65 krajów powalczy o Oskara 2
Ujawniona została pełna lista filmów, z których wyłoniona zostanie piątka szczęśliwców rywalizujących na ceremonii rozdania Oskarów o tytuł najlepszego filmu nieanglojęzycznego.

Produkcje, które ostatecznie otrzymają nominację zostaną ogłoszone 2 lutego w Academy’s Samuel Goldwyn Theater. Polskę reprezentuje film Rewers.
Poniżej przedstawiamy listę kandydatów:
- Albania, Alive!, reż. Artan Minarolli;
- Argentyna, Sekret jej oczu, reż. Juan José Campanella;
- Armenia, Autumn of the Magician, reż. Rouben Kevorkov i Vaheh Kevorkov;
- Australia, Samson i Dalila, reż. Warwick Thornton;
- Austria, Dla chwili wolności, reż. Arash T. Riahi;
- Bangladesz, Britter Bairey, reż. Golam Rabbany Biplob;
- Belgia, Boso, ale na rowerze, reż. Felix Van Groeningen;
- Boliwia, Południowa dzielnica, reż. Juan Carlos Valdivia;
- Bośnia i Hercegowina, Nightguards, reż. Namik Kabil;
- Brazylia, Salve Geral, reż. Sergio Rezende;
- Bułgaria, Świat jest wielki, a zbawienie czai się za rogiem, reż. Stephan Komandarev;
- Kanada, Zabiłem moją matkę, reż. Xavier Dolan;
- Chile, Isla 10, reż. Miguel Littin;
- Chiny, Mei Lanfang, reż. Kaige Chen;
- Kolumbia, Wietrzne podróże, reż. Ciro Guerra;
- Chorwacja, Donkey, reż. Antonio Nuić;
- Kuba, Fallen Gods, reż. Ernesto Daranas;
- Czechy, Protektor, reż. Marek Najbrt;
- Dania, Strasznie szczęśliwi, reż. Henrik Ruben Genz;
- Estonia, Detsembrikuumus, reż. Asko Kase;
- Finlandia, Letters to Father Jacob, reż. Klaus Haro;
- Francja, Prorok, reż. Jacques Audiard;
- Gruzja, Drugi brzeg, reż. George Ovashvili;
- Niemcy, Biała wstążka, reż. Michael Haneke;
- Grecja, Slaves in Their Bonds, reż. Tony Lykouressis;
- Hong Kong, Książę łez, reż. Yonfan;
- Węgry, Chameleon, reż. Krisztina Goda;
- Islandia, Reykjavik-Rotterdam, reż. Óskar Jónasson;
- Indie, Harishchandrachi Factory, reż. Paresh Mokashi;
- Indonezja, Jamila and the President, reż. Ratna Sarumpaet;
- Iran, Co wiesz o Elly?, reż. Asghar Farhadi;
- Izrael, Ajami, reż. Scandar Copti i Yaron Shani;
- Włochy, Baarìa – La porta del vento, Giuseppe Tornatore;
- Japonia, Dare mo mamotte kurenai, reż. Ryôichi Kimizuka;
- Kazachstan, Kelin, reż. Ermek Tursunov;
- Korea, Matka, reż. Joon-ho Bong;
- Litwa, Vortex, reż. Gytis Luksas;
- Luksemburg, Réfractaire, reż. Nicolas Steil;
- Macedonia, Wingless, reż. Ivo Trajkov;
- Meksyk, Backyard, reż. Carlos Carrera;
- Maroko, Casanegra, reż. Nour-Eddine Lakhmari;
- Holandia, Ostatnia zima wojny, reż. Martin Koolhoven;
- Norwegia, Max Manus, reż. Espen Sandberg i Joachim Roenning;
- Peru, Gorzkie mleko, reż. Claudia Llosa;
- Filipiny, Grandpa Is Dead, reż. Soxie H. Topacio;
- Polska, Rewers, reż. Borys Lankosz;
- Portugalia, Doomed Love, reż. Mario Barroso;
- Puerto Rico, Kabo & Platon, reż. Edmundo H. Rodriguez;
- Rumunia, Policjant, przymiotnik, reż. Corneliu Porumboiu;
- Rosja, Sala Nº 6, reż. Karen Shakhnazarov;
- Serbia, Sveti Georgije ubiva aždahu, reż. Srdjan Dragojević;
- Słowacja, Broken Promise, reż. Jiří Chlumský;
- Słowenia, Krajobraz nr 2, reż. Vinko Möderndorfer;
- RPA, White Wedding, reż. Jann Turner;
- Hiszpania, Taniec Wiktorii, reż. Fernando Trueba;
- Sri Lanka, The Road from Elephant Pass, reż. Chandran Rutnam;
- Szwecja, Mimowolnie, reż. Ruben Östlund;
- Szwajcaria, Home, reż. Ursula Meier;
- Tajwan, Bu neng mei you ni, reż. Leon Dai;
- Tajlandia, Best of Times, reż. Yongyoot Thongkongtoon;
- Turcja, I Saw the Sun, reż. Mahsun Kirmizigul;
- Wielka Brytania, Afgański Idol, reż. Havana Marking;
- Urugwaj, Zły dzień na wędkowanie, reż. Alvaro Brechner;
- Wenezuela, Libertador Morales, El Justiciero, reż. Efterpi Charalambidis;
- Wietnam, Don’t Burn It, reż. Dang Nhat Minh.
Ta kategoria powinna być najważniejsza. Niestety, Amerykanie wciąż traktują światowe kino po macoszemu (stąd ich zamiłowanie do remake’ów). Ta lista posiada wiele naprawdę interesującyh tytułów, które odpadną w kolejnych etapach selekcji przez amerykańską Akademię.