Serial przedstawiający przygody znanego naukowca Bentona C. Questa, jego syna Jonathana i Hadijego, oraz przyjaciela Rogera T. Bannona a także córki Jessiki. W trakcie kolejnych przygód bohaterowie muszą zmierzyć się z szalonym naukowcem Surdem, tajnymi agentami, obcymi, robotami i potworami oraz innymi niespodziankami.
Odcinki 52 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Questowie wyruszają na Bermudy, by rozwikłać zagadkę okrętu widmo kapitana Black Jacka Lee. Początkowo wszystko wskazuje na prawdziwego ducha, ale Johny odkrywa, że jest to sprytna mistyfikacja, mająca na celu zdobycie zatopionego skarbu.
W trakcie prac budowlanych robotnicy uwalniają śmiertelnie niebezpieczny gaz, wynaleziony przez dawnego wroga Rogera doktora Jeremiaha Surda. Gdy Roger i Benton próbują zapobiec wyciekowi wpadają w pułapkę. Chcąc ocalić rodziców Jonny, Hadji i Jessie wyruszaja by odszukać Jeremiaha Surda.
Questowie wyruszają wgłąb amazońskiej dżungli, by odszukać zaginionego ornitologa i legendarne złote miasto. Po ciężkiej podróży udaje im się dotrzeć do ukrytego miasta ale tam okazuje się, że kobieta która wciągnęła ich na tą wyprawę jest żądną złota oszustką.
Ezekiel Rage postanawia zniszczyć powłokę ozonową, by słońce spaliło wszystko na powierzchni planety. Jak zwykle w jego plany uwikłani zostają Questowie, Race i Jessica, od których zależeć będzie przetrwanie życia na Ziemi.
W trakcie pobytu na safari Jonny zostaje naznaczony na strażnika umierającego słonia, podążającego do legendarnego cmentarzyska. Zadanie okazuje się niezwykle trudne, gdyż tropem zwierzęcia podąża nieustępliwy kłusownik.
Jonny i Hadji wyruszają w głąb nieużywanych tuneli nowojorskiego metra, by odszukać grasującego po nich mordercę. Okazuje się nim tygrys, za którego zabicie znany dziennikarz wyznacza nagrodę. Chcąc ratować zwierzę chłopcy schodzą do tuneli raz jeszcze.
Podczas wakacji Jonny i Hadji zostają porwani przez burzę i trafiają na wyspę, gdzie ukrywa się rosyjski okręt podwodny. Gdy Benton i Race rozpoczynają ich poszukiwania chłopcy odkrywają, że łódź udaje wielkiego krakena, by przegonić wielorybników.
Dr Jeremiah Surd planuje przejąć kontrolę nad wirtualnym światem Questów. W tym celu wysyła Bentona i Rogera w Himalaje, by zaatakować ich dom. Na miejscu znajdują się jednak Jonny, Hadji i Jessica.
Tym razem Questowie wyruszają na pustynię Nowego Meksyku, by pomóc jednemu z dawnych przyjaciół Bentona. Na miejscu okazuje się, że jest tam już Ezekiel Rage i planuje użyć zmagazynowanego w jaskiniach gazu.
Podczas gry w Questwordzie Jonny, otrzymuje nieznany przekaz. Wkrótce okazuje się, że jest on pozaziemskiego pochodzenia i przedstawia wizję niszczycielskiego ataku. Chcąc zapobiec interwencji obcy Questowie muszą zatrzymać testy nowej, kosmicznej broni.
Gdy Benton i Race wyruszają by pomóc dawnej miłości naukowca, ktoś włamuje się do domu Questów. Wkrótce Jonny i Julie odkrywają, że chodziło im o dziwny przedmiot, pochodzący z innej planety. Nie chcąc by wpadł on w ręce złodziei dzieciaki wyruszają by odszukać rodziców i Alice Starseer.
W trakcie wykopalisk naukowiec Montague odnajduje legendarny kamień filozoficzny, mogący przemieniać metal w złoto. Chcąc to sprawdzić wykrada znalezisko z muzeum i zaczyna swoje eksperymenty. Montague odnosi sukces, ale zdeprawowany nie może powtórzyć procesu i porywa Hadjiego, by to on dokonał przemiany.
Qestowie wyruszają do Kolorado, by spotkać się z Alice Starseer. Tymczasem doktor Jeremiah Surd wykrada wszystkie dane z Questwordu i chcąc przejąć wiedzę obcych postanawia podążyć za Qestami, by dotrzeć do Alice.
Benton i Hadji wraz z Maxem Schumakerem rozpoczynają poszukiwania wraku Mary Celeste. Niespodziewanie kontakt z nimi urywa się. Zaniepokojony Roger i Jonny wyruszają za nimi odnajdując jedynie pusty jacht.

15. AMOK 1x15

W trakcie pobytu na Borneo Questowie ratują wycieńczonego mężczyznę, który nakłania ich do podróży w głąb dżungli. Niestety szybko okazuje się, że jest on najemnikiem, chcącym zabić mieszkańców ukrytej w górach wioski, oraz chroniąca ich nieznaną istotę.
Doktor Jeremiah Surd odkrywa sposób, na kontakt z morskimi ssakami. Wykorzystując swój wynalazek naukowiec przejmuje kontrolę nad wielorybami i delfinami, by za ich pomocą zabić Questów. Na szczęście na ratunek przybywa im dawny wróg kapitan Havel.
Benton, Jonny i Hadji próbując odszukać legendarnego diabła z Jersey, wypadają z drogi i niszczą samochód. Niespodziewanie odkrywają, że miejsce gdzie się znaleźli zamieszkują dwie zwaśnione rodziny, od lat nie majce kontaktu z cywilizowanym światem.
W trakcie wykopalisk odnaleziony zostaje pomnik boga Apollo. Niestety podczas wydobywania statua rozbija się. Chcąc ją odtworzyć Jonny skanuje kawałki i umieszcza je w Questwordzie, gdzie zostają odnalezione przez doktora Surda.
Przed laty Belle Bonet próbowała ukraść złoto, by ratować indiańską szkołę, ale w trakcie ucieczki wpadła do osuwiska. Obecnie badający jedną z jaskiń Questowie odnajdują jej szczątki i broniącego złota ducha.
Obarczony klątwą wilkołaka profesor Megier, przemienia się w potwora podczas każdej pełni księżyca. Gdy potwór zaczyna zagrażać Marie Megier, kobieta prosi o pomoc Bentona. Questowie wyruszają więc do Kanady.
Questowie odkrywają statek kosmiczny obcych i dwa szkielety. Chcąc dowiedzieć się jak wyglądali przybysze skanują kości, by komputer dokonał symulacji. Ich działania zauważa doktor Surd i jak zwykle postanawia wykorzystać znalezisko do swoich celów.
Podczas ekspedycji w Himalaje Benton zostaje porwany przez lawinę i uznany za zaginionego. Nie tracąc czasu Roger, Jonny, Hadji i Jessica wyruszają na ratunek ale sami wplątują się w intrygę związaną z legendarnym człowiekiem śniegu.
W trakcie lotu po Syberii samolot Jessici rozbija się i wpada do lodowej szczeliny, gdzie jak się okazuje żyją ludzie. Gdy Roger i Questowie rozpoczynają poszukiwania, Jessica zaprzyjaźnia się z jedną z mieszkanek lodowego świata.
Ezekiel Rage i jego zwolennicy wykradają bombę atomową z wojskowego laboratorium. Ukrywszy się na biegunie, Ezekiel planuje zdetonować ładunek i stopić lody Arktyki. Na szczęście w okolicy są już Questowie i zrobią wszystko, by pokrzyżować plany szaleńca.
Na położoną pośród bagien platformę wiertnicza napada plemię wikingów. Zainteresowani tym Questowie próbują odszukać ich wioskę, ale sami wpadają w pułapkę. Dopiero wtedy okazuje się, że prawdziwym zagrożeniem nie są wikingowie, ale chciwy właściciel platformy zatruwający bagna.
W trakcie rodeo Roger zostaje poturbowany przez byka. By go ratować Benton przenosi jego świadomość do Questwordu, gdzie zawieszony miedzy życiem a śmiercią musi się zregenerować. Wkrótce pojawia się tam jednak doktor Surd.
Bohaterowie wyruszają do starożytnych ruin wymarłego ludu Malenque. Przypadkiem udaje im się odkryć podziemne tunele, pełne zmumifikowanych zwłok oraz szalonego naukowca, próbującego wykorzystać śmiercionośny gaz swoich przodków.
Questowie wyruszają do Czech, by pomóc w rozszyfrowaniu tajemniczych symboli zawartych na tabliczce sterującej legendarnym Golemem. Co prawda udaje im się rozwiązać zagadkę, ale najemnik Vostok, wykorzystując ich odkrycie, ożywia monstrum i wysyła je, by zabił Questów.
Hadji odkrywa fragmenty swojej przeszłości. W tym samym czasie jego były opiekun Pasha zostaje porwany. Chcąc go ratować Hadji wraz z Rogerem, Jessicą i Jonnym wyruszają za nasłanymi za nimi zabójcami.
Roger i Jonny muszą przejść zabójczy tor przeszkód, naszpikowany hologramami, by uwolnić swoich przyjaciół. Jak by tego było mało za wszystkim stoi dawny przyjaciel Rogera Temple, który pod wpływem gazu stał się bezwzględnym najemnikiem.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…