Filmy kościół, chrześcijaństwo, średniowiecze

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kościół, chrześcijaństwo, średniowiecze. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rycerz Antonius Block i jego giermek Jöns powracają z wyprawy krzyżowej. Podróżują przez ziemie zniszczone szalejącą zarazą, obserwują okrutne gwałty i pochody biczowników, spotykają przerażoną dziewczynę skazaną na śmierć za czary i rodzinę kuglarzy, która stanowi jedyną oazę szczęścia w tym straszliwym świecie. Block traktuje podróż jako drogę do poznania prawd ostatecznych. Ponieważ życie naokoło wydaje się pozbawione sensu, a Bóg milczy, rycerz gotów jest zapytać Śmierci. Ta decyduje się podjąć jego wyzwanie i zagrać z nim w szachy, na jednej szali kładąc tajemnicę wszechrzeczy, na drugiej - jego życie.

Camelot

6,2
Historia legendarnego króla Artura opowiedziana z całkiem nowej perspektywy. Z powodu nagłej śmierci króla Uthera nad Brytanią zawisła groźba chaosu. Merlin (Joseph Fiennes), który w swoich wizjach zobaczył mroczną przyszłość, postanawia osadzić na tronie Artura (Jamie Campbell Bower), nieznanego syna Uthera i jego spadkobiercę. Jednak Morgana (Eva Green), przyrodnia siostra Artura, nie zamierza oddać władzy bez walki. Ambitna i niebezpieczna kobieta nie cofnie się przed niczym, wykorzysta nadprzyrodzone moce, by zdetronizować nowego króla.
Film składa się z ośmiu opowiadań, wprowadzonych prologiem. Anglia w średniowieczu. Wraz z innymi pielgrzymami Chaucer (Pier Paolo Pasolini) jest w drodze do Canterbury. W gospodzie, mężczyźni i kobiety, na zaproszenie pisarza, opowiadają zuchwałe historie o cudzołóstwie, zatargach rodzinnych, pożądliwych pragnieniach i kłótniach między przebiegłymi księżmi a naiwnymi zakonnicami. Chaucer robi notatki i puszcza wodze fantazji.


Historyczne tło filmu stanowi XV-wieczna Rosja widziana oczyma pielgrzymującego mnicha Rublowa. Jest to czas wewnętrznego rozbicia państwa rosyjskiego i konfliktów pomiędzy Wielkimi Księciami. Jednak nie to stanowi główny temat filmu, którego wymowa jest głęboko filozoficzna. Na przykładzie wielkiego rosyjskiego twórcy ikon – Andrzeja Rublowa, reżyser rozpatruje odwieczny konflikt pomiędzy artystą a władzą…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…