Filmy maszyna do pisania, relacja ojciec-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje maszyna do pisania, relacja ojciec-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

PitBull

7,7
Serial ukazuje codzienne życie policjantów z warszawskiego Wydziału Zabójstw. Codziennie muszą dokonywać bardzo trudnych, życiowych wyborów. Niestety wiele spraw przenoszą z pracy do domu, co bardzo niekorzystnie wpływa na ich stosunki domowe. Niektórzy nie wytrzymują presji i popadają w alkoholizm lub narkotyki.
Akcja filmu toczy się w latach 20. XX wieku. Lekarz i zdradzająca go żona Kitty, wyjeżdżają do małej chińskiej wioski, by walczyć z epidmią cholery, która ją zaatakowała. Kitty widząc jak jej mąż pomaga chorym ponownie się w nim zakochuje.
Kiedyś Byung-su był seryjnym mordercą – zabijał tych, którzy według niego zasłużyli na śmierć. Ale to było dawno temu, gdyż po tragicznym wypadku samochodowym skończył z zabijaniem. Obecnie mężczyzna mieszka ze swoją nastoletnią córką, Eun-hee, i zmaga się z chorobą Alzheimera – jego pamięć jest zawodna, a wspomnienia coraz bardziej fragmentaryczne. Tymczasem w mieście pojawia się nowa fala zabójstw i Byung-su zastanawia, czy to przypadkiem nie on sam jest odpowiedzialny za te zbrodnie.


Lata 60-te ubiegłego wieku. Para zakochanych w sobie dzieci ucieka z miasteczka w Nowej Anglii. Lokalna społeczność mobilizuje siły aby ich odnaleźć, wśród członków grupy poszukiwawczej są miejscowy szeryf (Bruce Willis) i szef harcerzy (Edward Norton).

Trumbo

7,0
Pod koniec lat 40. XX wieku Dalton Trumbo (Bryan Cranston) był czołowym hollywoodzkim scenarzystą. Zmieniło się to, gdy jego i innych artystów zaczęto prześladować za przekonania polityczne niezgodne z ówczesną wizją rządu. Trumbo był więziony przez 11 miesięcy, a po zwolnieniu z aresztu żadna z wielkich wytwórni filmowych nie chciała zatrudnić go ze względu na opinię publiczną. Zmuszony pisać pod pseudonimem nie zmienił swoich przekonań, a jego praca doceniona dwoma statuetkami Oscara przyczyniła się do zdelegalizowania Czarnej listy Hollywood.
Sophie Scholl – ostatnie dni to wstrząsający portret jednej z nielicznych bohaterek w historii Niemiec. Film pokazuje ostatnie sześć dni życia Sophie Scholl (17–22 lutego 1943) widziane jej własnymi oczami – oczami odważnej i pełnej energii młodej kobiety, która gotowa jest oddać życie za ideały Białej Róży. Organizacja ta, dzięki oporowi i protestom przeciwko nazistowskiemu reżimowi, stała się synonimem odwagi cywilnej i pokojowej walki z uciskiem i rządami przemocy.
Kiedy Quoyle, samotny, nieszczęśliwy dziennikarz traci w wypadku samochodowym żonę, z którą od dawna już łączą go tylko luźne stosunki, jego życie zmienia się na zawsze. W poszukiwaniu ukojenia i ucieczki Quoyle przenosi się do Nowej Fundlandii, do małej rybackiej wioski Killick-Claw i wraz ze swoją ciotką i córeczką wprowadza się do tajemniczego domu swoich przodków. Wkrótce udaje mu się zdobyć posadę reportera w lokalnej gazecie "The Gammy Bird", a z każdym nowym artykułem dotyczącym spraw wioski, umacnia się jego poczucie więzi z nową społecznością. Po jakimś czasie Quoyle nawiązuje romans z Wavey Prowse (Julianne Moore), kobietą, która także walczy z własnymi demonami z przeszłości.Quoyle rozpoczyna nowe życie w Nowej Fundlandii - twardej krainie o nieubłaganym klimacie, lecz pełnej magii i urzekającego, surowego piękna - i stopniowo odnajduje drogę do samego siebie, by w końcu stać się nowym, szczęśliwszym i lepszym człowiekiem.
W Irlandii, gdzie duma narodowa idzie w parze z religią i romantyczną miłością, urodził się człowiek, którego odwaga i całkowite oddanie ziemi irlandzkiej zmieniły bieg historii, a jego samego uczyniły legendą za życia. Neil Jordan stworzył przepiękną balladę osadzoną wśród jednej z najbardziej urokliwych wysp na świecie. Liam Neeson wciela się w postać Michela Colinsa, który stanął na czele narodu umęczonego terrorem. Za gwałt zadawany przez Anglików na niewinnej ziemi i ludność Irlandia odpłaca oprawcom takimi samymi bolesnymi ciosami.
Lee Holloway (Maggie Gyllenhaal) ma kilka obaw składając podanie o posadę sekretarki w biurze adwokackim Edwarda Greya (James Spader). Po pierwsze dopiero co opuściła szpital dla psychicznie chorych. Po drugie, wystarczył jeden dzień z jej dysfunkcyjną rodzinką, by wrócić do starych, autodestrukcyjnych nawyków. Poza tym, Lee jeszcze nigdy nie miała żadnej pracy. Mimo to, dziwaczny prawnik zatrudnia ją. Na początku praca w biurze pana Grey'a wydaje się zupełnie normalna, ale wkrótce pomiędzy pisaniem na maszynie i zaparzaniem kawy, Lee i pan Grey pozwalają sobie na bardziej osobiste stosunki, przekraczając granice, które przyprawiłyby o zawrót głowy każdego dyrektora personalnego. Kiedy o biurowej miłości dowiaduje się rodzina Lee i jej "chłopak z doskoku", Peter (Jeremy Davies) wybucha skandal. Rodzinka próbuje przywrócić Lee do "normalnego" życia, dziewczyna, pewna swych uczuć tym razem buntuje się. Ona odkryła czym dla niej jest miłość.

Marnie

7,2
Tippi Hedren gra Marnie, nałogową złodziejkę i oszustkę, która rozpocząwszy pracę dla Marka Rutlanda (Sean Connery) próbuje go okraść. Zaintrygowany jej postawą Mark spontanicznie decyduje się poślubić tę zagubioną, piękną kobietę, próbując jednocześnie odkryć przyczyny jej obsesyjnych zachowań. Kiedy nieszczęśliwy wypadek doprowadza jego żonę do skraju wytrzymałości, Mark zmusza Marnie, by stawiła czoła swojej przeszłości i prześladującym ją lękom. Nieunikniona konfrontacja okaże się wstrząsająca...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…