Bomb Girls to kanadyjski serial rozgrywający się w latach 40. XX wieku w czasie II wojny światowej i opowiadający nam niezwykłą historię kobiet, które ryzykowały swoje życie pracując w fabrykach amunicji w Toronto dla sił alianckich walczących na europejskich frontach.
Odcinki 18 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Początek II wojny światowej. Do załogi Lorny Benett, pracującej w kanadyjskiej fabryce amunicji „Victory Munitions”, dołącza Gladys Witham. Jak na pochodzącą z zamożnego domu przystało, miała objąć posadę sekretarki, jednak zainspirowana przez inne kobiety zmienia zdanie i podejmuje się pracy na hali. Dla Kate Andrews, która uciekła z domu od molestującego ją ojca, także jest to pierwszy dzień w fabryce. Betty McRae – najlepsza w załodze „Victory Munitions”, postanawia zaopiekować się nieśmiałą koleżanką. W międzyczasie przy linii montażowej dochodzi do wypadku, w wyniku którego jedna z pracownic, Vera Burr, zostaje poważnie ranna. W bardzo ciężkim stanie trafia do szpitala.
Podczas testowania nowej bomby w fabryce „Victory Munitions” dochodzi do wybuchu. Jeden z pracowników, Archie Arnott, zostaje ranny. Po tym groźnym incydencie zakład musi przejść szczegółową kontrolę w zakresie przepisów bezpieczeństwa. To już druga taka sytuacja w stosunkowo krótkim czasie, kiedy pracownik fabryki trafia do szpitala. Kierownictwo obwinia za wypadek załogę Lorny. Tymczasem przebywająca w szpitalu Vera załamuje się po usłyszeniu diagnozy o swoim stanie zdrowia.
W fabryce giną rzeczy z szafki Gladys. Dziewczyna postanawia przeprowadzić prywatne śledztwo. Pierwsze podejrzenia padają na Kate, którą Lorna karnie oddelegowuje do pracy w magazynie. To jednak nie koniec przykrych niespodzianek w życiu Gladys – kobieta odkrywa, że koleżanka z hali, Hazel, sypia z jej narzeczonym, Jamesem. Tymczasem Lorna i Marco wyjaśniają sobie w końcu wszystkie nieporozumienia…
W fabryce będzie kręcony film propagandowy. Ku swojemu zaskoczeniu, Betty zostaje wybrana na główną aktorkę. Kiedy dowiaduje się, że ma zagrać szczęśliwą gospodynię domową i wzorową matkę bardzo się denerwuje i jest zła na reżysera. Później zwierza się Kate, że wolałaby być pokazana jako ta „inna dziewczyna”. Tymczasem przebywający w szpitalu Vera i Archie, ofiary niedawnych wypadków w fabryce, zaprzyjaźniają się. Archie próbuje odwieść załamaną Verę od popełnienia samobójstwa. Z kolei romans między Marco a Lorną kwitnie, a Gladys załamana zdradami narzeczonego, postanawia działać…
Fabryka planuje zorganizować imprezę z okazji święta „Dzień Weteranów”. Jednakże nikt nie jest w nastroju na zabawę: James odkrywa, że Gladys otrzymuje listy od żołnierza, którego kiedyś zgodziła się poślubić. Wybucha między nimi kłótnia. Leon proponuje Kate, aby występowała wraz z jego zespołem, co oddala ją od Betty. Lorna i jej mąż, Bob, dowiadują się, że jeden z ich synów otrzymał medal za odwagę. W szpitalu Archie dostaje sepsy i prosi Verę, aby zakończyła jego cierpienia i pomogła mu popełnić samobójstwo.
Świat żyje atakiem Japończyków na Pearl Harbor, gdy tymczasem dziewczyny z fabryki muszą uporać się z własnymi problemami. Rodzice Gladys odkrywają, że cały czas okłamywała ich na temat swojej pracy w „Victory Munitions”. Niezadowoleni, chcą doprowadzić do jej zwolnienia. James zostaje powołany do wojska. Lorna zachodzi w ciążę i nie umie zaakceptować tego faktu. Vera jest przekonana, że wróci do pracy w fabryce, ale od czasu wypadku wciąż zmaga się z zespołem stresu pourazowego. Tymczasem Kate i Betty muszą poradzić sobie z ojcem Kate, który ją odnalazł. W przypływie emocji Betty wyznaje Kate swoje uczucia, co będzie miało katastrofalne skutki.
Gladys wraca do pracy w fabryce – tym razem za przyzwoleniem bogatych rodziców, którzy wykorzystują wizerunek córki w swojej kampanii reklamowej. Betty zaczyna spotykać się z Ivanem, inżynierem z „Victory Munitions”. Robi to wbrew sobie, ale wie, że musi, jeśli chce utrzymać pracę i zachować pozory. Lorna zdecydowała się usunąć ciążę, a o pomoc w znalezieniu lekarza, który wykonałby zabieg, prosi Verę. Po miesiącach poszukiwań Betty w końcu odnajduje Kate.
Kate zostaje odnaleziona przez detektywa, który prosi ją, aby zidentyfikowała ciało swojego ojca. Pytania mężczyzny coraz bardziej ją niepokoją, dziewczyna myśli więc o ponownym wyjeździe, byle tylko ochronić Betty. Z kolei Ivanowi nie podoba się, że Betty całą swoją uwagę skupia na Kate, a nie na nim. Tymczasem do domu wraca narzeczony Gladys, James.
Gladys dowiaduje się, że ojciec Marca przebywa w obozie dla internowanych w Petawawie. Dziewczyna prosi swojego zamożnego i wpływowego ojca, aby pomógł im ubiegać się o uczciwe przesłuchanie. Gladys wraz z Markiem i jego matką jadą do obozu, ale po drodze sprawy bardzo się komplikują. Kate nie radzi sobie z depresją i zaczyna pić. Leon sugeruje Betty, aby zabrała Kate do jego kościoła, gdzie być może uda jej się znaleźć pomoc. Betty jest poruszona kazaniem Leona, które wygłasza podczas mszy. Dziewczyna podejmuje decyzję o zerwaniu z Ivanem.
Z frontu wraca syn Lorny, Eugene. Rodzina planuje uroczysty obiad, by uczcić jego sukcesy wojenne. Leon namawia Kate, aby nadal występowała w kościelnym chórze, ale ona odmawia tłumacząc, że śpiew nie przynosi jej radości, ani nie pomaga uporać się z depresją. Tymczasem Betty poznaje zbiegłego niemieckiego jeńca. Mężczyzna tłumaczy jej, że nie powinna przez całe życie ukrywać swojej prawdziwej natury.
Carol i Vera rywalizują ze sobą o prestiżowe stanowisko kierowniczki biura. Betty jest niechętna wobec nowej pracownicy, Reggie, która wydaje się jej zarozumiała. Dochodzi między nimi do bójki. Kate postanawia znaleźć sobie partnera i nieoczekiwanie zwraca na siebie uwagę Ivana. Tymczasem Marco zmaga się z nadużywającym swojej władzy policjantem.
Betty i Kate zastanawiają się nad naturą swojej skomplikowanej przyjaźni, która tak naprawdę oddala je od siebie. Kate szuka pocieszenia w ramionach Ivana, natomiast Betty coraz więcej czasu spędza z członkinią Armii Kobiet, Teresą. Eugene chce wrócić na front, ku rozpaczy swoich rodziców, Lorny i Boba. Z kolei Gladys postanawia odszukać Jamesa.
Nadszedł czas zbiorów, więc dziewczęta ruszają po plony w ich „ogrodzie zwycięstwa” – jednym z tysięcy prywatnych warzywników, jakie miały za zadanie odciążyć publicznych dostawców żywności w trudnych latach wojny. Jednocześnie Vera odkrywa niedobór trotylu, co stawia osoby z jej zmiany w negatywnym świetle, a także zagraża jej coraz bliższej relacji z Marco. Kraj elektryzują pierwsze doniesienia o sukcesie rajdu na Dieppe, jednak Gladys jest pochłonięta własnymi, prywatnymi zmaganiami, zaś Betty ma nieoczekiwane spotkanie z żołnierzem. Lorna walczy o długo wyczekiwane podłączenie domu do sieci telefonicznej, jednak każdy promień słońca gaśnie w mroku jej rosnących obaw o bezpieczeństwo synów walczących na froncie.
Podczas babskiego wieczoru Gladys zauważa, że stała się obiektem niepożądanego zainteresowania – najpierw tajemniczego mężczyzny w zakładzie, a następnie ciekawskiego rudzielca, który w klubie Jewel Box zasypuje ją pytaniami o fabrykę. Z kolei Lorna, która chce nieco zbliżyć się do córki, wprowadza Kate jako wolontariuszkę do szpitala, w którym służy Sheila. Kate stara się jak może załagodzić traumę wojenną jednego z żołnierzy, zaś Lornę szokują wieści na temat Sheili. Koleżeńska relacja Betty i Teresy zacieśnia się, co jednak przyciąga czyjąś niepożądaną uwagę...
W związku z pisaniem artykułu na temat kobiet na wojnie, znany i kontrowersyjny dziennikarz Dottie Shannon odwiedza fabrykę. Uderzają go rażące nierówności w wynagrodzeniach między kobietami a mężczyznami. Dowiedziawszy się o tym, Lorna jest rozdarta – ma dać swoim podwładnym podwyżkę i ryzykować gniew męskich współpracowników, czy też „dla dobra wysiłku wojennego” zgodzić się na zachowanie krzywdzącego status quo? Gladys dowiaduje się od Clifforda o prawdziwej skali służb wywiadowczych. Kate z kolei staje przed trudnym wyborem, gdy okazuje się, że rewia, w jakiej miała wystąpić, to w istocie banalna, sprośna burleska.
Informacje, że prom pasażerski SS Caribou został storpedowany w bitwie pod St Lawrence, daje społeczeństwu nowy impuls do wytężonych działań. Clifford przekonuje Gladys o znaczeniu wywiadu w czasie wojny i sugeruje jej, by miała na oku członków załogi swej fabryki. Vera opacznie rozumie to nowe zainteresowanie Gladys osobą Marco. Sam Marco zmaga się z pytaniami o lojalność wobec państwa kanadyjskiego po tym, jak jego matka zostanie niesłusznie oskarżona o kradzież w Witham Foods. Lorna decyduje się na lekcje tańca i odkrywa, że fascynuje ją i sam taniec, i instruktor... Kate walczy z nieprzewidzianymi konsekwencjami jej zainteresowania Ivanem. Betty mierzy się z trudnym losem dziewczyny żołnierza.
Całą załogę fabryki Victory Munitions elektryzuje nadchodząca wizyta gubernatora w fabryce. Gladys jest niespokojna po odwołaniu przez Clifforda, który powiedział jej, że prowadzony przez nią wywiad poskutkował zastawieniem pułapki na Marco, człowieka, który w jej przekonaniu jest niewinny. Sam Marco jest zbulwersowany, gdy się okazuje, że antywojenne wystąpienie, jakie planował z Frankiem, przekształci się w coś zupełnie przeciwnego, skoro zbiegnie się w czasie z przybyciem gubertnatora. Lorna włącza Boba w jej spór z Sheilą. Jak się okaże, ten ruch nic dobrego Lornie nie przyniesie.
Niedostatki krwi do transfuzji popychają wszystkich w Victory Munitions do oddawania jej dla żołnierzy walczących w Egipcie. Część pracowników jest bardzo chętnych, inni obawiają się skutków ubytku krwi. Kate promienieje w związku z jej spotkaniem z matką i zbliżającym się dniem ślubu. Jej szczęście jednak przyćmiewa powrót detektywa Brodie, który pyta dziewczynę o śmierć jej ojca. Clifford prezentuje Gladys pełnię swych talentów i składa jej nieoczekiwaną propozycję. Lorna zmaga się z decyzjami, które mogą mieć istotne konsekwencje dla osób, które kocha. Vera przypiera Marco do muru, zaś Betty w pełnym odwagi poświęceniu daje dowód potęgi swego uczucia...
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

  • Opisy
  • Recenzje
  • Słowa kluczowe

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…