BO (24.08): Bękarty najlepsze 0
Przedostatni sierpniowy weekend w Stanach należał do najbardziej udanych dla reżysera Quentina Tarantino, jego najnowsza produkcja pt. Bękarty wojny stały się najpopularniejszym i najbardziej dochodową produkcją w tym okresie. Łącznie dystrybutorzy zarobili 113,1 mln $, co jest o prawie 30 mln $ więcej niż w ubiegłym roku w analogicznym okresie.

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.
Kadr z filmu Bękarty wojny
W ten weekend najbardziej dochodową produkcją były Bękarty wojny genialnego reżysera Quentina Tarantino. Obraz w ciągu trzech pierwszych dni, mimo kategorii wiekowej R zarobił 37,6 mln $. To dużo lepszy wynik niż początkowo oczekiwano, tym samym reżyser uważany za jednego z największych outsiderów Hollywoodu po raz kolejny pokazał, że posiada ogromny talent.
Co prawda produkcja ta nie jest ani najbardziej dochodową w historii sierpnia (dopiero 11 pozycja) ani jakimś ogromnym zaskoczeniem to jednak na uwagę zasługuje fakt, iż jest taki rezultat jest najlepszy w karierze Tarantino. Dotychczas żaden inny film, z którym związany był słynny reżyser tyle nie zarobił. Teraz nie pozostaje nam nic jak tylko przyglądać się czy oczekiwania studia braci Weinstein, którzy chcieliby, aby obraz zarobił 100 mln $ w Stanach, się sprawdzi. Być może przy odpowiedniej reklamie i podkreśleniu udziału Pitta uda się to zadanie.
Tymczasem na pozycję drugą spadł ubiegłotygodniowy lider, projekt sf pt. Dystrykt 9, którego reżyserem jest Neill Blomkamp. Przy wsparciu Petera Jacksona w roli producenta w drugim tygodniu wyświetlania obraz zarobił 18,9 mln $, tym samym jego spadek przychodów wyniósł niecałe 50 %. Po 10 dniach od daty premiery film, którego budżet wynosił jedynie 30 mln $, zarobił jak dotychczas bardzo dobre 73,5 mln $.
Kadr z filmu G.I. Joe: Czas Kobry
Na *miejscu trzecim *znalazła się superprodukcja pt. G.I Joe: Czas Kobry. W ten weekend obraz Stephena Sommersa zarobił 12,5 mln $, a jego łączne przychody wynoszą już 120,5 mln $. Jest to nieco poniżej oczekiwań jednak trzeba zauważyć, iż sierpień zawsze był w Amerykańskich kinach okresem mniejszych przychodów. Niemniej jednak, jeśli podobna tendencja spadkowa się utrzyma łączny zysk tej produkcji wyniesie od 150 do nawet 165 mln $.
Pozycję czwartą w ten weekend zajmują Zaklęci w czasie. Romantyczny dramat z udziałem Erica Bany i Rachel McAdams radzi sobie w kinach całkiem dobrze. W drugim weekendzie zarobił 10,0 mln $, a jego dochody po 10 dniach od daty premiery wynoszą już 37,4 mln $. Zważywszy, iż budżet tej produkcji wynosi 39 mln $, producenci (a w tym jeden z nich – Brad Pitt) mogą spać spokojnie. Na pewno nie stracą.
Na miejscu piątym uplasowała się biograficzna opowieść o Julie Powell autorki opowiadania na podstawie, której powstał film Julie i Julia. W okresie weekendu obraz zarobił 9,0 mln $, a jego łączne przychody to 59,3 mln $. To kolejna niezależna produkcja, która radzi sobie w kinach bardzo dobrze i która już przynosi zysk (budżet wyniósł 40,0 mln $).
Kadr z filmu Kamień życzeń
Pozycję szóstą zajmuje druga nowość weekendu – Kamień życzeń, czyli familijna produkcja Roberta Rodrigueza. Sprzedaje się on bardzo słabiutko, bowiem po pierwszych trzech dniach debiutu zarobił marne 6,6 mln $. Jak na tego typu reżysera to bardzo słaby wynik. Dziwi szczególnie to, że poza Małymi agentami kolejna familijna produkcja tego reżysera (Rekin i Lava: Przygoda w 3D) radzi sobie słabo. Robert może czas odejść od filmów dla rodzin a zrealizować coś dla swoich wiernych, ale dorosłych fanów?
Siódme miejsce zajmuje Załoga G. Animowana produkcja Jerry’ego Bruckheimer’a w ten weekend zarobiła 4,2 mln $, a łączne przychody wynoszą 107,3 mln $. To całkiem przyzwoity wynik jak na produkcje w trójwymiarze. Trzeba przyznać, iż właściwie każda kolejna animacja pojawiać się będzie już na ekranach głównie w wersji 3D. No cóż nastały takie czasy.
Miejsce ósme zajmuje Harry Potter i Książę Półkrwi. Obraz Davida Yatesa po początkowo umiarkowanym starcie radzi sobie w kinach doskonale. W ten weekend film zarobił 3,5 mln $, a jego łączny dochód wynosi 290,3 mln $. To może świadczyć, iż najprawdopodobniej uda mu się pokonać pułap 300 mln $, i stać się drugą najbardziej dochodową produkcji w historii filmów o małym czarodzieju (najlepiej radził sobie Harry Potter i kamień filozoficzny – 317,6 mln $, na drugim miejscu jest obecnie Harry Potter i Zakon Feniksa – 292 mln $).
Kadr z filmu Brzydka prawda
Na pozycji dziewiątej w ten weekend znalazła się komedia pt. Brzydka prawda. Obraz z udziałem Katherine Heigl i Gerarda Butlera zarobił w weekend 2,8 mln $. Tym samym jego łączny dochód wynosi już 82,9 mln $. Trzeba przyznać, iż to bardzo dobry wynik jak na komedie romantyczną, która musiała sobie radzić z dużą konkurencją (zarówno z familijnymi produkcjami jak i superprodukcjami). Być może coś w tym obrazie jest, że radzi sobie tak dobrze. Wkrótce o tym przekonają się i Polscy widzowie.
Całą stawkę zamyka trzecia nowość weekendu – Absolwentka. Produkcja z udziałem Alexis Bledel poradziła sobie bardzo słabo. Producenci oczekiwali startu na poziomie od 5 do 7 mln $ a dostali marne 2,8 mln $. To zdecydowanie poniżej ich nawet czarnych scenariuszy. Teraz najprawdopodobniej, aby uratować się przed całkowitą porażką spróbują szybciej wydać ten film w wersji DVD i Blu-ray.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o marnym wyniku ostatniej nowości weekendu – dokumencie o sportach ekstremalnych pt. X Games 3D The Movie. Film wyświetlano na 1’399 kopiach a zarobił jedyne 0,8 mln $. Najwidoczniej amerykanie mają dosyć filmów dokumentalnych.
Kadr z filmu Absolwentka
A w przyszłym tygodniu Amerykanie będą mogli zobaczyć 3 nowości w szerokiej dystrybucji: horror Oszukać przeznaczenie 4 – 3D, horror Halloween 2 i najnowszą produkcję Anga Lee pt. Taking Woodstock.
Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):
Miejsce | MP | Tytuł filmu | Weekend | Liczba kopii | Całość | Tydzień |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | N | Bękarty wojny | $37,602,000 | 3’165 | $37,602,000 | 1 |
2 | 1 | Dystrykt 9 | $18,900,000 | 3’050 | $73,491,000 | 2 |
3 | 2 | G.I. Joe: Czas Kobry | $12,500,000 | 3’953 | $120,531,000 | 3 |
4 | 3 | Zaklęci w czasie | $10,025,000 | 2’988 | $37,448,000 | 2 |
5 | 4 | Julia i Julia | $9,000,000 | 2’463 | $59,288,000 | 3 |
6 | N | Kamień życzeń | $6,600,000 | 3’105 | $6,600,000 | 1 |
7 | 5 | Załoga G | $4,205,000 | 2’561 | $107,315,000 | 5 |
8 | 7 | Harry Potter i Książę Półkrwi | $3,515,000 | 1’936 | $290,275,000 | 6 |
9 | 8 | Brzydka prawda | $2,850,000 | 1’971 | $82,887,000 | 5 |
10 | N | Absolwentka | $2,800,000 | 1’959 | $2,800,000 | 1 |
"Robert może czas odejść od filmów dla rodzin a zrealizować coś dla swoich wiernych, ale dorosłych fanów?"
Robert już chyba przyzwyczaił, że na zmianę robi filmy raz mega kozackie jak Sin City czy Grindhouse, a raz jakieś kino familijne, które chyba głównie robi z racji na swoje dzieci. Teraz robi "Machete", więc jest coś "dla dorosłych fanów".
Wynik "Bękartów" mnie cieszy, w końcu recenzje zbiera wyśmienite. Jeszcze dwa tygodnie i w Polsce premiera :)