Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Rumunia.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Katastrofa okrętu podwodnego K-141 Kursk na Morzu Barentsa w dniu 12 sierpnia 2000 r. i rządowe zaniedbania, które nastąpiły później. Podczas, gdy 23 marynarzy walczyli o przetrwanie, ich rodziny prowadziły desperacką walkę z politycznymi przeszkodami i biurokratycznymi blokadami, które zagrażały nadziei na ich ocalenie.
Historia Elwiry, która żyje w cieniu swojej bajecznie pięknej przyrodniej siostry. W świecie, gdzie uroda to waluta, a królewski bal przypomina bezwzględne igrzyska, Elwira postanawia za wszelką cenę poślubić księcia. Największą przeszkodą, aby podbić serce wymarzonego mężczyzny i rozpocząć nowe lepsze życie, jest Kopciuszek.
Bohaterką filmu jest Madison, sparaliżowana przez wstrząsające wizje makabrycznych morderstw, a jej męka pogłębia się, gdy odkrywa, że te sny na jawie są w rzeczywistości przerażającą rzeczywistością.
Związek Radziecki, 1937 r. Tysiące listów więźniów niesłusznie oskarżonych przez reżim zostaje spalonych w celi więziennej. Wbrew wszelkim przeciwnościom jeden z nich dociera do celu, na biurko nowo mianowanego lokalnego prokuratora, Aleksandra Korniewa. Walczy o spotkanie z więźniem, ofiarą agentów tajnej policji, NKWD. Doświadczony i uczciwy bolszewik, młody prokurator uważa, że doszło do awarii. Dążenie do sprawiedliwości zaprowadzi go do biura Prokuratora Generalnego w Moskwie. W czasach wielkich czystek stalinowskich człowiek pogrążył się w totalitarnym reżimie, którego nazwy nie dało się nazwać.
Siedemnastoletni Adi wraca do swojej rodzinnej miejscowości w sercu delty Dunaju, by spędzić letnie wakacje z rodzicami. Na co dzień chłopak mieszka i studiuje w sąsiednim mieście Tulcea, do którego można dostać się tylko za pomocą łodzi. Malownicze miejsce, w jakim się wychował, niewielka społeczność, gdzie wszyscy się znają, dają bohaterowi złudne poczucie bezpieczeństwa.
Pewnej nocy, wracając z imprezy, Adi zostaje brutalnie zaatakowany. Wszyscy, na czele z ojcem chłopaka, są w szoku. Szef lokalnej policji rozpoczyna śledztwo, które prowadzi do syna budzącego strach w okolicy Zentova. Pretekstem miałyby być nieuregulowane finansowe rozliczenia między starszymi mężczyznami. Wkrótce na jaw wychodzi jednak prawdziwy powód ataku. Budzi on nie mniejszą sensację niż samo pobicie i destabilizuje sytuację nie tylko w rodzinie Adiego, ale i w całej lokalnej społeczności. Niepokojąca atmosfera małej wioski kontrastuje z sielankowym pięknem otaczających ją krajobrazów.
Kluż, Transylwania. Po wypędzeniu ze schronienia w piwnicy domu bezdomny mężczyzna popełnia samobójstwo. Orsolya, komorniczka, która przeprowadziła eksmisję, jest zmuszona do podjęcia różnych prób poradzenia sobie z poczuciem winy. Wykorzystując mieszankę dramatu i komedii, tematy tak różne jak kryzys mieszkaniowy, gospodarka postsocjalistyczna, nacjonalizm i moc języka do utrzymania statusu społecznego są rozcinane ostrym, absurdalnym skalpelem w filmowej narracji, która jest częściowo hołdem dla Europy '51 Rosselliniego – nie w ostatniej kolejności ze względu na skromność środków tej niezależnej, niskobudżetowej produkcji. Ale podczas gdy w filmie Rosselliniego kryzys sumienia kobiety prowadzi do znaczącego działania, tutaj bohaterka stojąca przed dylematem nie jest w stanie znaleźć nikogo, kto by ją zrozumiał i staje się coraz bardziej zdesperowana, by uzyskać zewnętrzne zapewnienie i potwierdzenie, w sposób, który łatwo byłoby potępić, gdyby relatywizm moralny Orsolyi nie był tak niepokojąco dokładnym odzwierciedleniem współczesnego złego samopoczucia, na które niewielu z nas jest w pełni odpornych.
W niedalekiej przyszłości wszechwładna korporacja powierza szalonemu geniuszowi komputerowemu zadanie udowodnienia przełomowego twierdzenia matematycznego.
Opowiadający o czasach komunizmu film przede wszystkim skupia się na ludziach. Kontekst historyczny jest tu ważny i znaczący, ale stanowi tło dla pokazania zmagań dwóch młodych kobiet z rzeczywistością, własnymi emocjami i moralnością. W karkołomnym, wydawałoby się, połączeniu filmu dokumentalnego i thrillera reżyser przekazał prawdę o doświadczeniach i uczuciach w rzeczywistości, odmawiającej prawa do szczerości i ludzkich odruchów. Długie ujęcia pozwalają dojrzeć i wybrzmieć narastającym emocjom.