Produkcja rozpoczęła się pierwotnie pod okiem Lewisa Milestone’a jako reżysera. Zdjęcia z produkcji pokazują, że Milestone wyreżyserował kilka scen, jednak ze względu na trudności kontraktowe z Warner Brothers musiał zrezygnować. Zastąpił go Ted Wilde , ale Wilde musiał opuścić film z powodu choroby (zmarł później na udar). Harold Lloyd zastąpił Wilde'a gagmenami J.A. Howe'em i Lexem Nealem, ale Lloyd ostatecznie wyreżyserował większość filmu, podobnie jak większość swoich filmów. Nigdy jednak nie przypisywał sobie reżyserii, jedynie produkcji. .
Był to ostatni z sześciu filmów, w których Harold Lloyd wystąpił z Jobyną Ralston w roli głównej.
Wszyscy główni bohaterowie płci męskiej mają to samo imię co grający ich aktorzy, z wyjątkiem Jima Hickory'ego, którego imię pochodzi od nazwiska aktora Waltera Jamesa.
Etap pre i post produkcji
Na potrzeby sceny, w której Harold Lloyd wspina się na drzewo, aby szpiegować swoją ukochaną, specjalnie skonstruowano windę, aby umożliwić ruch kamery w górę. To był pierwszy raz, kiedy jednostka produkcyjna zadała sobie tak wiele trudu, aby wykonać jedno ujęcie.
Pozostałe
Taśma filmowa mierzyła w Wielkiej Brytanii 2 315 metrów a w USA 2 332 metry.
Tasma filmowa była umieszczona na 8 rolkach filmowych.
Harold Lloyd zawsze twierdził, że jest to jego ulubiony film ze wszystkich w jakich grał, a w późniejszych latach z dumą wyświetlał go w wybranych kinach i szkołach filmowych.
Nad produkcją filmu pracowało około ośmiu scenarzystów i gagmenów, ponieważ Harold Lloyd chciał, aby ten film zawierał więcej gagów niż którykolwiek z jego poprzednich.
Film znajduje się na liście „1001 filmów, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz” pod redakcją Stevena Schneidera.
Łódź wiosłowa otrzymała imię Lena. Statek otrzymał nazwę Black Ghost.
Film znajduje się na liście 500 filmów Amerykańskiego Instytutu Filmowego za rok 2000 nominowanych do 100 najzabawniejszych filmów amerykańskich.
Przedostatni niemy film Harolda Lloyda. Ostatnim był Speedy (1928) w następnym roku.
Kopia filmu znajduje się w Archiwum Filmowym i Telewizyjnym UCLA.
Zakładając, że prawa autorskie jeszcze nie wygasły, ten film i wszystkie inne wyprodukowane w 1927 r. przejdą do domeny publicznej Stanów Zjednoczonych w 2023 r.
Film odniósł taki sukces finansowy, że Harold Lloyd zarobił najwięcej w 1927 roku.
Film jest częścią kolekcji Criterion Collection.
Numer produkcyjny Paramount Pictures filmu to 1024.