Filmy niewolnik, czarnoskóry, rasizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje niewolnik, czarnoskóry, rasizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Amistad

7,6
Amistad jest nazwą statku transportującego niewolników do Nowego Świata w 1839 roku. Pasażerami są Afrykańczycy, którzy zostali uprowadzenia i zakuci w kajdany w ładowni statku. Podczas morskiej podróży przez Atlantyk, Cinque, który uprzednio był wodzem w afrykańskim plemieniu prowokuje bunt i wspólnie z innymi przejmują kontrolę nad statkiem. Kontynuują rejs w nadziei, że znajdą pomoc kiedy trafią na ląd. Zamiast tego, gdy osiągają wybrzeże Stanów Zjednoczonych zostają uwięzieni jako zbiegli niewolnicy. Nie znają angielskiego i wydaje się, że ich los jest przesądzony za zamordowanie swoich oprawców, kiedy prawnik o abolicjonistycznych przekonaniach decyduje się zając ich sprawą, argumentując, że są wolnymi obywatelami innego państwa, a nie niewolnikami. Sprawa w rezultacie opiera się o Sąd Najwyższy, gdzie John Quincy Adams wygłasza imponującą i elokwentną mowę obrończą prowadzącą do uwolnienia aresztantów.
Jest rok 1841. Mieszkający w Waszyngtonie Salomon Northup - wolny i wykształcony człowiek, ojciec dwojga dzieci, szczęśliwy mąż i szanowany obywatel - zostaje podstępem porwany i sprzedany handlarzom niewolników. Tak rozpoczyna się trwająca 12 lat dramatyczna i niezwykła odyseja człowieka, który wbrew otaczającej go brutalnej rzeczywistości próbuje przetrwać i nigdy nie stracić nadziei na wolność.

Chwała

7,1
Niemal dokumentalny w formie opis działań 54 regimentu Armii Północy, sformowanego podczas amerykańskiej wojny secesyjnej. Oddział złożony wyłącznie z czarnoskórych żołnierzy, dowodzony był przez młodego, białego pułkownika, który zginął podczas swej pierwszej potyczki. Jego korespondencja do rodziców posłużyła za kanwę scenariusza filmu. "Chwała" przedstawia codzienny, twardy trud żołnierskiego życia.


Opowieść o Joao Francisco dos Santos, kabaretowym transwestycie, wyrzutku i ojcu siedmiorga adoptowanych dzieci, który spędził w więzieniu prawie 28 lat. Reżyser zrywa z linearną narracją, stawia na wizualną ekspresję, niezwykły montaż i ujęcia, przy pomocy których opisuje barwny świat swego bohatera. Jedno z odkryć ubiegłorocznego festiwalu w Cannes.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…