Dev (Shakrukh Khan) i Rhea (Preity Zinta) są na pozór szczęśliwym małżeństwem. Jednak po wypadku Dev staje się zgorzkniałym mężczyzną, zamkniętym w sobie i wyładowującym swoje frustracje na synu. Pewnego dnia w skutek incydentu spotyka ponownie Mayę (Rani Mukherjee) i poznaje jej męża, Rishiego (Abhishek Bachchan). Dev i Maya zaczynają się ze sobą przyjaźnić, aż w końcu zakochują się w sobie.
Ritesh Deshmukh miał wystąpić gościnnie w filmie, lecz jego scena została wycięta przez reżysera w ostatniej chwili.
Kiedy Dev (Shahrukh Khan) jedzie pociągiem, kilka rzędów za nim widać siedzącego Karana Johara, reżysera filmu.
Karan Johar ze względu na inne zobowiązania poprosił Shahrukha Khana, aby sam zajął się nakręceniem kontrowersyjnej sceny w hotelu. Aktor poprosił jednak Amitabha Bachchana, aby pokierował reżyserią przez telefon, gdyż jemu samemu trudno było to zrobić.
Rolę Riyai Saran początkowo miała zagrać Rani Mukerji. Po rezygnacji Kajol z roli Mai Rani zajęła jej miejsce, a postać Rivai otrzymała Preity Zinta.
Lokalizacja zdjęć
Podobnie jak inna produkcja Karana Johara – Gdyby jutra nie było – film był kręcony głównie w Ameryce. Jednak tym razem Nowy Jork nie odgrywał już tak ważnej roli w produkcji, tylko był tłem.
Pozostałe
Wówczas był to najdroższy film w dziejach kinematografii indyjskiej. Kosztował 70 milionów rupii (ok. 15 milionów dolarów).
Film odniósł ogromny sukces i stał się najbardziej kasowym indyjskim filmem wszech czasów, pokonując dotychczasowego rekordzistę – Czasem słońce, czasem deszcz z 2001 roku.
Zdjęcia do filmu zostały opóźnione z powodu choroby Amitabha Bachchana. Szybko jednak nadrobiono zaległości i zdjęcia zostały ukończone zgodnie z harmonogramem.
Twórcy filmu zgodzili się na pomysł koszulek promujących film z napisem: „married or happy” („żonaty lub szczęśliwy”).
Na pomysł stworzenia tego filmu Karan Johar wpadł podczas swej wizyty w Londynie. Zapoznał się tam wówczas z amerykańską produkcją Przed zachodem słońca, opowiadającą o spotkaniu pary ludzi znajdujących się na rozstaju dróg. W restauracji, do której reżyser udał się po oglądnięciu filmu, był on świadkiem zerwania pary małżeńskiej. Incydent poruszył go i postanowił wykorzystać go w nowym projekcie.