Fan seriali i amerykańskiego kina niezależnego.

Grawitacja przyciągnęła 7 Oscarów 6

Już po raz 86. Amerykańska Akademia Filmowa rozdała Oscary. Kolejny rok nagrody te unikają większych niespodzianek.

Jak było do przewidzenia, w kategoriach technicznych wygrywa prawie wszystko, co może Grawitacja. Kolejną statuetkę dla tej produkcji dorzuca Alfonso Cuarón, który zasłużenie zostaje nagrodzony za najlepszą reżyserię. Najlepszym filmem zostaje uznany faworyt, czyli Zniewolony. 12 Years a Slave. Brak niespodzianek także w nagrodach aktorskich, gdzie statuetki powędrowały do bezapelacyjnych faworytów. American Hustle z 10 nominacji ostatecznie nie otrzymał ani jednego Oscara, więc stał się największym przegranym gali. I chyba zasłużenie.

NAJLEPSZY FILM
Zniewolony. 12 Years a Slave

NAJLEPSZA REŻYSERIA
Grawitacja: Alfonso Cuarón

NAJLEPSZY AKTOR
Matthew McConaughey, Witaj w klubie

NAJLEPSZA AKTORKA
Cate Blanchett, Blue Jasmine

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
Jared Leto, Witaj w klubie

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Lupita Nyong'o, Zniewolony. 12 Years a Slave

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY
Kraina lodu

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY
Zniewolony. 12 Years a Slave: John Ridley

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY
Ona: Spike Jonze

NAJLEPSZE ZDJĘCIA
Grawitacja: Emmanuel Lubezki

NAJLEPSZE KOSTIUMY
Wielki Gatsby: Catherine Martin

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
O krok od sławy

NAJLEPSZY DOKUMENT KRÓTKOMETRAŻOWY
The Lady in Number 6: Music Saved My Life

NAJLEPSZY MONTAŻ
Grawitacja: Alfonso Cuarón i Mark Sanger

NAJLEPSZY FILM OBCOJĘZYCZNY
Wielkie piękno (Włochy)

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA I STYLIZACJA
Witaj w klubie: Adruitha Lee i Robin Mathews

NAJLEPSZA MUZYKA
Grawitacja: Steven Price

NAJLEPSZA PIOSENKA
"Let it Go" z filmu Kraina lodu

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
Wielki Gatsby: Catherine Martin (scenografia); Beverley Dunn (wnętrza)

NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY
Pan Hublot

NAJLEPSZY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
Helium

NAJLEPSZY MONTAŻ DŹWIĘKU
Grawitacja: Glenn Freemantle

NAJLEPSZY DŹWIĘK
Grawitacja: Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead i Chris Munro

NAJLEPSZE EFEKTY WIZUALNE
Grawitacja: Tim Webber, Chris Lawrence, Dave Shirk i Neil Corbould

Klasyfikacja oscarowa:
7 Oscarów: Grawitacja
3 Oscary: Zniewolony. 12 Years a Slave, Witaj w klubie
2 Oscary: Kraina lodu, Wielki Gatsby
1 Oscar: Blue Jasmine, Ona

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 37

Avatar square 200x200
Quagmire 2014-03-03

Lepiej Lupita niż Lawrence, lepiej Zniewolony niż American Hustle, lepiej Cuaron niż O’Russell. Ogólnie taka ceremonia na "lepiej", widzowie i tak będą wracać po latach do Wilka z Wall Street, tak jak wracają do równie drapieżnych, energetycznych, unikających moralizatorstwa "Chłopców z ferajny" i "Kasyna". Taki Zniewolony będzie tym filmem za który McQueen wymęczył Oscary, a American Hustle wyrazem chwilowej mody, za to pasjonaci techniki znajdą sobie inną błyskotkę niż "Grawitacja"

Matthew McConaughey ma u mnie +100 do szacunku, wspaniałe, szczere, naturalne podziękowanie płynące prosto z serca.

Jakub Kucharski 2014-03-03

Cieszą mnie dwa Oscary dla Gatsby’ego. Dobry film, zasłużył na to.

Gracjan Mikitin 2014-03-03

Najgorsze co w tej gali było to nie jej przewidywalność i nuda. To prowadząca. Najgorsza gala jaką w życiu oglądałem – denne, nieśmieszne żarty, po których czułem się lekko zażenowany, zero show, nic kompletnie. Seth wróć, plis..

Piotr Biernacki Movieman 2014-03-03

Słit focia Ci się nie podobała? :D

Sebastian Kn©l Movieman 2014-03-04

mi się prowadząca podobała. oczywiście jesli chodzi o prowadzenie gali.

Gracjan Mikitin Beznickowy 2014-03-04

Słit focia to tam jeszcze luz. Najgorzej poczułem sie w momencie jak na galę wjechała pizza :D

Marek Jacek 2014-03-03

Ogólnie żadnego zaskoczenia przy głównych kategoriach. Szkoda trochę Wilka z Wall Street, ale przy takiej konkurencji nie ma się co dziwić. Teraz tylko muszę trochę pozycji nadgonić :P

alter_ego 2014-03-03

Post usunięty na prośbę Dona Johnsona.

Quagmire alter_ego 2014-03-03

Moja pierwsza myśl: Od kiedy forum KMF ma jasne kolory? A nie, to nadal FDB :) Jestem przekonany, że McQueen to inna półka intelektualna niż czarne niziny społeczne i złodzieje u władzy którzy dopuścili do katastrofy miasta RoboCopa.

Quagmire alter_ego 2014-03-03

Rozumiem pewne niepokoje, najczęściej najlepsze zdanie o czarnoskórych mają ci którzy nigdy z nimi nie pracowali gdzieś zagranicą. Jednak "kino czarnych" prężnie rozwija się już co najmniej od początku lat 90-tych i pierwszych sukcesów Spike’a Lee czy aktorskich prób Ice’a Cube’a (seria Piątek). Moim zdaniem to nadal nisza, od wielu lat pozostająca na tym samym poziomie, co pokazują np stałe wyniki filmów Tylera Perry rzadko przekraczające 60 mln$.

Sensacja ostatnich dni Kevin Hart korzysta tylko z tej samej pozycji co kiedyś Eddie Murphy, czy Chris Tucker. Jego pierwsza wysokobudżetowa próba to już komedia z Willem Ferrellem. Bardziej martwiłbym się głupotą, hipokryzją, nietolerancją pod szyldem tolerancji jaką przejawiają pewne media (polecam znaleźć reakcję niby prestiżowego Time na przemowę McConaugheya), niż Murzynami.

Tutaj dział rozrywki Time udowadnia, że nie należy go już brać na poważnie
http://entertainment.time.com/2014/03/03/oscars-2014-matthew-mcconaugheys-confounding-acceptance-speech/

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

alter_ego

Się w prowokatora bawisz czy faktycznie idiotą jesteś?

Marek Jacek alter_ego 2014-03-03

Nie wiem czy to prowokacja, ale dawno nie czytałem tak pseudo inteligentnych wypowiedzi. Może wyjaśnić co rozumiesz przez "kino dla czarnych" i "kino dla białych"? Czy naprawdę żyjesz w świecie takiego podziału? Ma to dla ciebie aż tak wielkie znaczenie kto zrobił, albo kto wystąpił w danym filmie (a raczej w jakim kolorze)? Ogólnie to twoja prywatna sprawa więc nie musisz odpowiadać.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Faktycznie, jesteś idiotą. Jakim cudem "niedługo" 13% Afro-Amerykanów wyprze 65% białych musi być prawdziwym cudem matematycznym i biologicznym.

Tomasz Rutkowski jacks 2014-03-03

Ja również nie mogę pojąć próby kategoryzacji kina podanej przez alter_ego. Kolor czarny z filmografii wyszedł już jakiś czas temu, teraz kino mamy w kolorze alter, nie wiem co Ty oglądasz :)
A co do tematu to zaskoczeń nie było, jednak byłem pewny, że akademia wlepi tą statuetkę jednak Lawrence, czego pragnąłem bo ją kocham :)

alter_ego jacks 2014-03-03

Post usunięty.

Piotr Biernacki alter_ego 2014-03-03

Nie wierzę w to, co czytam. Bo nie wiem, czy chodzi Ci o blaxploitation – gatunek filmowy; czy ogólną niechęć do rasy czarnej. Ja rasistą nie jestem, ale blaxploitation też mi nie podchodzi, więc jestem w stanie zrozumieć, że jeszcze komuś mogą się nie podobać filmy "o czarnych dla czarnych". Ale "Zniewolonego" nie zaliczyłbym do tego gatunku, bo mimo wszystko jest skierowany do szerszej grupy odbiorców. Steve McQueen nie jest twórcą społecznie zaangażowanym, jak chociażby Spike Lee (czy Tyler Perry, ale on robi kino komediowe).

Nie odnoszę wrażenia, żeby "kino czarnych przejmowało władzę nad światem". A zwalanie upadku Detroit na rosnącą populację czarnych, a malejącą białych w tym mieście, jest dużym uproszczeniem.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Niechęć? Ty rasista zwykły jesteś. Takich jak ty powinno się izolować ze swoimi ciasnymi mózgami. Ostatni Japończycy przerobili Bez Przebaczeni. Pewnie właśnie w tej chwili przejmują dom Clinta Eastwooda i robią z niego sushi. Z Clinta nie z domu!!! Czarni z Detroit zapoczątkowali upadek tego miasta?! Samym kolorem skóry pewnie spowodowali zmiany zachodzące w gospodarce światowej dotyczącej mototyzacji.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Ale co tu dyskutować? Z twoimi argumentami a raczej jakimiś rasistowskimi wpisami nie mającego najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości? "Czarni przejmują, odbierają białym kino" A to biali mają jakiś monopol na kino? Boli cię, że ktoś o innym kolorze ma możliwość pracy na takich samych zasadach jaki cała reszta ludzi? Biali za to mają taką tradycję jak wieszanie Afroamerykanów na drzewach, albo mordobicie między sobą na stadionach.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Rozsądnie z rasistami nie można dyskutować. Jak dyskutować z kimś rozsądnie kto z góry zakłada, że jest lepszy tylko dlatego, że ma inny kolor skóry? Detroit zawsze było kojarzone z przestępczością (to nie kwestia kilku ostatnich lat) tak jak ty będziesz kojarzony z rasizmem. Ot życie.

Marek Jacek alter_ego 2014-03-03

Myślę, że trochę za głęboko w to brniesz. Rozumiem twój tok myślenia, ale kompletnie się z nim nie zgadzam. Przykro to stwierdzić, ale ewidentnie przemawia przez ciebie rasizm. Można takiego kina nie oglądać, albo się z nim nie utożsamiać, ale wypisywanie tego typu kwestii to na moje oko lekka przeginka. Kończę swój udział w tej debacie i mam nadzieję, że trafiłem do twojego alter ego :P

Sebastian Kn©l alter_ego 2014-03-03

To powinieneś też nie lubić siebie jesli jesteś Polakiem, bo wiesz co Polacy zagranicą sobą reprezentują i jaka jest o nich (nas) opinia.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Mnie nie obraziłeś za to obraziłeś setki milionów ludzi na całym świecie. No ale pewnie tego nie dostrzegasz boś idiota.

alter_ego alienK 2014-03-03

Post usunięty na prośbę Jonaha Hilla.

Karol Komański alter_ego 2014-03-03

Nie zapomnij wziąć kanapek na drogę jak będziesz wracał na swoją plantację bawełny.

Tomasz Rutkowski alter_ego 2014-03-03

A to skoro nie czytają nas miliony to możesz pisać co się żywnie podoba i obrażać rasy ludzkie? Bo żaden "murzyn" nie czyta fdb?
Ktoś tam coś wspominał o pracy z czarnoskórymi. Ja pracowałem rok czasu z mieszanymi rasami i uwierzcie, że najgorzej się współpracowało nie tak jak ktoś tu sugerował właśnie z murzynami, tylko z nami, polakami, najgorzej pracowało się z rodakiem. Inni byli tolerancyjni i w porządku. I skończcie dyskutować to zgubiliście wątek.

Jakub Kucharski alter_ego 2014-03-03

Ludzie do ciężkiej cholery, to jest temat o gali Oscarów, a nie debaty demograficzno-polityczne! Ogarnijcie się!

Piotr Biernacki alter_ego 2014-03-03

alter_ego, ja rozumiem, co chciałeś poruszyć (a przynajmniej mam taką nadzieję), ale nie spodziewaj się, że ktoś będzie chciał dyskutować o kinie czarnych z osobą, która na wstępie zaznacza, że do niej "przemawia niechęć do każdej grupy innego koloru". Przecież nikt z wegetarianinem nie będzie się spierać o to, czy lepsza jest kiełbasa swojska czy podwawelska, bo z góry wiadomo, że taka dyskusja do niczego nie prowadzi.

Jak rozumiem Tobie chodzi o charakterystyczne kino robione przez czarnych. Ale samym wstępie pogrzebałeś dyskusję o filmach, pisząc o jakimś zawładnięciu przez czarnych amerykańskiego kina czy box office’u. Wyraźnie widać, że przemawia przez Ciebie niechęć rasowa, a nie fakty. BO nadal jest mocno trzymany przez białych.

Proszę czekać…