Recenzje filmowe

Carrie Pilby

Twórcy trafiają w sedno, starając się zdiagnozować problemy milenialsów, osób wkraczających obecnie w dorosłość i planujących życie na własnych zasadach. - Amerykańscy scenarzyści spłycają często postacie przedstawione w filmach. Miłosne decyzje bohaterów ewokują bardziej paradygmat kina gatunkowego niż luźne konsekwencje błędów oraz potknięć popełnionych w… zobacz więcej

Szczęśliwy Lazzaro

Tytuł filmu wydaje się wytrychem – morałem baśni: jak odnaleźć własną duchowość w wielomilionowym społeczeństwie masek oraz paradoksów. - Włoskie kino wciąż nie potrafi wyzwolić się z kajdan neorealizmu. Czy działa to na jego niekorzyść? Bynajmniej. Zwłaszcza gdy twórcy częstują nas takimi perełkami jak Szczęśliwy Lazzaro. To wrażliwa… zobacz więcej

Miłość, śmierć i roboty

Miłość, śmierć i roboty – sezon 1. Każdy pojedynek posiada własną, rozbudowaną choreografię. Każdy pocałunek posiada emocjonalną głębię. Kocham was do śmierci, szalone roboty. - Miłość, śmierć i roboty, wbrew wstępnym zapowiedziom twórców, nie jest synonimem seksu, gore oraz pulpy. Oczywiście każdy ten składnik znajdzie się na przestrzeni 18 autonomicznych animacji –… zobacz więcej

Zakonnica

Zakonnica to „horror combo” najwyższego szczebla i największego kalibru. Recenzja wydania DVD. - Kiedy kilka miesięcy temu napisałem pierwszą recenzję Zakonnicy, nie sądziłem, że egzemplarz DVD z tym filmem trafi kiedykolwiek w moje ręce. Diabeł tkwi w szczegółach – stamtąd kieruje przypadkiem. Czy… zobacz więcej

Biały kruk

Film zamiast spektakularnych piruetów ponad systemami politycznymi dyskretnie stoi na scenie przebrany za drzewo. Boi się wygłaszać bardziej zaangażowane opinie – tak, żeby nikogo nie obrazić. - Rudolf Nuriejew nie tańczy jak mu zagrają. W oczach Ralpha Fiennesa wybitny tancerz baletowy jest utożsamiany z kolejną silną indywidualnością dużego ekranu, stawiającą czoła systemowi komunistycznemu. Biały… zobacz więcej

Shazam!

Samoświadomy charakter Shazama! daje przyjaznego pstryczka w nos innym odsłonom kina o herosach w trykotach. - Po epickim Aquamanie kinowe uniwersum DC przedstawia zadziwiająco kameralną i bezpretensjonalną historię małego chłopca, pretendującego do miana superbohatera. Samoświadomy charakter Shazama! daje przyjaznego… zobacz więcej

Impostor

W metaforycznej konstrukcji filmu Lee Cronin sięga po psychoanalityczną symbolikę z prac Jacquesa Lacana. - Gatunek horroru od zawsze czerpie z ludowych wierzeń albo zabobonów, ubierając metaforyczne przesłanie w maskę wilkołaka lub innej zmory. W Impostorze widzowie zobaczą postępującą psychozę matki na punkcie… zobacz więcej

Hellboy

Stypa, zrealizowana w kiepskim CGI, gdzie każdy z upiornych gości wygląda jak kartofel. Śmiać się czy płakać? - Recenzje krytyków zza Oceanu nie kłamią. Najnowsza adaptacja komiksu o czerwonym półdemonie powinna trafić do najniższego kręgu piekła jako terapia wstrząsowa na miarę tej z Mechanicznej pomarańczy. Niechaj w… zobacz więcej

After

Nawet Kupidynek od niechcenia i trochę na oślep wysyła swoje strzały. - After jest reklamowany przez polskiego dystrybutora jako swoista odpowiedź na trylogię 50 twarzy Greya. Bzdura. Zamiast płomiennego romansu w kajdankach widz otrzyma tutaj klasyczną „teen dramę” o miłości w… zobacz więcej

Belzebub

Belzebub ma ogromną chrapkę na nie tylko straszenie, ale historii stworzenie wpisując się w nurt sakralnych horrorów. Wychodzi mu raz lepiej, raz gorzej, ale nie ma poczucia zażenowania. - Belzebub mimo dosyć jednoznacznej nazwy nie jest kolejnym horrorem odrysowanym z jakiegoś szablonu, czy niespotykającą się z organem odpowiedzialnym za myślenie produkcją. Ma na siebie chytry pomysł i wytwarza… zobacz więcej

Lucifer

Niezbyt udana produkcja, która zachęca opakowaniem, a sam produkt jest o wiele gorszy i nudny. - „Lucifer”, szerzej znany z amerykańskiego tytułu „Goodnight, God Bless”, to brytyjska próba stworzenia slashera na miarę produkcji z USA. Ten zapomniany i trudny do znalezienia horror był debiutem brytyjskiego… zobacz więcej

Sucker Punch

  • 2019-04-14
  • napisana przez Marac
  • 5
Świetny początek, genialna ścieżka dźwiękowa i fajny depresyjny klimat. Wszystko rujnują: brak fabuły, okropna gra aktorska i śmieretelnie nudne dłuuuugaśne sceny akcji. - Labiryncik Fauniątka 12-letni pryszczaty chłopak wyobraża sobie, że jest uznanym reżyserem, który kręci widowiskowe kino akcji, niepozbawione jednak głębi i przesłania, które powalą na kolana krytyków.… zobacz więcej

Żniwa

Szorstka demaskacja radykalnego, jedynego punktu widzenia i wielopoziomowe pokazanie szkodliwych konsekwencji takiego knebla. Gość w dom… Bóg z domu. - Pełne niuansów dzieło o zażyłości ze światem, którego powoli już nie ma, i desperackiej walce o zachowanie anachronicznej rzeczywistości. O tym opowiada szorstko i niespiesznie, z wielkim zbliżeniem się do… zobacz więcej

The Head Hunter

Przebłysk talentu młodego reżysera, któremu w końcu dano szansę nakręcić coś więcej niż krótkometrażówkę. - „Head Hunter” to mroczne fantasy bazujące na prostocie i minimalizmie, które po części wymusza jedynie 30 tysięcy dolarów budżetu. Nie czujmy się jednak zrażeni, gdyż nawet przy takich ograniczeniach… zobacz więcej

Wilcze echa

Mimo kilku oczywistości fabularnych to dobrze skrojone kino akcji i dramat, który radzi sobie z wytworzeniem dusznej i napiętej atmosfery oraz wzburzonych wód bez epickich zagrań. - Wilcze echa to dobrze skrojony umiejący operować napięciem francuski dramat. Thriller w kontekście tej produkcji jest nadgorliwością, gdyż niestety film zalicza wywrotki w budowaniu charakterów i jest… zobacz więcej