamku Ludwik XIV (Jean-Pierre Léaud) poczuł ostry ból w nodze. Następnego dnia, król nadal pełni swoje obowiązki, ale nie czuje się dobrze, ma gorączkę. Zjada mało i jest osłabiony. Jest to początek powolnej agonii największego króla Francji, w otoczeniu swoich zwolenników i swoich lekarzy.

Porto 6.0

Jake (Anton Yelchin) i Mati (Lucie Lucas) to dwoje outsiderów mieszkających w portugalskim Porto, między którymi doszło kiedyś do intymnego, ale krótkiego kontaktu. On - samotnik pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, ona - studentka z Francji, przebywająca za granicą, związana ze swoim profesorem. Pewnego dnia tych dwoje zwraca na siebie uwagę - po raz pierwszy na stanowisku archeologicznym, potem na dworcu kolejowym i w kawiarni. I to właśnie tam Jake zbiera się na odwagę, by porozmawiać z Mati. Para rozpoczyna swoją beztroską jednonocną znajomość. Po latach przyglądamy się temu doświadczeniu poprzez pryzmat przeżyć Mati oraz Jake'a, którym nadal towarzyszą wspomnienia tamtej nocy. Przesuwające się to w przód, to w tył ramy czasowe oraz poszerzający się i zwężający wizualny plan filmu ukazują głębię tego zaskakującego spotkania. W konsekwencji wciągają nas w tę jedną niezapomnianą noc, kiedy to Mati i Jake zupełnie przez przypadek odkrywają miłość i pożądanie, których się nie spodziewali.


Gniazdo

Z pozoru normalna rodzina: ojciec, matka i córka. Jednak z każdym subtelnym ruchem kamery opada kotara powierzchowności. Mąż nie pracuje i całymi dniami przesiaduje w domu, coraz bardziej tracąc kontakt z rzeczywistością. Żona pracuje na dwóch etatach. Córka Marta przeczekuje do nadejścia wieczoru, by móc znowu snuć się gdzieś po nocy wraz z najbliższą koleżanką, Julią. W ich życiu dzieje się jednak sporo. Zakompleksiony ojciec panicznie boi się odejścia żony, matka spotyka się na obiadach z obcymi mężczyznami, a jedna z bliskich koleżanek Marty zachodzi w niechcianą ciążę. Ciąża jest przełomem dla wszystkich. Każdy znajduje sobie rolę u boku przerażonej dziewczyny. Ojciec w końcu poczuje, że może być dla kogoś oparciem. Matka po raz pierwszy od dawna będzie zazdrosna. A Marta? Marta ma ptaszka w klatce, który pewnego dnia umrze. Niezauważenie. Bez efekciarskiej dramaturgii. Jak ona.

Piękne dni 5.0

Piękny letni dzień. Ogród. Taras. Kobieta i mężczyzna siedzą przy stoliku pod drzewami, muska ich miękki letni wiatr. W oddali, w rozległej równinie, sylwetka Paryża. Zaczyna się rozmowa: pytania i odpowiedzi między kobietą i mężczyzną. Zajmują się doświadczeniami seksualnymi, dzieciństwem, wspomnieniami, różnicą między mężczyznami a kobietami. Ilustrują zarówno, kobiecy i męski punkt widzenia percepcji.

Cosmopolis 4.6

Erick Packer, 28-letni miliarder, giełdowy geniusz, bezwzględny manipulator, opuszcza swój superluksusowy apartament na Manhattanie, by przemierzyć ogarnięte chaosem miasto. Będzie to podróż, która na zawsze odmieni jego uporządkowane, pozbawione emocji życie. Z wnętrza swej pancernej limuzyny Erick doświadczy świata, z jakim dotąd nie zetknął się twarzą w twarz.

Imagine 6.9

Historia Iana (Edward Hogg), charyzmatycznego instruktora niewidomych, który przybywa do prestiżowego ośrodka w Lizbonie, by uczyć młodych pacjentów trudnej sztuki orientacji w przestrzeni. Jego kontrowersyjne metody przyjmowane są przez podopiecznych początkowo z nieufnością, a potem z rosnącym entuzjazmem. Tymczasem największe zainteresowanie nauczyciela wzbudza piękna, zamknięta w sobie Ewa (Alexandra Maria Lara). Za sprawą niekonwencjonalnych wskazówek i ponadzmysłowej wrażliwości Iana, Ewa przezwycięży lęk i spróbuje samodzielnie postawić pierwsze kroki poza kliniką. Wkrótce przekona się, że w życiu każdy akt odwagi rodzi ryzyko, bez którego nie sposób poznać smaku wolności...

Mata Hari 6.0

Fabuła serialu opowiada o ostatnich piętnastu latach życia Maty Hari (Vahina Giocante). Po porzuceniu przez męża i pozbawieniu prawa do opieki nad jedyną córką, Margaret McLeod zostaje bez środków do życia. Zdesperowana kobieta postanawia przenieść się do Paryża gdzie podejmuje pracę tancerki egzotycznej ukrywającej się pod pseudonimem Mata Hari. Wkrótce zdobywa sławę wśród europejskiej elity, a drzwi luksusowych rezydencji i willi stają dla niej otworem. Każdy występ tworzy niesamowite wrażenie. Ale w 1913 roku, kiedy świat staje w obliczu zbliżającej się I wojny światowej, kariera kobiety zaczyna tracić impet. Margaret zostaje luksusową kurtyzaną spotykającą się kilkoma politykami, wojskowymi i wpływowymi ludźmi z różnych krajów, co stwarza przed nią zupełnie nowe możliwości.

Ruchome słowa 6.4

Rosa Maria (Leonor Silveira), wykładowca historii na lizbońskim uniwersytecie wyrusza wraz z ośmioletnią córką, Marią Joaną (Filipa de Almeida) w rejs z Lizbony do Bombaju, gdzie oczekuje na nie mąż i ojciec, pilot samolotów pasażerskich. Bohaterka korzysta ze sposobności odwiedzenia najważniejszych dla rozwoju zachodniej cywilizacji miejsc, o których opowiada na wykładach, ale których nigdy wcześniej nie widziała. Pokazując córce Ceutę, Marsylię, Neapol, Ateny, Kair czy Istambuł snuje opowieści, w których fakty historyczne przeplatają się z mitami. Na pokładzie statku nawiązuje znajomość z kapitanem Johnem Walesa (John Malkovich), Amerykaninem polskiego pochodzenia i trzema kobietami o światowej sławie: Francuzką Delphine (Catherine Deneuve) – znaną buissness woman, Greczynką Heleną (Irene Papas) – pieśniarką i aktorką oraz Włoszką Francescą (Stefania Sandrelli) – byłą top modelką. Podczas wspólnej kolacji, rozmawiają – każdy w swoim własnym języku – o kulturze i cywilizacji. Spotkanie przerywa nieoczekiwane zdarzenie...

Nieświadomi 7.0

Akcja filmu rozgrywa się w Barcelonie w 1913 r. Piękna Alma jest jedną z bardziej nowoczesnych i postępowych kobiet swoich czasów. Jej ojciec, dr Mira to znany w całym kraju neurochirurg, zaś mąż, dr Leon Pardo (w tej roli Alex Brendemühl) praktykuje medycynę jako psychiatra. Leon wrócił niedawno z Wiednia, gdzie zetknął się z rewolucyjnym w swych poglądach doktorem Freudem oraz jego niezwykle skandalicznymi i daleko posuniętymi teoriami dotyczącymi histerii i kobiecej seksualności. Życie nabiera rozpędu pewnego popołudnia, kiedy Alma wraca do domu i zastaje męża zalanego łzami: zamierza zniknąć z jej życia na zawsze. Bez żadnego wyjaśnienia, poza kilkoma nieartykułowanymi pomrukami, Leon wybiega i zostawia żonę, która jest w zaawansowanej ciąży.

Słowa kluczowe