Awanturniczy, niechlujni odmieńcy, którzy zostali najemnikami. Vox Machina bardziej niż o królestwo dba o łatwy zarobek i tanie piwo. Gdy jednak królestwu zagraża niebezpieczeństwo, członkowie niesfornej bandy zdają sobie sprawę, że jako jedyni mogą przywrócić sprawiedliwość. Z pozoru łatwe zadanie daje początek opowieści o nowych bohaterach Exandrii.
Odcinki 24 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Niechlujna banda poszukiwaczy przygód znana jako Vox Machina zostaje oddelegowana przez suwerena Uriela do ustalenia, kto (lub co) pustoszy wioski na obrzeżach Emonu.
Vox Machina opowiada suwerenowi Urielowi o potworze, który pustoszy wioski i ustala położenie jego legowiska. By zapewnić bezpieczeństwo królestwu, członkowie drużyny muszą stanąć na wysokości zadania i zmierzyć się z bestią, która wygląda na niepokonaną.
Członkowie Vox Machiny zostają zaproszeni na uroczystą kolację, na której Percy spotyka morderców z przeszłości: owianych tajemnicą lorda Sylasa i lady Delilah Briarwoodów. Gdy drużyna próbuje czegoś się o nich dowiedzieć, dochodzi do walki, w czasie której okazuje się, że tragiczna przeszłość Percy’ego odcisnęła na nim mroczne piętno.
Na skutek zakłócenia uroczystej kolacji suwerena Uriela, Vox Machina zostaje skazana na areszt domowy. W ramach walki z nudą Keyleth przekonuje Percy’ego do podzielenia się swoją mroczną przeszłością, z kolei Pike obawia się, że straciła połączenie ze swym bóstwem. Tymczasem na horyzoncie pojawia się nowe zagrożenie.
Vox Machina podróżuje do Whitestone, by stawić czoło Briarwoodom i pomóc Percy’emu odzyskać dom. W czasie podróży Scanlan przegląda tajemniczą księgę czarów lady Briarwood. Pierwsza wspólna przejażdżka zostaje zakłócona przez krwiożercze bestie Briarwoodów, które mają odzyskać księgę.
Vox Machina odnajduje Yennen – duchową przywódczynię Whitestone, która opowiada im o trwającej rebelii. Członkowie drużyny zdają sobie sprawę, że nie pokonają Briarwoodów bez pomocy przywódcy rebeliantów – Archibalda Desnaya. Najpierw muszą jednak włamać się do więzienia i stawić czoło sadystycznemu Kerrionowi Stonefellowi.
Vox Machina poznaje szczegóły paktu, który Percy zawarł wiele lat temu, tymczasem Keyleth próbuje wytworzyć magiczną więź ze Słonecznym Drzewem. Wyczuwa jego ból oraz mroczną siłę w podziemiach Whitestone. Scanlan nie czuje się doceniany, więc zgłasza się na ochotnika, który ma odwrócić uwagę Duke’a Vedmire’a, w czasie gdy Vox Machina spróbuje ocalić siostrę Percy’ego – Cassandrę.
Vox Machina walczy z nikczemnym Profesorem Andersem, który dysponuje wyjątkowymi umiejętnościami magicznymi. Tymczasem Delilah Briarwood przywołuje demoniczną armię i nasyła ją na naszych bohaterów. Pike szuka sposobu na odnowienie więzi z bóstwem, co zagraża jej życiu.
Mroczna przeszłość Briarwoodów łączy się z teraźniejszością, gdy Delilah ujawnia pakt z Szeptanym. Na ociekających krwią ulicach Whitestone Vox Machina toczy heroiczny ból z hordą nieumarłych. Gdy wszystko wydaje się stracone, drużyna otrzymuje niespodziewaną pomoc.
Po stoczeniu boju z dawnym wrogiem Percy’ego, zespół nawiązuje ryzykowną współpracę z dr Anną Ripley. Mimo protestów Percy’ego, Vox Machina zabiera ją ze sobą. Anna przeprowadza drużynę przez lochy zamku, ale wkrótce na jaw wychodzi tożsamość nieoczekiwanego zdrajcy.
Na szczycie Zigguratu Vox Machina przeprowadza decydujący atak przeciwko Briarwoodom. Walcząc z czarną magią Delilah i wampirzą siłą Sylasa, Vex i Percy próbują ocalić swoje rodzeństwo. Ich wysiłki mogą jednak nie wystarczyć, gdyż Briarwoodowie są coraz bliżej ukończenia sekretnego rytuału.
Vox Machina powstrzymała mroczny rytuał Briarwoodów, ale ogromnym kosztem. Uciekając z Zigguratu, by ocalić jednego z towarzyszy, Percy próbuje zemścić się na uwięzionej Delilah Briarwood. Gdy Vex przekonuje go, by zrezygnował z zemsty, Percy musi zmierzyć się z wewnętrzną, mroczną siłą.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…