Filmy osiemnasty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje osiemnasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Outlander

7,7
Po zakończeniu II wojny światowej zamężna, brytyjska pielęgniarka przenosi się w czasie do XVIII wiecznej Szkocji, gdzie zakochuje się w szkockim wojowniku.

Katarzyna

6,9
Była jedną z najbardziej wpływowych i jednocześnie budzących skrajne emocje kobiet w dziejach europejskiej polityki. Mowa o Katarzynie II Wielkiej, cesarzowej Rosji, która jako nastolatka przybyła do Petersburga, by poślubić przyszłego cara, Piotra III. Serial opowiada o młodości tej niezwykłej władczyni.
Historia młodości wielkiej carycy. Serial ukazuje pierwsze 20 lat życia Katarzyny w Rosji: historię dworskich intryg, spisków, romansów, walki o władzę i bezwarunkowej miłości do nowej ojczyzny.


Trwa wojna Francji z Anglią o władzę nad amerykańskimi koloniami. Do fortu William Henry mają przybyć dwie piękne córki kapitana Munro. W drodze zostają jednak zaatakowane przez grupę złowrogich Indian. Z pomocą przybywają Mohikanie… wśród nich Hawkeye, jeden z ostatnich przedstawicieli szczepu Mohikanów, żyjących w harmonii z przyrodą. Adaptacja powieści Jamesa Fenimore'a Coopera.

Napoleon

6,1
6,1
Pełna widowiskowych akcji epopeja, która szczegółowo opisuje wzlot i upadek kultowego francuskiego cesarza Napoleona Bonaparte (Joaquin Phoenix) oraz ukazuje jego wizjonerską taktykę wojskową i polityczną. Jest to także opowieść o nieustępliwej podróży do władzy przez pryzmat uzależniającego i niestabilnego związku z jego jedyną prawdziwą miłością, Józefiną (Vanessa Kirby).
„Kochanica króla” przedstawia losy Jeanne Vaubernier, młodej i ambitnej kobiety ze społecznych nizin, która wykorzystuje swoją inteligencję i powab, aby wspinać się po szczeblach drabiny społecznej. Staje się ulubienicą króla Ludwika XV, a ten dzięki niej odzyskuje apetyt na życie. Wbrew wszelkim konwenansom i etykiecie Jeanne przenosi się do Wersalu, wywołując skandal na dworze. Film w całości nakręcono we wnętrzach i plenerach Wersalu.

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.

Predator: Prey

6,2
6,2
Kosmiczny najeźdźca Predator udaje się na polowanie. Przybywa na Ziemię w 1719 roku na teren narodu Komanczów. Uzdolniona wojowniczka Naru musi stanąć do walki z trudnym przeciwnikiem, aby ochronić swoje plemię.

Faworyta

7,3
8,1
Początek XVIII wieku. Anglia jest w stanie wojny z Francuzami, ale uwagę dworu pochłaniają wyścigi kaczek i pojawienie się na rynku ananasów. Na tronie zasiada schorowana królowa Anna (Olivia Colman), a krajem zamiast niej rządzi jej bliska przyjaciółka, lady Sarah (nagrodzona Oscarem Rachel Weisz). Z podziwu godnym oddaniem dogląda ona przy tym rozkapryszonej i porywczej królowej. Na dwór przybywa nowa służąca Abigail (nagrodzona Oscarem Emma Stone), która swym urokiem oczarowuje Sarah. Sarah bierze Abigail pod swoje skrzydła, a Abigail dostrzega w tym szansę na powrót do swych arystokratycznych korzeni. Ponieważ sprawy polityczne i prowadzenie wojny coraz bardziej pochłaniają Sarah, Abigail stopniowo zajmuje jej miejsce u boku królowej Anny. Rozkwitająca przyjaźń z królową daje Abigail szansę na spełnienie swoich ambicji. Dziewczyna dochodzi więc do wniosku, że nie pozwoli, aby ktokolwiek lub cokolwiek – czy byłaby to kobieta, mężczyzna, polityka czy królik – stanęło jej na drodze.
Początek XIX wieku. Markiz de Sade, autor wielu bulwersujących dzieł, zostaje umieszczony w przytułku dla obłąkanych w Cherenton. Dzięki pomocy młodej praczki jego rękopisy przedostają się na zewnątrz i są publikowane. Najnowsze dzieło Markiza budzi wściekłość Napoleona. Wysyła on do Cherenton dr Royer-Collarda. Ma on powstrzymać niewygodnego autora przed pisaniem kolejnych książek.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…