Filmy relacja mąż-żona, utrata syna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja mąż-żona, utrata syna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Sławny pisarz Mort Rainey właśnie rozwiódł się ze swoją żoną, Amy. Przeżywa kryzys twórczy. By znowu zacząć pisać, przenosi się do domku nad jeziorem. To mu jednak nie pomaga odnaleźć weny. Pewnego dnia w jego domu zjawia się tajemniczy John Shooter i oskarża Raineya o plagiat opowiadania "Sekretne okno". Mort chce udowodnić Shooterowi, że opowiadanie jest jego własnym pomysłem. Przybysz jednak nie wierzy w zapewnienia pisarza. Wkrótce po jego wizycie dochodzi do lawiny, nieprzyjemnych dla Morta, zdarzeń... Film na podstawie opowiadania Stephena Kinga.

Casshern

6,5
Wizja alternatywnej wersji historii. Tocząca się od 50 lat wojna dobiegła końca, lecz długoletnie działanie broni nuklearnej, biologicznej i chemicznej poczyniło ogromne zniszczenia na Ziemi. Aby nie dopuścić do zagłady ludzkości, wśród której w wyniku promieniowania szerzą się mutacje i choroby, genetyk Kotaro Azuma (Akira Terao) prezentuje rządzącym wyniki badań nad tzw. "neo-komórkami". Potrafią one zregenerować dowolny ludzki organ, a nawet odmłodzić organizm. Rząd jednak nie miał zamiaru inwestować w badania i prace dr Azumy stanęły w miejscu. Znalazł się jednak ktoś, kto nie przestraszył się ryzyka, i chcąc doprowadzić swoje dzieło do końca, genetyk przyjmuje propozycje korporacji, która nie działa na pewno z humanitarnych pobudek. Tak właśnie w laboratorium rodzi się rasa mutantów zwanych Shinzo Ningen, która rozprzestrzenia się po świecie, grożąc mu jeszcze bardziej niż promieniowanie. Do walki z mutantami staje potężny wojownik zwany Casshern. Jest on także "produktem" laboratorium genetycznego, ale do jego stworzenia użyto ciała syna dr Azumy – Tetsuyi (Yusuke Iseya), który zginął podczas wojny. Tylko on jest w stanie powstrzymać neo-ludzi przed zniszczeniem rasy ludzkiej…
George Reeves (Ben Affleck) umiera w swoim domu na wzgórzach Hollywood 16 czerwca 1959 roku. Trafiony kulą gwiazdor pozostawia po sobie narzeczoną - Leonore Lemmon (Robin Tunney) oraz zszokowanych jego nagłą śmiercią fanów. Policja orzeka, że popełnił samobójstwo i zamyka sprawę. Jednak nieutulona w żalu matka, Helen Bessolo (Lois Smith), nie chce pozwolić, by zagadkowe okoliczności tej tragedii pozostały niewyjaśnione. Wynajmuje prywatnego detektywa, Louisa Simo (Adrien Brody), który znajduje ślad - boć może klucz do zagadki. Reeves miał bowiem romans z Toni Mannix (Diane Lane), żoną jednego z szefów studia MGM, Eddiego Mannixa (Bob Hoskins). Jednak w Hollywood prawda i sprawiedliwość to rzadkość. Simo prowadzi niebezpieczne i pełne niespodzianek śledztwo, które zaczyna mieć ogromny wpływ na jego życie prywatne. Dowiaduje się także sporo o samym Reevesie.


Ranny w Iraku sierżant Will Montgomery (Ben Foster) wraca do USA. Po okresie rekonwalescencji zostaje przydzielony do służby w specjalnej jednostce, która informuje rodziny o śmierci poległych w Iraku żołnierzy. Jego partnerem zostaje stary wyga, kapitan Tony Stone (Woody Harrelson). To on uczy debiutanta, jakie obowiązują procedury, co wolno, a czego nie wolno robić w tych ekstremalnych pod względem emocjonalnym sytuacjach. Trzeba znaleźć się na miejscu bardzo szybko, a potem rzeczowo i krótko poinformować o śmierci żołnierza. Nie wolno pocieszać, przytulać i pod żadnym pozorem angażować się uczuciowo. Młody sierżant przekona się, jak trudno trzymać się tych zasad, kiedy będzie musiał przekazać złą wiadomość młodej wdowie Olivii (Samantha Morton).
Po zakończeniu wojny secesyjnej dwóch bliskich przyjaciół wraca do domu. Popadają jednak w konflikt, który wkrótce przeradza się w otwartą wojnę.
Nicole Kidman zachwyca w okrzykniętej przez krytyków najlepszą w jej dorobku aktorskim roli kobiety, która po dramatycznym przeżyciu próbuje odnaleźć się na krawędzi dwóch światów. Niezrozumiana przez twardo stąpającego po ziemi męża (Aaron Eckhart), znajduje pocieszenie w przyjaźni z tajemniczym młodzieńcem, który kiedyś przyczynił się do jej kłopotów. Chłopak oczaruje ją niezwykłą wizją rzeczywistości, która pozwoli bohaterce pogodzić się z przewrotnym losem i odnaleźć upragnioną drogę do szczęścia.

Godziny

7,4
Nowy Jork u schyłku dwudziestego wieku. Londyn 1923. Los Angeles 1949 roku. Clarissa wydaje książki. Virginia pisze powieści. Laura zajmuje się domem. Historia życia trzech kobiet żyjących w trzech różnych epokach. Jedna z nich to znana pisarka, ogarnieta samobójczą manią Virginia Woolf. Trzy kobiety, trzy historie... I jedna rzecz, która je łączy...
Przejmująca historia trojga ludzi, których połączył pewien dom. Pułkownik Behrani, były członek służb specjalnych szaha Iranu (Ben Kingsley), który w obcym kraju próbuje przywrócić swojej rodzinie godny status, inwestuje resztki skromnych oszczędności w kupno domu. Dom okazuje się być własnością Kathy (Jennifer Connelly), wychodzącej z nałogu narkomanki i alkoholiczki, a trafił na aukcję w wyniku biurokratycznej pomyłki. W desperackiej walce o odzyskanie domu i powrót do normalnego życia Kathy pomaga zauroczony jej wrażliwością zastępca szeryfa. Skazana na tragiczną niemożność porozumienia trójka bohaterów pogrąża się w niszczącym konflikcie.
Greckie przysłowie mówi, że jedynie kobiety, które skąpały oczy we łzach, widzą jasno. Przysłowie to nie spełnia się jednak w przypadku Manueli. Tej nocy, gdy jej syn Esteban ginie przejechany przez samochód Manuela płacze tak długo, aż zabraknie jej łez. A mimo to, wcale nie widzi jasno; teraźniejszość i przyszłość giną w jednakowych ciemnościach. Czekając w szpitalu, czyta ostatnie linijki jakie jej syn zapisał w notesie, z którym nigdy się nie rozstawał. "Dziś rano przeszukałem pokój mojej matki i znalazłem plik zdjęć. Wszystkim brakowało połowy. Był na nich, jak sądzę, mój ojciec. Mam wrażenie, że w moim życiu brakuje tego samego kawałka. Chcę poznać mojego ojca, nie ważne kim jest i jak zachował się wobec mamy. Nikt nie może odebrać mi tego prawa..." Manuela nigdy mu nie powiedziała kim był. "Twój ojciec umarł na długo przed twoim narodzeniem" - to wszystko, co zdążył od niej usłyszeć. Przez pamięć dla swego syna Manuela opuszcza Madryt i jedzie do Barcelony odnaleźć jego ojca. Chce mu powiedzieć, że ostatnie słowa, jakie zapisał jego syn skierował właśnie do niego, chociaż wcale go nie znał. Ale najpierw musi powiedzieć ojcu, że gdy ona od niego odeszła 18 lat temu, była w ciąży, i że mieli syna, i że syn ten właśnie umarł. Musi powiedzieć mu też, że dała dziecku imię Esteban, to samo, które on, ojciec, nosił zanim przyjął imię Lola. Lola, la Pionera. Manuela jedzie do Barcelony w poszukiwaniu Loli, ojca swego syna. Poszukiwania mężczyzny o takim imieniu nie mogą okazać się łatwe. I rzeczywiście nie są.
Chuck Tatum jest upadłym dziennikarzem, który po pracy w Nowym Jorku, Denver, czy Filadelfii, trafia do Albuquerque i zaczyna pracę w małej, lokalnej gazecie. Wierzy, że w końcu trafi na jakiś wielki temat, który znowu wyniesie go na sam szczyt. Pewnego dnia, przypadkiem trafia na miejsce wypadku. Pewien mężczyzna, został uwięziony w opuszczonych jaskiniach. Chuck czuje, że ten temat będzie jego trampoliną na szczyt.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…