Filmy Kuba

Przeszukaj katalog

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Kuba. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Po śmierci matki młody Jesus musi radzić sobie sam. Mieszka w biednej dzielnicy w Hawanie, pracuje jako fryzjer i dorabia w nocnym klubie. Zafascynowany występami drag queen marzy o tym, aby stanąć na scenie. Podczas pierwszego w życiu występu dostaje od publiczności nie tylko brawa, ale też potężny cios z pięści prosto w twarz. To jego ojciec, były bokser, który niespodziewanie powrócił po wielu latach z więzienia. Wprowadza się teraz do syna, narzuca swoje zasady i zabrania mu występować.
Ekranizacja bestsellerowej autobiografii Carlosa Acosty, słynnego kubańskiego baletmistrza, z samym artystą w roli głównej. Jako dziecko Yuli (przydomek tancerza nadany mu przez ojca) nie wykazuje szczególnego zainteresowania ani edukacją, ani tańcem. Dyscyplina to coś od czego ucieka na rzecz emocjonujących przygód rozgrywających się na ulicach Hawany. Ojciec chłopca nie daje jednak za wygraną. Jest przekonany, że jego syn ma ogromny talent, więc zmusza go do udziału w zajęciach tanecznych. Powoli ta przykra powinność zamienia się w największą pasję Yulego i otwiera przez nim drzwi do najlepszych zespołów baletowych świata.
Tito i Ray, dwaj młodzi kubańscy muzycy i przyjaciele od dzieciństwa od lat mają to samo pragnienie: osiągnąć sławę, a potem wyjechać z Havany. Ray żyje z Caridad i dwójką dzieci. Chociaż wciąż się kochają, wygląda na to, że ich związek zmierza ku końcowi. Drugi z muzyków, Tito, mieszka z babcią, stateczną damą i wielką znawczynią muzyki. W czasie próby do pierwszego dużego koncertu, muzycy dowiadują się, że dwójka hiszpańskich producentów muzycznych, Marta i Lorenzo, jest na Kubie i szuka nowych talentów. Tito i Ray zdają sobie sprawę, że jest to ich życiowa szansa. Postanawiają zrobić wszystko, aby zdobyć upragniony kontrakt i uciec do wolnego świata…


Akcja rozpoczyna się na lotnisku, potentat trzciny cukrowej Raymond Burr przykuty do wózka inwalidzkiego wysiada z samolotu wraz ze swoją młodą żoną (Sara Shane). Zamiast udać się do swojej górskiej posiadłości wybierają się na obiad do klubu na Hawanie, gdzie umilający czas klientom pianista jazzowy (John Cassavettes) zwraca uwagę Burra i zostaje przez niego zaproszony do stolika. Przyjmuje on zaproszenie, by zatrzymać się w wiejskiej posiadłości i zagrać na dorocznej fieście. Atmosfera zaczyna się zagęszczać w tym trójkącie podczas wieczorów spędzanych nad sączeniem drinków, a w tym czasie Burr oddaje się słuchaniu taśm z muzyką etniczną.
Film opowiada historię Barbaro, taksówkarza z Hawany, który pewnego dnia spotyka sławnego muzyka Pio Leyvę z zespołu Buena Vista Social Club. Barbaro podziwiał Leyvę przez całe życie. Sam jest niespełnionym muzykiem i chętnie zrezygnowałby ze swojej pracy. Próbuje więc namówić artystę, aby pomógł mu założyć zespół, w którym znaleźliby się najlepsi młodzi kubańscy muzycy.
Akcja filmu rozpoczyna się na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku. Jesus de Galindez jest baskijskim prawnikiem oraz aktywistą politycznym. Opuszcza swój kraj i udaje się na Dominikanę, gdzie współpracuje z Trujillo. Następnie przeprowadza się do Nowego Jorku gdzie zajęcia na uczelni przeplata z działalnością polityczną na rzecz Basków. Po obronie pracy doktoranckiej znika bez śladu. Dopiero w latach osiemdziesiątych tajemnicą Galindeza zainteresuje się młoda kobieta, która za wszelką cenę będzie dążyła do rozwiązania zagadki.

Viva Cuba

6,4
Na przyjaźń pomiędzy Malu - dziewczynką z wyższej klasy wychowywanej przez samotną matkę, a Jorgito - ubogim chłopcem z dosyć prostackiej i pospolitej rodziny, niechętnym okiem patrzą obie familie. Matka Jorgito jest ubogą socjalistką, dumną z pozycji społecznej, jaką zajmuje jej rodzina, od matki Malu dzieli ją przepaść, nie tylko społeczna.
Debiut fabularny znanego kubańskiego dokumentalisty, opowiadający o burzliwym i gorączkowym życiu Benny’ego More’a, uznawanego za najwybitniejszego piosenkarza kubańskiego wszechczasów, zwanego „Królem Mambo”, „Barbarzyńcą Rytmu”. Benny był mistrzem wielu gatunków muzyki kubańskiej - son montuno, guaracha, mambo i bolero. Reżyser pokazuje go jako zwykłego człowieka - kobieciarza, pijaka, sybarytę, w którym koegzystuje dobro i zło. Jednocześnie przedstawia go jako człowieka o ogromnej, genialnej wręcz uczuciowości, która wyrażała się w jego muzyce.
Diego to młody, wrażliwy i wykształcony homoseksualista. Pewnego razu w parku poznaje Davida, heteroseksualnego komunistę pełnego uprzedzeń. Zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia, chociaż wie, że nic z tego nie będzie. Pod pretekstem posiadania jego zdjęć zaprasza go do swojego mieszkania. Tak rozpoczyna się historia wielkiej i prawdziwej męskiej przyjaźni, która musi stawić czoła wielu przeciwnościom na komunistycznej Kubie.
Intelektualista opuszcza Kubę, rezygnuje z idei rewolucji i zacofanego kraju, po to by znaleźć nowe życie w nowoczesnym świecie. Życie, które okaże się w dużej mierze sprzeczne z jego osobowością. Samotny i zaangażowany politycznie, boryka się z podeszłym wiekiem, pożądaniem seksualnym, a także odkrytym faktem, że w żadnym społeczeństwie nie może być indywidualistą.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…