BO (1.06): Odlot górą !! 0
Zgodnie z oczekiwaniami i wszelkimi przewidywaniami liderem weekendowego zestawienia Box Office została animacja studia Pixar pt. Odlot. Co ciekawe ten weekend był o blisko 2 mln $ gorszy od zeszłorocznego ale trzeba przyznać, iż nadal jest to udany sezon. W ciągu 3 dni dystrybutorzy kinowi zarobili prawie 163 mln $. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.
Kadr z filmu Odlot
Pierwsze miejsce zajęła animacja pt. Odlot, która przyciągnęła sporo, co młodszej widowni. Dzięki temu udało jej się zebrać bardzo dobre 68,2 mln $ na starcie, co jest jednym z lepszych rekordów studia Pixar. Opowieść o nieco nieprzyjaznym staruszku i flegmatycznym 8-latku od początku była uznawana za wielką niewiadomą. Przede wszystkim ze względu na dwójkę "niezbyt pięknych" bohaterów. Ale spójrzmy prawdzie w oczy – Shrek też nie należał do piękności a zdobył ogromną popularność.
Przy okazji tego filmu warto również wspomnieć, iż nie mały wpływ na popularność miał pokaz na festiwalu w Cannes, co miało świadczyć o wyjątkowych atutach tej produkcji.
Na pozycji drugiej uplasowała się komedia pt. Noc w muzeum 2 z udziałem Bena Stillera. Drugi tydzień produkcji, która zaskoczyła wszystkich wygrywając z kontynuacją Terminatora (w zeszły weekend) poradziła sobie całkiem dobrze. Spadek przychodów wynosi jedynie 53%, co jest bardzo dobrym wynikiem tym bardziej, że pojawiła się konkurencja w postaci animacji. Przez to wpływy osiągnęły poziom 25,5 mln $, a łączne przychody po dwóch tygodniach od momentu premiery wynoszą 105,2 mln $.
Kadr z filmu Wrota do piekieł
Trzecią pozycje zajmuje druga i ostatnia nowość tego weekendu – horror Wrota do piekieł. Pierwsza produkcja tego gatunku Sama Raimiego od dawien dawna poradziła sobie całkiem dobrze. Przychody wyniosły przyzwoite 16,6 mln $, co przy budżecie wynoszącym niecałe 30 mln $ jest wynikiem dobrym. Warto wspomnieć, iż jest to tradycyjny już wyniki horrorów, które bardzo rzadko zarabiają na starcie więcej niż 20 mln $.
Dopiero na czwartym miejscu uplasowała się produkcja McG pt. Terminator: Ocalenie. Jak się wydaje to jedna z największych porażek tego roku. Obraz w drugi weekend zarobił jedynie 16,1 mln $, co oznacza spadek przychodów na poziomie 62%. Po dwóch tygodniach producenci zarobili jedynie 90,6 mln $. Jest to o wiele gorszy wynik od Terminator 3 (uznawany przez wielu fanów za najgorszą część cyklu), który w analogicznym okresie miał nieco ponad 110 mln $. Wszystko, więc wskazuje na to, że brak Arnolda Schwarzeneggera i wycięcie, co bardziej brutalnych scen nie spodobało się widzom.
Na piątej pozycji znajduje się Star Trek. Obraz w amerykańskich kinach jest dostępny od 4 tygodni i w ten weekend zarobił dobre 12,8 mln $. Dzięki świetnym recenzją i wynikom obraz J.J. Abramsa jest pierwszą produkcją tego roku, który przekroczył magiczną barierę 200 mln $. Obecnie ma na swoim koncie 209,5 mln $, ale wszystko wskazuje na to, iż jeszcze przez kilka dobrych tygodni będzie można go oglądać w kinach.
Kadr z filmu Anioły i Demony
Szóste miejsce zajmuje chyba największe rozczarowanie roku – Anioły i Demony, Rona Howarda. Obraz w ten weekend zarobił 11,2 mln $, co oznacza, iż jego wpływy zmniejszyły się o 48% w porównaniu do zeszłego weekendu. Dotychczas na swoim koncie producenci mają "marne" 104,7 mln $. Fani książki Dana Browna ostro krytykują scenariusz i zmiany w stosunku do powieści oraz przypominają, iż Ron Howard nie wyciągnął najwyraźniej wniosków z ostro krytykowanego Kodu Da Vinci.
Pozycję siódmą zajmuje komedia pt. Dance Flick. Typowa letnia komedyjka dla niezbyt wymagającego widza podoba się publiczności. W ten weekend obraz zebrał dobre 4,7 mln $, co oznacza, iż spadek przychodów wyniósł lekko ponad 55%. Po dwóch tygodniach film ten ma na swoim koncie przyzwoite 19,0 mln $.
Kolejne pozycje zajmuje odpowiednio: X-Men geneza: Wolverine (pozycja ósma i przychody z weekendu na poziomie 3,87 mln $) oraz Duchy moich byłych (pozycja dziewiąta i przychody na poziomie 1,9 mln $). Obie produkcje powoli kończą swój żywot w amerykańskich kinach. Warto przy tym wspomnieć, iż nowa produkcja X-Menów zajmuje obecnie trzecie miejsce wśród najbardziej dochodowych filmów 2009 roku.
Kadr z filmu Obsessed
Nasze zestawienie zamyka film Obsessed, który jest jednym z największych zaskoczeń tego roku. Dosyć niezależna produkcja z udziałem, Beyonce Knowles oraz Idrisa Elby radzi sobie bardzo dobrze w kinach. Co prawda w ten weekend zarobiła ledwie 0,6 mln $ , ale po 6 tygodniach od daty premiery ma na swoim koncie bardzo dobre 67,5 mln $. Ten wynik to sukces tym bardziej, iż budżet wyniósł zaledwie 20 mln $.
A w przyszłym tygodniu na ekranach amerykańskich kin zadebiutuje komedia Kac Vegas, przygodowy Land of the Lost oraz komedia studia Fox pt. Moja wielka grecka wycieczka.
Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):
Miejsce | MP | Tytuł filmu | Weekend | Liczba kopii | Całość | Tydzień |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | N | Odlot | $68,108,790 | 3’766 | $68,108,790 | 1 |
2 | 1 | Noc w muzeum 2 | $24,353,868 | 4’101 | $104,150,268 | 2 |
3 | 2 | Terminator: Ocalenie | $16,433,365 | 3’602 | $90,949,924 | 2 |
4 | N | Wrota do piekieł | $15,825,480 | 2’508 | $15,825,480 | 1 |
5 | 3 | Star Trek | $12,613,727 | 3’507 | $209,313,884 | 4 |
6 | 4 | Anioły i Demony | $11,353,340 | 3’464 | $104,913,439 | 3 |
7 | 5 | Dance Flick | $4,743,636 | 2’459 | $19,084,907 | 2 |
8 | 6 | X-Men geneza: Wolverine | $3,873,377 | 2’263 | $170,843,712 | 5 |
9 | 7 | Duchy moich byłych | $1,911,401 | 1’450 | $50,021,779 | 5 |
10 | 8 | Obsessed | $657,001 | 679 | $67,500,481 | 6 |
Wydaje mi się, że Terminator Ocalenie odrobi na świecie to co stracił w USA. Jeszcze tego filmu nie widziałem, ale nie mogę się doczekać piątku, gdy zasiądę w ciemnej sali kinowej i po zbyt długim bloku reklamowym bedę cieszył się wizją postapokaliptycznego swiata, którego tak naprawdę mam nadzieję nigdy nie doświadzcyć.