Recenzje filmowe

Dlaczego on?

Dlaczego on? hołduje tradycyjnym wartościom. Rubaszna powłoka skrywa bardzo rodzinne przesłanie. Nie szokuje, ale też nie nudzi. - James Franco słynie z niewyszukanego poczucia humoru. Strzela grubym dowcipem, ociera się o żenadę i wciąż tkwi w slapstickowej konwencji, kiedy najwięcej śmiechu przynosi potknięcie głównego bohatera. zobacz więcej

Legion: Chapter 1 1x1

Głównym celem Legionu staje się zerwanie z dotychczasową estetyką produkcji o X-Menach, ujednolicenie formy przekazu z treścią – psychodeliczny obraz oddaje esencję percepcji Davida Hellera. - Po ponad 15 latach funkcjonowania na kinowych ekranach, uniwersum X-Men wzbogacone zostaje o nowe medium – telewizję. Serialowy cykl o Mutantach nie odnosi się bezpośrednio do wydarzeń z… zobacz więcej

Zombie express

Zombie express to rozrzutna wizja apokalipsy zombie, która zapiera dech w piersiach swoim rozmachem, ale nie intelektualnym farszem. - Apokalipsa zombie jako temat filmu to nieprosta robota jeżeli chce się wyrzeźbić z tego ekscentrycznego tematu coś więcej, niż krwawą jatkę i kino klasy ostatniej litery alfabetu. Zombie expresszobacz więcej

Manchester by the Sea

Manchester by the sea to dzieło szczere i krzyczące do środka o tym jak żyć po końcu świata - Myślimy, że jak się już raz nauczyliśmy chodzić w życiu, to nigdy nie będziemy musieli tej nauki powtarzać. Jednak Manchester by the Sea w ukutym na tę okazję przeze mnie terminie intymny horror… zobacz więcej

Cmentarz wspaniałości

Cmentarz Wspaniałości to poemat o poszukiwaniu życia, tam gdzie nikt go nie zauważa. - Coraz mniej filmów proponuje widzowi urlop od rzeczywistości, nie używając magicznych sztuczek filmowych, 3D czy innych efektów specjalnych. Takim oczyszczeniem jest Cmentarz wspaniałości, gdzie… zobacz więcej

Mr. Gaga

Mr. Gaga to wielkie i piękne dzieło o filozofii sztuki. - Filmy biograficzne niosą ze sobą pewne niebezpieczeństwo pomnikowania bądź zapatrzenia w postać opowiadaną i stają się niczym innym jak laurką, która zionie egocentryzmem i narcyzmem oraz bezkrytyczną kamerą.… zobacz więcej

Praktykant

Praykant to chłodna i bez wyobraźni historia o wielkim potencjale refleksji na temat prawa do odbierania życia. - Wypowiedzenia słowa „kat”, niewątpliwie niesie są sobą natychmiastową zmianę ciśnienia u rozmówców. Są miejsca na świecie, gdzie jest to zawód, a kara śmierci jest wykonywana niezmiennie i końca tych praktyk… zobacz więcej

Fukushima, moja miłość

Fukushima - moja miłość to film o wyprawie do strefy zero by przestać czuć się zerem. - Różnice kulturowe nie zawsze muszą być tematem debatowania reżyserów na ekranie, chociaż w sytuacji kiedy Niemka trafia na Japonkę, to kusi by eksplorować przepaść pomiędzy nimi. Ona jest, ale w… zobacz więcej

Ostatni będą pierwszymi

Ten film to szybko gasnąca nadzieja na dziką i niefrasobliwą historię o przemianach wewnętrznych w ekscentrycznym stylu Tarantino czy braci Coen. - Dziwność nad dziwnościami, a nade wszystko dziwność. Kiedy za takim hasłem podążą się podczas tworzenia filmu, a potem jest długo, długo nic, to jednak parafraza przestaje być potrzebna i można… zobacz więcej

Wielki Mur

Wielki Mur o mieszanka wybuchowa folkloru, klisz, schematów i nadmiaru efektów specjalnych. - Biały człowiek przybył z odsieczą. Zaprawiony w boju, z wieloma pomysłami stanął do pomocy chińskiej armii, która na Wielkim Murze walczy z jaszczuropodobnymi stworami. Yimou Zhang czerpie z mitów wschodniej… zobacz więcej

Kot Bob i ja

Kot Bob i ja zasługuje na miano przyjemnego głosiciela dobrej nowiny, pokazując, że każdy zasługuje na drugą szansę. Prawdziwy feel-good movie. - Patrząc na wielkiego rudego kota, trudno nie ulec jego urokowi. Mądre oczy, spokojne usposobienie i niezwykłe ciepło nie dają chwili wytchnienia od uśmiechów. Na szczęście Rogerowi Spottiswoode udaje się… zobacz więcej

Nieprawi

Nieprawi to doskonale skonstruowane kino konfliktów moralnych, gdzie odzywa się rumuński talent do inteligentnego przyglądania się człowiekowi w każdej sytuacji - Kino rumuńskie niby stosuje znane metody, ale nie wpada w kołowrotek powtórzeń i splata nas ze sobą nieustannie skutecznie. Jednak wysokie kompetencje podsłuchiwania świata, bezwzględny antropocentryzm i… zobacz więcej

Ja, Olga Hepnarova

To film, który czaruje estetyczną spójnością jednak nie idzie ona w parze z narracyjną i oglądamy za długi i za chaotyczny film o zabijaniu... potencjału - Kiedy głównym bohaterem jest antybohaterem, często następują sploty moralne – jednak można z nich spokojnie wybrnąć odwracając uwagę supłami narracyjnymi, inteligencją prowadzenia postaci oraz… zobacz więcej

Autopsja Jane Doe

Fabularna dokładność i oszczędność formy sprawiają, że brytyjska produkcja przerażająco angażuje widza i wywołuje dreszcz emocji. - Klimatyczny horror, który sprawia, że z napięcia włosy stają dęba. Duszna i mroczna atmosfera prosektorium usytuowanego w piwnicy nie pozwala zapomnieć, że znajdujemy się gdzieś poza zwykłym światem.… zobacz więcej

Las, 4 rano

Jan Jakub Kolski nie popada w megalomanię, jest jasny i czytelny – niestety, nie poruszający. Terapia autora nie staje się terapią widza. - Najnowszy film Jana Jakuba Kolskiego to kino terapeutyczne – niestety, jego leczniczy wymiar oddziałuje jedynie na twórcę, pozbawiając widza upragnionego doznania katharsis. Ostatecznie odbiorca staje się… zobacz więcej