"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux

Tytani zdobyli złoto 2

Powoli staje się nudne pisanie o tym, iż rok 2010 to świetny okres dla twórców filmowych. Więc bez zaskoczenia napiszemy wam, iż pierwszy weekend kwietnia również wpisał się w tą tendencje. 12 najbardziej dochodowych produkcji w 14 weekendzie roku zarobiło świetne 170,2 mln $. Liderem zestawienia Box Office w Stanach Zjednoczonych okazała się superprodukcja pt. Starcie Tytanów.

Kadr z filmu Starcie Tytanów (2010)

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu pt. Starcie TytanówKadr z filmu pt. Starcie Tytanów

Liderem zestawienia, zgodnie zresztą z oczekiwaniami producentów okazała się superprodukcja Louisa Leterriera pt. Starcie Tytanów. Obraz z udziałem Sama Worthingtona i Liama Neesona zarobił na starcie bardzo dobre 61,4 mln $. Był to, bowiem prawdziwy sprawdzian dla produkcji, która kręcona była w technologii 2D a następnie dokonano konwersji i stworzono wersję trójwymiarową.
Był to sprawdzian, czy tego typu sztuczka spodoba się widzom. Okazało się, że tak, więc możemy się spodziewać kolejnych filmów, które zostaną sztucznie przerobione na wersję 3D. My osobiście zdajemy się uważać, że póki, co producenci powinni spokojnie zastanowić się i przyjrzeć jak w dalszych tygodniach poradzi sobie ta produkcja. Mimo przyzwoitego startu budżet obrazu wynosi 125 mln $, a więc całkiem sporo. Na dodatek wiele analityków wskazuje, iż w kolejnych weekendach obraz może tracić sporą widownie. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Czy więc faktycznie ta produkcja okaże się takim hitem zobaczymy za kilka tygodni.

Kadr z filmu pt. Why Did I Get Married Too?Kadr z filmu pt. Why Did I Get Married Too?

Miejsce drugie należy nieoczekiwanie do króla czarnoskórej amerykańskiej widowni – Tylera Perry'ego. Jego najnowsze dzieło pt. Why Did I Get Married Too? zarobiło na starcie świetne 30,1 mln $, tym samym już w ciągu pierwszych trzech dni spłacając koszty swojej realizacji. Coraz więcej analityków filmowych zastanawia się, w czym tkwi sukces tego producenta i reżysera. Jak nikt inny świetnie potrafi dostosować się do tak trudnej widowni. Dla kina jest powoli tym, czym dla amerykańskiej telewizji jest Oprah. I tak pewnie długo jeszcze pozostanie.

Dopiero na miejsce trzecie spadła animacja Jak wytresować smoka. Duża w tym zasługa pojawiającej się konkurencji w postaci innej produkcji 3D. Obraz studia DreamWorks Animation zarobił przyzwoite 29,2 mln $. Tym samym na koncie producentów jest już 92,3 mln $. To całkiem sporo, choć w wypadku animacji nie aż tak dużo, aby mówić o wielkim sukcesie. Warto, bowiem zauważyć, iż koszty realizacji dobrej jakości filmów animowanych jest dosyć spory. Nie dziwi, więc, iż budżet tej produkcji wynosi, aż 165 mln $. Tak, więc w ostatecznym rozrachunku sukces tego obrazu nie będzie tak duży jak spodziewają się niektórzy.

Kadr z filmu Ostatnia piosenkaKadr z filmu Ostatnia piosenka

Na pozycji czwartej uplasowała się trzecia nowość weekendu, dramat pt. Ostatnia piosenka. Produkcja z udziałem Miley Cyrus zarobiła w miniony weekend przyzwoite 16,2 mln $. Jako, że film ten pojawił się w kinach od środy tak, więc łączne przychody z wyświetlania tego obrazu wynoszą już 25,6 mln $. To całkiem sporo, choć nie tak dużo jak spodziewali się producenci. Wiele osób zauważa, że jest to najgorszy start w historii kariery aktorskiej Cyrus. Jednak należy przy tym wspomnieć, iż jest to pierwsza produkcja tej aktorki, która skierowana jest do nastolatków i dorosłej widowni. Można, więc uznać, iż jest to właściwie pierwsza "dorosła rola" Miley Cyrus. Czas pożegnać dziecięcych fanów Hannah Montana a poszukać nowych. Jak na razie nie jest źle.

Miejsce piąte należy do Alicji w Krainie Czarów, obraz ten zarobił przyzwoite 8,3 mln $. Po raz pierwszy w historii tej produkcji spadek przychodów wyniósł powyżej 50 % (dokładnie 53,3 %). Łączne przychody z wyświetlania filmu Tima Burtona w USA wynoszą bardzo dobre 309,8 mln $. To jak na razie najbardziej dochodowa produkcja roku 2010. Wszyscy zastanawiają się czy zmieści się na podium wśród liderów tego roku, czy też nie. Ciężko prognozować, bo ten rok obfituje w sporo zaskoczeń.

Pozycję szóstą zajmuje komedia dla dorosłych pt. Hot Tub Time Machine. Obraz z udziałem Johna Cusacka zarobił 8,0 mln $, łączne przychody po 10 dniach od daty premiery wynoszą 27,8 mln $. Nie jest to wynik rewelacyjny, ale też nie jest to zły wynik. Na pewno nie będzie to jednak hit na miarę Kac Vegas.

Kadr z filmu pt. Dorwać byłąKadr z filmu pt. Dorwać byłą

Kolejne dwa miejsca zajmują odpowiednio: Dorwać byłą (pozycja siódma, zarobek z weekendu – 6,2 mln $) oraz Diary of a Wimpy Kid (pozycja ósma, zarobek z weekendu – 5,5 mln $). Obydwa filmy tracą przychody na podobnym poziomie. Obydwie spokojnie można uznać, iż nie są hitami, ale też nie przyniosą strat. Zysk w przypadku tej drugiej jest jednak sporo większy (trzykrotnie niż budżet). Nic tylko kręcić produkcje o niskim budżecie.

Na pozycji dziewiątej znajduje się komedia romantyczna pt. Dziewczyna z ekstraklasy. Film Jima Fielda Smitha zarobił w miniony weekend 1,5 mln $, co jest wynikiem dosyć umiarkowanym. Po czterech tygodniach od debiutu na kontach producentów znajduje się przyzwoita kwota 28,7 mln $. Koszty produkcji udało się zwrócić, zysk zaś będzie niewielki.

Pierwszą dziesiątkę zamyka produkcja Martina Scorsese pt. Wyspa tajemnic. Obraz zarobił kolejne 1,4 mln $, co jak na 7 weekend wyświetlania w kinach jest wynikiem bardzo dobrym. Jeden z największych w historii hitów reżysera zarobił jak dotychczas 123,4 mln $. To bardzo dużo, brakuje mu jednak 10 mln $ do tego, aby stać się najbardziej dochodowym obrazem w karierze reżyserskiej Scorsese. Przynajmniej na razie rekord należy do Infiltracji z 2006 roku.

Kadr z filmu pt. Nocna randkaKadr z filmu pt. Nocna randka

A w przyszły weekend w amerykańskich kinach pojawi się tylko jedna nowość. Będzie nią komedia pt. Nocna randka.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

LP MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 N Starcie Tytanów $61,400,000 3’777 $64,055,000 1
2 N Why Did I Get Married Too? $30,150,000 2’155 $30,150,000 1
3 1 Jak wytresować smoka $29,200,000 4’060 $92,326,000 2
4 N Ostatnia piosenka $16,203,000 2’673 $25,590,000 1
5 2 Alicja w Krainie Czarów $8,267,000 2’980 $309,793,000 5
6 3 Hot Tub Time Machine $8,000,000 2’771 $27,842,000 2
7 4 Dorwać byłą $6,200,000 3’118 $48,957,000 3
8 5 Diary of a Wimpy Kid $5,525,000 2’842 $46,234,000 3
9 6 Dziewczyna z ekstraklasy $1,463,000 1’390 $28,659,000 4
10 8 Wyspa tajemnic $1,462,000 1’356 $123,415,000 7
Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 6

Ronaldinho

Przy "Clash of the Titans" nie spotkałem się z pozytywną opinią o 3D, a do tego sam fakt, że to konwersja zrobiona w miesiąc czy dwa, na bardzo szybko powinna skutecznie zniechęcić. Jak twierdzi reżyser film nie był w najmniejszym stopniu kręcony z myślą o 3D, a więc powinien on pozostać w dwóch wymiarach.

Michal_Dajer

A ja się wybiorę na wersję 3D filmu Starcie Tytanów. Chce się przekonać czy faktycznie konwersja filmu wyszła tak kiepskawo. Jeśli tak to będę wiedział na przyszłość, żeby nie chodzić na produkcję, które zostały po nakręceniu skonwertowane.
Nie chce się opierać na opinii innych bo te bywają różne. Niektórzy krytykowali przecież Avatara za 3D, że brakowało im, że bohaterowie filmu nie "chodzi im przed oczami".
Więc najlepiej przekonać się samemu.

MJ_MARTINO

Rozumiem doskonale jeśli ma się w domu zestaw do HD to rzeczywiście nie ma co tylko czekać ;)

wiesz co wolę poczekać az bedzie na Blu-Ray zeby sobie nie psuć przyjemności

MJ_MARTINO

Jak dobrze zapytasz wujka google to wskaże Ci DVDripa 2D Avatar’a :)

Widziałem 3D w kinie i 2D w domu.. i nadal twierdze że cała otoczka o rewolucji w kinie jest za bardzo rozdmuchana…
Jest różnica ale nadal twierdze że to żadna rewolucja.

Proszę czekać…