Filmy homoseksualizm, neo-noir

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje homoseksualizm, neo-noir. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Znany muzyk rockowy zostaje zamordowany. Główną podejrzaną jest jego kochanka Catherine (Sharon Stone), pisarka o skłonnościach biseksualnych, która w jednej ze swych powieści opisała podobną zbrodnię. Policjant prowadzący w tej sprawie śledztwo jest człowiekiem niezrównoważonym, ma na sumieniu śmierć dwojga niewinnych ludzi, a na domiar złego zaczyna romansować z podejrzaną. Zaczyna się niebezpieczna gra…
Młoda kadetka FBI zostaje przydzielona do przesłuchania zamkniętego w ośrodku dla psychopatów kanibala, aby zdobyć od niego informacje na temat innego mordującego szaleńca.


Slevin (Josh Hartnett) traci pracę, przyłapuje dziewczynę w łóżku z innym, kradną mu portfel i zegarek, a na domiar złego trafia w sam środek porachunków między dwoma bossami nowojorskiej mafii. Gwiazdorska obsada i intryga przypominająca „Ocean’s Eleven” „Ocean’s Twelve” oraz „Włoską robotę”, a wszystko to okraszone humorem w stylu Quentina Tarantino.
Tytułowe Przerwane objęcia nawiązują do zdjęcia obejmującej się pary, które ktoś podarł na tysiąc kawałków... Historia skrywanej przez lata tajemnicy, opowieść o szalonej miłości pary kochanków Leny (Penélope Cruz) i Harrego (Lluís Homar), którzy aby ocalić swoje uczucie uciekają z Madrytu na wulkaniczną wyspę Lanzarote. W swoim filmie Pedro Almodóvar prezentuje różne odcienie miłości pomiędzy kobietą i mężczyzną, od wczesnego zauroczenia, poprzez erotyczną fascynację i namiętne spełnienie kochanków, aż po zdradę i zemstę. A wszystko to spowite jest tajemnicą.
Anglia znajduje się pod rządami despotycznego kanclerza, który zarządza krajem twardą ręką, rozszerza moc zakazów, społeczeństwo więzi we własnych domach w wyniku wprowadzonej godziny policyjnej. Kiedy nie ma nadziei na zmianę tej sytuacji pojawia się on – tajemniczy mężczyzna w masce Guya Fawkesa – o pseudonimie „V”. Bohater ratuje z opresji Evey, która zostaje zatrzymana przez despotycznych funkcjonariuszy policji. „V” zaczyna odbudowę kraju poprzez wyburzenie gmachu sądu – w ten sposób chce obudzić w narodzie skrywane uczucia. Ma również wystąpienie w mediach, gdzie na kanale alarmowym nadaje na cały kraj komunikat, że równo za rok o tej samej potrze (tj. 5 listopada) wyburzy parlament. Zwraca się z prośbą o pomoc do obywateli. Sam również rozpoczyna walkę z ludźmi odpowiedzialnymi za badania genetyczne na ludziach.
Młoda kobieta traci pamięć w wyniku wypadku samochodowego. Półprzytomna znajduje schronienie w luksusowym apartamencie, do którego następnego dnia wprowadza się początkująca aktorka. Dziewczyny zaprzyjaźniają się. Okazuje się, iż torba rannej wypełniona jest pieniędzmi. Bohaterki próbują rozwikłać zagadkę. Natrafiają jednak na nowe pytania i tajemnice: puste mieszkania, nieznajomych mężczyzn, morderstwa oraz dziwne nocne spektakle.
Ostatnie dni 1999 roku w Los Angeles. Całe miasto jest pogrążone w chaosie. Głównym bohaterem filmu, jest były policjant Lenny Nero (Ralph Fiennes), który handluje elektronicznymi zapisami ludzkich przeżyć. Na jednym z clipów Lenny widzi morderstwo.
Nikolai (V. Mortensen) jest osobistym kierowcą Semyona - rezydującego w Londynie bossa rosyjskiej mafii. Jego lojalność zostaje wystawiona na próbę, kiedy poznaje Annę (N. Watts). Anna, poszukując krewnych zmarłej podczas porodu nastolatki, wpada na trop brutalnego przestępstwa, w które zamieszany jest Kirill (V. Cassel) – syn Semyona. Gangsterzy wydają na nią wyrok śmierci,jednak nie spodziewają się, że wcześniej przyjdzie im stawić czoło zauroczonego Anną Nikolaiowi. Thriller twórcy wielokrotnej nagradzanej „Historii przemocy” to brutalna i dynamiczna opowieść prezentująca nieznane oblicze Londynu - miasta opanowanego przez rosyjskie i czeczeńskie organizacje przestępcze, bezwzględnie rywalizujące o wpływy i pieniądze.
Na początku lat 60. dwaj chłopcy, Ignacio i Enrique, odkrywają w katolickiej szkole miłość, kino i strach. Ojciec Manolo, dyrektor szkoły i nauczyciel literatury jest świadkiem, a zarazem częścią tych odkryć. Te trzy osoby spotkają się jeszcze dwukrotnie - pod koniec lat 70. i w latach 80. Spotkania te zaważą nie tylko na ich życiu, ale i śmierci. Do studia Enrique, młodego reżysera szukającego w brukowcach pomysłu na nowy film, przychodzi mężczyzna przedstawiający jako Ignacio. Jest aktorem w drugorzędnej trupie teatralnej, ale nie przychodzi tylko z prośbą o rolę. Zostawia Enrique opowiadanie oparte częściowo na ich szkolnych przeżyciach. Reżyser czyta tekst i dostrzega, że ich wspólna historia to właśnie gotowy scenariusz, którego rozpaczliwie szukał. Postanawia nakręcić film, ale Ignacio stawia jeden warunek: musi w nim zagrać główną, najtrudniejszą rolę. Między oboma mężczyznami rozpoczyna się pełna zaskakujących zwrotów gra o spełnienie własnych ambicji, zemstę i poznanie prawdy. Historia filmowana na planie przeplata się z odkrywaniem przez Enrique kim jest i co dotychczas robił Ignacio - a raczej człowiek, który się za niego podaje.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…