Serial opowiada o grupie badawczej, która w poszukiwaniu technologii pradawnych przybyła do innej galaktyki i "osiedliła" się w opuszczonej przez nich bazie "Atlantis". Napotykają jednak groźnego przeciwnika - rasę obcych (Wraith), którzy żywią się ludźmi, wysysając z nich "lata życia".
Odcinki 100 dodaj odcinek
Sezony
Załoga poszukuje cennego modułu o nazwie – Zero Point Module, który został rzekomo ukryty na planecie Dagan, na przeszkodzie mogą stanąć jednak ich nowi sojusznicy, którzy kierują się zupełnie innymi motywami.
Załoga dowiaduje się, że cała flota statków Obcych zmierza w kierunku miasta. Załoga planuje użyć całą pozostałą energię, by wysłać wiadomość do dowództwa, pomimo tego, że prawdopodobnie połączenie będzie mogło potrwać tylko kilka sekund.
Teyla cierpi na koszmary, które powracają od momentu spotkania z Obcymi. Teyla wyżywa się przez to na swoich kolegach. Major Sheppard sugeruje jej by poszukała pomocy u profesjonalisty. Jednak Teyla obawia się, że wówczas wszyscy będą patrzeć na nią przez pryzmat jej słabości.
W poprzednim odcinku załoga, została wstrząśnięta wiadomością o nadchodzącej flocie statków Obcych. Jednak najbardziej szokującą informacją była wiadomość o Teyli, która kontaktowała się umysłem ze statkiem Obcych co pozwalało mu pozyskiwać informacje o ich aktualnym położeniu.
Kiedy flota nadlatuje nad Atlantydę załoga stara się obronić miasto dopóki nie nadejdą posiłki. W międzyczasie część załogi przygotowuje oprogramowanie do samozniszczenia miasta. Starają się nie dopuścić statku obcych do Ziemi.
Nowy ziemski prom bojowy Daedalus pod dowództwem pułkownika Caldwell ratuje majora Shepparda przed popełnieniem samobójstwa na pokładzie statku Wraith. McKay wraz z ekipą muszą jak najszybciej zainstalować ZPM, aby uruchomić tarcze służące do obrony Atlantydy, zanim reszta floty Wraith dotrze na miejsce, aby przejąć nad nim kontrolę.
Daedalus zostaje zainfekowane przez wirus komputerowy Wraith. Dr McKay i jego zespół muszą spróbować to powstrzymać przed powrotem członków ekspedycji z pobytu na Ziemi w siedzibie SGC. W czasie spotkania w SGC, Dr Weir dowiaduje się, że Pentagon zamierza wysłać płk Caldwell na miejsce Shepparda.
Sheppard i jego ludzie próbują odnaleźć porucznika Forda. Zostają jednak schwytani przez młodego mężczyznę, którego poszukują Widma.

24. Duet 2x4

Po tym jak McKay i porucznik Laura Cadman zostają unieruchomione przez statek Wraith, ekipie Shepparda udaje się zestrzelić wroga. Po pierwszej próbie zdematerializowania pary, umysł Cadman przenika do ciała McKay.
Zespół Shepparda natrafia na planetę nietkniętą przez siły Wraith. Okazuje się, że jej rząd wysyła swoich skazańców do specjalnej wyspiarskiej kolonii karnej, która jest ulubionym przysmakiem Wraith. Kiedy Sheppard zostaje zestrzelony, ląduje na tej feralnej wyspie.
Ronon Dex odkrywa, że małej grupie ludzi udało się przeżyć atak Wraith, jakiego ofiarą padła wcześniej jego planeta. Wśród ocalałych jest także wojskowy, z którym łączą go pewne niedokończone interesy. McKay wystawia Atlantis na duże niebezpieczeństwo, kiedy próbuje wyjaśnić tajemnicę starożytnego źródła mocy.
W czasie misji Sheppard wraz z załogą dowiadują się, że osamotniony Wraith - którego sonda rozbiła się, co uniemożliwia mu powrót do wrót - od przeszło dziesięciu lat terroryzuje pewną osadę. Oferują swoją pomoc, ale chwilę po rozpoczęciu poszukiwań, Teyla wyczuwa, że ten Wraith różni się od pozostałych.
Załoga zostaje wzięta do niewoli przez porucznika Forda, który przewodzi teraz grupie renegatów przyjmujących enzym Wraith. Próbuje namówić Shepparda i resztę jego załogi do wspólnego przejęcia statku Wraith.
Pułkownik Sheppard zostaje odseparowany od reszty załogi w trakcie dochodzenia w sprawie starożytnego urządzenia; ląduje w pętli czasu, gdzie życie toczy się o wiele szybciej. Dr McKay desperacko poszukuje sposobu, aby wydostać Shepparda z pułapki, zanim będzie za późno.
SGC odkrywa, że Zarząd (Trust) umieścił na pokładzie Atlantydy bombę, która wybuchnie dokładnie wtedy, kiedy statek obierze kurs na Ziemię. Daedalus próbuje uprzedzić załogę Atlantydy, a Sheppard i spółka poszukują zdrajcy, który jest jednym z nich.
McKay i jego pilot, porucznik Griffin, rozbijają się na środku oceanu. Zaczynają tonąć i tracą łączność z Atlantis. Griffin orientuje się, że nie wystarczy tlenu, by obaj mogli przeżyć. W tym samym czasie Weir naciska na doktora Zelenkę, by odnaleźć rozbitków. McKaya czeka natomiast zaskakujące spotkanie z Samanthą Carter.
Podczas misji na odległej planecie ekipa odnajduje prymitywną wioskę, w której stoi wieża. Jest łudząco podobna do centralnej iglicy Atlantis. Sheppard i jego koledzy zostają wplątani w skomplikowaną intrygę związaną z dziedziczeniem tronu.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…