Filmy mieszkanie, grzech

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje mieszkanie, grzech. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dekalog I

7,7
Pierwsza część cyklu odpowiada pierwszemu z dziesięciorga przykazań: „Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną”. Bohater jest naukowcem, który wierzy wyłącznie w możliwości współczesnej nauki. Zbytnie zaufanie do komputera, który jest takim fałszywym bożkiem współczesności, prowadzi do rodzinnej tragedii.
DEKALOG II: "Nie będziesz brał imienia Pana Boga nadaremno". Śmierć zapoczątkuje nowe życie, uzdrowienie znaczy śmierć. Lekarz bez strachu i obaw bierze na siebie odpowiedzialność demiurga. Kobiecie nie starcza jednak tylko słowo, chce Boga za świadka...
DEKALOG IX: "Nie pożądaj żony bliźniego swego". Mężczyzna w sile wieku staje się impotentem. Kocha żonę, więc namawia ją do wzięcia kochanka. Nie potrafi jednak opanować zazdrości. [opis dystrybutora]


Dekalog V

7,7
DEKALOG V: "Nie zabijaj". Zagubiony młody człowiek, pozostawiony sam sobie w wielkim, obcym mieście, w wielkim obcym świecie. Okrutny obraz śmierci człowieka. Okrutny obraz karania śmiercią za śmierć.

Dekalog X

7,8
DEKALOG X: "Ani żadnej rzeczy, która jego jest". Dwaj bracia nie rozumieją pasji ojca. Po jego śmierci dziedziczą wartościową kolekcję znaczków i popadają w manię filatelistyczną. Dla zdobycia rzadkiego okazu są gotowi na wszystko.
DEKALOG VI: "Nie cudzołóż". Naiwna i niewinna miłość nastolatka do dojrzałej kobiety. To także lekcja dorastania i poznawania świata własnych uczuć. Dla pogrążonej w emocjonalnej pustce kobiety to moment na weryfikację własnego życia.
DEKALOG IV: "Czcij ojca swego i matkę swoją". Treść listu znalezionego po śmierci matki wyzwala uczucia na granicy kazirodztwa. Ojciec i córka w niejednoznacznym układzie uczuciowym. [opis dystrybutora]
DEKALOG III: "Pamiętaj, abyś dzień święty święcił". Młoda kobieta w Wigilijną Noc podstępem odciąga byłego kochanka od rodziny. Czy jej samotność i zagubienie wystarczą, żeby usprawiedliwić ten karygodny czyn? A może młody mężczyzna także nie jest bez winy?
Zofia – główna bohaterka filmu – nie pomogła młodej Żydówce, bo nie chciała skłamać. Jednak jej niezgoda na nieprawdę była w rzeczywistości… kłamstwem, fałszywym wybiegiem, mającym ukryć niemożliwy do ujawnienia zamiar ratowania wielu innych istnień kosztem jednego. Na tym wszakże nie koniec – niebezpieczeństwo, które miało zagrażać owej zbiorowości również okazało się fałszywe.
Tym razem chodzi o przykazanie siódme. Czy można ukraść komuś swoją własność? – pyta ustami bohaterki filmu reżyser i sprawa natychmiast robi się etycznie niejednoznaczna. Rzecz komplikuje się jeszcze bardziej, gdy okazuje się, że owa „własność” to dziecko, o które walczą matka i babcia. Majka jest studentką. Jako bardzo młoda dziewczyna nierozważnie wplątała się w związek ze starszym, lecz nieodpowiedzialnym mężczyzną. Efektem była niepożądana ciąża i obawa przed skandalem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…