Filmy film czarno-biały

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje film czarno-biały. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Delia (Paola Cortellesi), żona Ivana (Valerio Mastandrea), matka trójki dzieci, mieszkała w Rzymie w drugiej połowie lat 40. Miasto zostało wówczas podzielone pomiędzy nadzieję zrodzoną z Wyzwolenia i trudności materialne spowodowane rozpoczynającą się wojną. W obliczu autorytarnego i gwałtownego męża Delia znajduje pocieszenie jedynie w swojej przyjaciółce Marisie (Emanuela Fanelli), z którą dzieli chwile lekkości i intymnych zwierzeń. Ich ponura rutyna kończy się wiosną, kiedy cała podekscytowana rodzina przygotowuje się do świętowania rychłych zaręczyn najstarszej córki Marcelli (Romana Maggiora Vergano). Jednak nadejście tajemniczego listu wywróci wszystko do góry nogami i popchnie Delię do odnalezienia w sobie odwagi i wyobrażenia sobie lepszej przyszłości nie tylko dla siebie.
Martin (Laurence R. Harvey) jest otyłym mężczyzną o niskim wzroście. Mimo swojego wieku mieszka z matką (Vivien Bridson), która ma mu za złe, że przez niego jej mąż trafił do więzienia. Martin był molestowany seksualnie przez swego ojca, teraz ma obsesję na punkcie filmu Ludzka stonoga. Mężczyzna ogląda go w nieskończoność, posiada album z dokładną analizą eksperymentu przeprowadzonego w filmie. Ma też własnego owada - stonogę, którego trzyma w akwarium i regularnie karmi. Teraz Martin chce przeprowadzić prawdziwy eksperyment połączenia kilkunastu osób w jedną "ludzką stonogę". Ofiarami jego eksperymentu są przypadkowi ludzie z parkingu, gdzie pracuje, sąsiedzi, a nawet prawdziwa aktorka z jego ulubionego filmu Ashlynn Yennie.

Zielona granica

4,1
7,0
W zdradzieckich i bagnistych lasach tworzących tzw. "zieloną granicę" między Białorusią a Polską uchodźcy z Bliskiego Wschodu i Afryki próbujący przedostać się do Unii Europejskiej wpadają w pułapkę kryzysu geopolitycznego cynicznie zaaranżowanego przez białoruskiego dyktatora Aleksandra Łukaszenkę. Próbując sprowokować Europę, uchodźców zwabia się do granicy propagandą obiecującą łatwe przejście do UE. W tej ukrytej wojnie, życie Julii, świeżo upieczonej aktywistki, która porzuciła wygodne życie, Jana, młodego strażnika granicznego i syryjskiej rodziny splatają się ze sobą.


Serial filmowy o bohaterskich przygodach wojennych oficera polskiego wywiadu, działającego pod kryptonimem J-23. Przystojny Polak wygrywa II wojnę światową, wykrada najgłębsze tajemnice Rzeszy, kpi z wysiłków niemieckiego kontrwywiadu, ośmiesza gestapo. W trudnej, niebezpiecznej służbie posługuje się przebiegłością, wdziękiem wobec dam, czujnym okiem, mocnymi pięściami i ciętym słowem. Wkrótce awansuje do stopnia kapitana, a nawet odznaczony zostaje niemieckim Żelaznym Krzyżem.
Miała być to spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców, Amerykę lat 60. opanowały zombie. Aby przeżyć kolejny dzień, musiały one znaleźć świeże, ludzkie mięso. Dla Johnny’ego, powalonego na ziemię przez pierwszego żywego trupa, wycieczka skończyła się równie szybko jak się zaczęła. Barbara znalazła schronienie w opuszczonym domu, do którego wkrótce dotarli przypadkowi ludzie, szukając bezpiecznego miejsca. Ludzie nie byli jednak jej jedynymi gośćmi tej nocy…

Sami swoi

8,2
Przed wojną Kargulowa krowa weszła na łąkę Pawlaków, co spowodowało, że spłonęły dwie stodoły, polała się krew i Jaśko Pawlak, uciekając przed karą za pocięcie kosą Kargula, musiał wyemigrować do Ameryki. Tenże Jaśko, teraz John, przyjeżdża po wojnie do Polski i zastaje sytuację niezwykłą – obie rodziny żyją w zgodzie i harmonii. Tak jednak nie od razu było, ale życie zmusiło repatriantów zza Buga do zakończenia dawnego sporu, a miłość Witii Pawlaka i Jadźki Kargulanki połączyła ich więzami rodzinnymi.
Akcja Paryża, 13. dzielnicy rozgrywa się pośród wieżowców i esplanad paryskiego blokowiska, tutejszego Chinatown. Na tle surowej, brutalistycznej architektury uczucia i ciała bohaterów wydają się szczególnie kruche i podatne na zranienie. Emilie zakochuje się w swoim sublokatorze Camille'u. Ten podejmuje erotyczną grę, ale broni się przed uczuciami – do czasu, gdy poznaje Norę, która ma obsesję na punkcie Amber, tajemniczej dziewczyny pracującej na seks-kamerce. Jacques Audiard misternie krzyżuje i plącze drogi swoich bohaterów i z niebywałą lekkością kreśli na ekranie portret współczesnych kochanków: śmiało otwierających drzwi do swoich sypialni, ale trzymających serca pod kluczem.
Tytułowy sublokator to Ludwik, młody naukowiec, który dostał upragniony przydział na mieszkanie. Otrzymał pokój w willi pani Marii, zamieszkałej dotąd przez same kobiety, które natychmiast otaczają i rywalizują o Ludwika. Zamiast poświęcić się pracy naukowej musi wciąż wysłuchiwać dziwacznych problemów zaborczych kobiet, którym zadanie ułatwia złamanie przez Ludwika nogi… ale może nie jest tak tragicznie do końca, ma przecież drugą nogę…
Po dwudziestu latach ujawnił się fakt bezsporny. Powszechnie szanowany mecenas z małego miasta podpisał listę konfidentów gestapo. Jedyny człowiek, którego musiał następnie wydać, został przez niego w porę uprzedzony. Mecenas szuka tego zadenuncjowanego – daremnie, człowiek ten nie żyje. Jego na wpół pomylona żona nic nie wie, nic nie pamięta.
Adaptacja powieści Stanisławy Fleszerowej-Muskat „Pozwólcie nam krzyczeć”. Znana polska pianistka wyjeżdża na artystyczne tournée po Europie zachodniej. Podróż po zachodnich Niemczech przywołuje wspomnienia. Magdalena czasy wojny spędziła w przymusowych obozach pracy. Teraz przekonuje się, że zbrodniarze żyją beztrosko w dostatku. Czują się bezkarni i nie mają poczucia winy wobec swoich ofiar.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…