Fan seriali i amerykańskiego kina niezależnego.

Najlepsze filmy 2013 roku według FDB 9

Koniec roku to czas podsumowań, więc również i nasza redakcja postanowiła wybrać najlepsze filmy, jakie weszły do polskich kin w mijającym roku. Nasz ranking to połączenie dobrego kina komercyjnego z tym skromniejszym – artystycznym. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Django. Poniżej znajdziecie pełną listę tytułów z rankingu fdb oraz wybory dokonane przez poszczególnych redaktorów.

Ranking redakcji fdb
1. Django
2. Polowanie
3. Labirynt

4. Grawitacja
5. Przed północą
6. Królowie lata
7. Uciekinier
8. Sugar Man
9. Kapitan Phillips
10. Człowiek ze stali

Beznickowy
1. Holy Motors
2. Życie Adeli – Rozdział 1 i 2
3. Polowanie
4. Przeszłość
5. Ida
6. Przed północą
7. Tylko Bóg wybacza
8. Sugar Man
9. Trans
10. Uciekinier
11. Labirynt
12. Wypełnić pustkę
13. Frances Ha
14. Donoma
15. Królowie lata
16. Dotyk grzechu
17. Drogówka
18. Django
19. Wyścig
20. Poradnik pozytywnego myślenia
Komentarz do filmów na blogu.

jacks
1. Django
2. Olimp w ogniu
3. Elizjum
4. Grawitacja
5. Millerowie
6. Człowiek ze stali
7. Les Misérables: Nędznicy
8. Igrzyska śmierci: W pierścieniu ognia
9. Iron Man 3
10. World War Z
11. Czas na miłość
12. Stoker
13. Niemożliwe
14. Wielki Gatsby
15. Następny jesteś ty
16. Niepamięć
17. Gorący towar
18. Lot
19. To już jest koniec
20. Obecność

Movieman
1. Polowanie
2. Django
3. Koneser
4. Drogówka
5. Wróg numer jeden
6. Poradnik pozytywnego myślenia
7. Strażnicy marzeń
8. Rust and Bone
9. Grawitacja
10. Człowiek ze stali
11. Sugar Man
12. Życie Pi
13. Broken
14. Lot
15. Przed północą
16. Cezar musi umrzeć
17. Ralph Demolka
18. Na własne ryzyko
19. Minionki rozrabiają
20. Królowie lata

Quagmire
1. Kapitan Phillips
2. Labirynt
3. Django
4. Wyścig
5. Najlepsze najgorsze wakacje
6. Królowie lata
7. Don Jon
8. Przed północą
9. Drugie oblicze
10. Uciekinier
11. Sugar Man
12. Człowiek ze stali
13. To już jest koniec
14. W ciemność. Star Trek
15. Koneser
16. Frances Ha
17. Życie Pi
18. Poradnik pozytywnego myślenia
19. Lot
20. Ralph Demolka

Redox
1. Światła wielkiego miasta
2. Dzisiejsze czasy
3. Królowie lata
4. Na własne ryzyko
5. Uciekinier
6. Kapitan Phillips
7. Frances Ha
8. Labirynt
9. Grawitacja
10. Polowanie
11. Django
12. Lot
13. Najlepsze najgorsze wakacje
14. Przed północą
15. Drogówka
16. Trans
17. Sugar Man
18. Poradnik pozytywnego myślenia
19. Thor: Mroczny świat
20. To już jest koniec

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 14

Quagmire

Kto wie, czy za rogiem nie stoi anioł z Bogiem…albo ranking najgorszych filmów 2013 roku :)
http://fdb.pl/wiadomosci/19667-najgorsze-filmy-2013-roku-wedlug-fdb

Movieman

MOŻLIWY SPOILER, KONESER

No i ja właśnie w ten sposób odbieram ten film (to do drugiej części Twojej wypowiedzi o Konserze). A intryga? Who cares, oklepana ale jakoś mi nie przeszkadza. Dla mnie świetny film :)

KubiQ

W materii najgorszego filmu: Igrzyska Śmierci – W Pierścieniu Ognia. Fabuła bez ładu i składu. Nadmiar bezsensownej akcji. Brak rozwoju postaci i uzasadnienia ich postępowania.

Innymi słowy – Nawet kijem nie tykać.

Beznickowy

To że Tornatore intryga nie interesuje, to ja mam świadomość. Ale bez sensu jest tworzenie nastroju tej intrygi i zbytnie rozciąganie jej w czasie, skoro jest ona tylko dodatkiem. Nie zgodzę się również z tym, że reżyser nie zostawia tropów. Zostawia ich wręcz za dużo (pojawiające się części robota, Claire przyłapana na rozmowie telefonicznej, itd.) jak na film, którego przedmiotem nie jest intryga sama w sobie.

Dla mnie jest to przede wszystkim historia o dziewiczym zafascynowaniu się drugą osobą. Wszyscy kiedyś to przechodziliśmy, może nie w tak późnym wieku jak główny bohater, ale każdego z nas to pewnie spotkało. I dla mnie właśnie ukazanie tego zauroczenia przeobrażającego się w obsesję jest siłą tego filmu. A intryga jest sztuczna i niepotrzebna. Serce można złamać na wiele innych sposobów, nie potrzeba do tego skoku stulecia.

Quagmire

MEGA SPOILER Z KONESERA

Nie sądzę aby Tornatore zależało na kryminalnej intrydze, w końcu każdy z bohaterów filmu, od Sutherlanda po lokaja, okazuje się bohaterem spisku, co może wskazywać na to, że sednem jest wykorzystanie przez otoczenie osoby obdartej ze starannie hodowanej skorupy. Natomiast reżysera niezbyt interesuje jakakolwiek zagadka, bo nawet jej przed widzem nie przedstawia, nie prowadzi go, nie zostawia tropów.

To taki kopniak w tyłek Rusha który wreszcie zaufał światu, nadający filmowi dość pesymistyczną wymowę.

Proszę czekać…